Gå til innhold

Sosialt eksperiment - NETTHETS på KG!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mange ganger tatt meg i å bli sjokkert over hva enkelte klarer å lire av seg. Det er sikkert ikke alle som liker meg heller her inne, og jeg er ikke perfekt. Det kan gå en kule varmt og jeg kan uttrykke meg unyansert. Jeg har likevel til gode å angripe andre brukere her inne. Jeg prøver så langt det lar seg gjøre å diskutere sak, og ikke person, men jeg ser mange som tyr til brukerangrep og brukerdebatt så fort de blir provosert av noe. Det skal ingenting til før folk strør rundt seg med personangrep. Så da tenkte jeg at jeg skulle gjøre et eksperiment. Jeg tok meg et døgn hvor jeg samlet opp så mange personangrep jeg kunne finne fra forskjellige tråder. Dette er ikke ting som har blitt skrevet til meg, men i tråder jeg har lest. Resultatet er sjokkerende.

"Stakkars dem i din nærhet".

"Du virker ekstremt desperat og smålig. Satan så hjernedødt".

"Du fremstår som en skikkelig smålig og ynkelig venn".

"Du høres ikke riktig ut i hodet".

"Du høres helt ærlig ut som et realt hespetre...".

"Jeg håper han avviser deg totalt".

"Skam deg".

"Stakkars fyr. Her har han trodd at han har fått tak i ei virkelig all right dame og så er du ei blærete megge".

"Han burde dumpe deg og finne seg ei ordentlig kvinne".

"Dump søppelet. Utrolig barnslig guttevalp".

"Jeg har svært vanskelig for å tro på at et oppegående menneske vil være i et forhold med et slikt avskum".

"Er du helt fjern eller?".

"Godt han har klart å ta avstand til dere".

"Ekkel rasistisk familie, jeg hadde også kuttet dere ut lett".

"For en motbydelig person du virker ut til å være".

"For et fælt menneske du er".

"Og han kommer garantert til å være utro mot deg også, og det fortjener du".

"Dere høres ikke riktig vel bevart ut".

"Du får virkelig som fortjent - dere er virkelig Familien Rasshøl AS."

"Tror denne sønnen har det mye bedre uten dere altså".

"Alle disse "bipolare" kvinnene er bare selvopptatte kvinnfolk med emosjonelle problemer som tror at en lapp fra legen skal unnskylde all den grove atferden deres".

"Hun vil "kanskje kysse og suge litt", men så er fuckboyen innstilt på å behandle henne som ludderet han synes at hun er. Analsex uten glidemiddel er jo åpenbart for å lære henne ei lekse". (Sagt til et voldtektsoffer!!!).

"Æsj for en ekkel type du er da. Glad jeg aldri har møtt sånne som deg".

"slutt å være blåst i hue".

"Så grådig som du er så gråter du vel når du sitter på do for å avlevere i skåla?".

"Du er også en jævla noldus".

"Herregud er du 13 år?".

"Herregud, du er helt fjern! Du har problemer, du er barnslig og umoden, ikke særlig intelligent, du er en dårlig venn og ganske så slem".

Jeg kunne helt sikkert ha funnet flere eksempler, men jeg tror jeg stopper her. Altså, KG, hva faen? Er vi ikke voksne mennesker som kan diskutere saklig? Skjerpings.

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er mange som tyr til brukerangrep når de går tomme for argumenter som har med debatten å gjøre. Ikke at det er noen bra unnskyldning for hvorfor folk gjør det, men det er i all fall en mulig årsak jeg har tenkt at er tilfelle i en del tråder her. Sjokkerende å lese det oppsummert sånn ja..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mange av de der var sikkert helt på sin plass. 

Anonymkode: d134b...2a4

• Liker 7
Skrevet
Khadira skrev (Akkurat nå):

Jeg tror det er mange som tyr til brukerangrep når de går tomme for argumenter som har med debatten å gjøre. Ikke at det er noen bra unnskyldning for hvorfor folk gjør det, men det er i all fall en mulig årsak jeg har tenkt at er tilfelle i en del tråder her. Sjokkerende å lese det oppsummert sånn ja..

Det er ganske sjokkerende når listen kommer. Dette er brukerangrep jeg har funnet bare de siste 24 timer. Det sier mye. Jeg fatter nå hvorfor moderatorene har så mye å gjøre. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange av de der var sikkert helt på sin plass. 

