Gå til innhold

Katter redd for lyn og torden?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en katt som går ut og inn som hun vil.

I kveld er det meldt et voldsomt tordenvær- og vi er på middagsbesøk noen timer.

Hun er var for lyder og har ørene i bevegelse hver gang hun hører noe, og er ganske skvetten.

Jeg er bekymret for at hun blir rett i tordenvær, men mannen synes jeg er helt tullete siden dyr jo er en del av naturen og tåler dette helt fint.

Noen med erfaring?

Overbeskyttende matmor- ja jeg vet. 

Anonymkode: b2f6f...3d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel an på hvor skvetten katten er, det er jo individuelt. Min bryr seg lite om torden, den kan gå ute som ingenting, med mindre det sprutregner, da vil den inn. Hadde nesten vært mer opptatt av å få den inn for å slippe regnet. Torden er ok, men fyrverkeri den redd for her.

Anonymkode: 3ee35...ee8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt mange katter og ingen av dem har reagert på verken torden eller fyrverkeri. Bortsett fra en gang da det slo ned noen hundre meter herfra, da skvatt den ene.

Anonymkode: 0ac23...496

Skrevet (endret)

Vi har tre katter og de oppfører seg helt forskjellig i tordenvær.

Han eldste finner den beste plassen å legge seg og ser ut som han hater verden med sinte øyne og ørene på halv stang mens han pakker seg lenger og lenger ned i sofaen eller teppet eller hva det måtte være

Yngstemonsen skvetter frem og tilbake og går gjerne og gjemmer seg under sofaen.

Yngstesnuppa kunne ikke brydd seg mindre. Hun ligger gjerne med magen og et par poter i været og skulle det tilfeldigvis være vinduskarmen hun ligger i når det begynner å smelle, så ser hun interessert ut vinduet til hun ikke gidder mer.

Mye det samme gjelder på nyttårsaften, bare da går gjerne eldstemann under sofaen også når det smeller som verst, mens snuppa hopper ned fra vinduskarmen når det blir litt for mye, men ligger gjerne og sover uten å lee et øyelokk hvis hun ligger et sted