Virkelig? 

• Liker 8
Skrevet
Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Det er ganske sjokkerende når listen kommer. Dette er brukerangrep jeg har funnet bare de siste 24 timer. Det sier mye. Jeg fatter nå hvorfor moderatorene har så mye å gjøre. 

Ja, absolutt! Husker når jeg var helt ny bruker her, da ble jeg sjokkert av det til tider tøffe debattklimaet her inne. Nåde den som våger seg på å si noe som er feil eller den stakkaren som er litt uheldig med en formulering. Skjønner ikke hvordan folk holder på, men det er nå meg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Khadira skrev (Akkurat nå):

Virkelig? 

Ja det var ærlige kommentarer. Du kan ikke bare sette de slik alene og si at dette er dumt. Personer som ikke kan oppføre seg eller noe liknende børr få høre det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke netthets etter min mening. Da må det bli skikkelig stygt og personlig inkl drapstrusler. Dette er bare mennesker som kjeder seg, og mange ganger helt på sin plass med sånne kommentarer. Jeg svarer alltid like ærlig ansikt til ansikt som jeg skriver her på KG.

Anonymkode: d2c17...85a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det var ærlige kommentarer. Du kan ikke bare sette de slik alene og si at dette er dumt. Personer som ikke kan oppføre seg eller noe liknende børr få høre det.

Ikke på en slik måte hi refererer til.

Anonymkode: dfb26...c8b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er ikke netthets etter min mening. Da må det bli skikkelig stygt og personlig inkl drapstrusler. Dette er bare mennesker som kjeder seg, og mange ganger helt på sin plass med sånne kommentarer. Jeg svarer alltid like ærlig ansikt til ansikt som jeg skriver her på KG.

Anonymkode: d2c17...85a

Kanskje de skal finne seg en annen hobby, og NEI, det er faktisk ikke normalt.

Anonymkode: dfb26...c8b

• Liker 5
Skrevet

Da tror jeg du og jeg har en veldig ulik definisjon av "ærlige kommentarer". Jeg synes ikke det å kalle noen for "realt hespetre" eller å si "Stakakrs fyr. Her har han trodd at han har fått tak i ei virkelig all right dame og så er du ei blærete megge" er ærlige kommentarer. Det er bare eder og galle. (Synes jeg)

• Liker 5
Skrevet

Jeg vurderer å gjøre et lignende eksperiment. Hadde mest sannsynlig ikke trengt gjøre det over 24 timer engang, men å se hvor stor andel av slike type kommentarer som kommer fra anonyme brukere. Tar en råsjans og tipper AB er overrepresentert i lista over.

• Liker 4
Skrevet
Gjenferdet skrev (10 minutter siden):

Jeg har mange ganger tatt meg i å bli sjokkert over hva enkelte klarer å lire av seg. Det er sikkert ikke alle som liker meg heller her inne, og jeg er ikke perfekt. Det kan gå en kule varmt og jeg kan uttrykke meg unyansert. Jeg har likevel til gode å angripe andre brukere her inne. Jeg prøver så langt det lar seg gjøre å diskutere sak, og ikke person, men jeg ser mange som tyr til brukerangrep og brukerdebatt så fort de blir provosert av noe. Det skal ingenting til før folk strør rundt seg med personangrep. Så da tenkte jeg at jeg skulle gjøre et eksperiment. Jeg tok meg et døgn hvor jeg samlet opp så mange personangrep jeg kunne finne fra forskjellige tråder. Dette er ikke ting som har blitt skrevet til meg, men i tråder jeg har lest. Resultatet er sjokkerende.

"Stakkars dem i din nærhet".

"Du virker ekstremt desperat og smålig. Satan så hjernedødt".

"Du fremstår som en skikkelig smålig og ynkelig venn".

"Du høres ikke riktig ut i hodet".

"Du høres helt ærlig ut som et realt hespetre...".

"Jeg håper han avviser deg totalt".

"Skam deg".

"Stakkars fyr. Her har han trodd at han har fått tak i ei virkelig all right dame og så er du ei blærete megge".

"Han burde dumpe deg og finne seg ei ordentlig kvinne".

"Dump søppelet. Utrolig barnslig guttevalp".

"Jeg har svært vanskelig for å tro på at et oppegående menneske vil være i et forhold med et slikt avskum".

"Er du helt fjern eller?".

"Godt han har klart å ta avstand til dere".

"Ekkel rasistisk familie, jeg hadde også kuttet dere ut lett".

"For en motbydelig person du virker ut til å være".

"For et fælt menneske du er".

"Og han kommer garantert til å være utro mot deg også, og det fortjener du".

"Dere høres ikke riktig vel bevart ut".

"Du får virkelig som fortjent - dere er virkelig Familien Rasshøl AS."

"Tror denne sønnen har det mye bedre uten dere altså".

"Alle disse "bipolare" kvinnene er bare selvopptatte kvinnfolk med emosjonelle problemer som tror at en lapp fra legen skal unnskylde all den grove atferden deres".

"Hun vil "kanskje kysse og suge litt", men så er fuckboyen innstilt på å behandle henne som ludderet han synes at hun er. Analsex uten glidemiddel er jo åpenbart for å lære henne ei lekse". (Sagt til et voldtektsoffer!!!).

"Æsj for en ekkel type du er da. Glad jeg aldri har møtt sånne som deg".

"slutt å være blåst i hue".

"Så grådig som du er så gråter du vel når du sitter på do for å avlevere i skåla?".

"Du er også en jævla noldus".

"Herregud er du 13 år?".

"Herregud, du er helt fjern! Du har problemer, du er barnslig og umoden, ikke særlig intelligent, du er en dårlig venn og ganske så slem".

Jeg kunne helt sikkert ha funnet flere eksempler, men jeg tror jeg stopper her. Altså, KG, hva faen? Er vi ikke voksne mennesker som kan diskutere saklig? Skjerpings.

Enig..skjerpings!!

Skrevet
Khadira skrev (1 minutt siden):

Jeg vurderer å gjøre et lignende eksperiment. Hadde mest sannsynlig ikke trengt gjøre det over 24 timer engang, men å se hvor stor andel av slike type kommentarer som kommer fra anonyme brukere. Tar en råsjans og tipper AB er overrepresentert i lista over.

Og jeg håper AB....M.  er underrepresentert..👀

Skrevet

Har du link til innleggene de er tatt fra? Vil se om jeg syns de er like ille når de ikke er tatt ut av sammenheng. 

Skrevet

Tatt ut av kontekst høres det meste ille ut. Noen fortjener en "skam deg" i ny og ne - om det de skriver er respektløst og frekt. 

Dessuten er det forskjell på "Jeg oppfatter deg som..." fremfor "du er...". Personlig meninger er ikke nødvendigvis personangrep. 

• Liker 2
Skrevet

Du elsker sånne tråder der du kan dyrke fæle ting, gjør du ikke? 

Er for øvrig enig, men synes du det har blitt verre eller er dette sånn et så stort forum vil bli? Er det noen løsning på problemet? Mange av kommentarene er bare barnlige, jeg ville ikke ha reagert engang. Og som Saph sier, er de like ille når de ikke er tatt ut av sammenheng?

Du har sterke meninger og skriver mye, du har nok tråkket folk på tærne på andre måter, men man må tåle litt og heve seg over ting om man skal være på forumet, de verste kommentarene hadde jeg rapportert da. De skal man ikke finne seg i. 

Skrevet

Det er vel folk som blir trigga av enkelte ting. Så kommer de med utsagn som sier mer om de selv enn den de angriper. 
Tenkte spesielt på det når du siterte kommentaren til den utro dama som ble voldtatt. Eneste kommentaren jeg kjente igjen forøvrig, tror det er lurt å logge litt av her innimellom, av hensyn til egen psykisk helse. 
Og så er det noen som er her utelukkende for å ta ut aggresjon. 

Derfor bryr jeg meg ikke så hardt om stygge kommentarer og angrep på nett, hvertfall ikke anonyme. 

AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (27 minutter siden):

Ironisk er det mange som tror at KG representerer meninger og uttrykk fra det virkelige liv. 

Det er jo langt ifra sant. 

For ingen sier slike ting til noen på gata. Folk er generelt sett svært konfliktskye og biter ting i seg. Bare ikke på KG. Og spesielt ikke under AB. AB gir folk fri tilgang til å skrive nettopp dette. 

Anonymkode: 819c9...17e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er mer lei disse trådene enn av det ts mener er "netthets".

Anonymkode: e1ca2...e46

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...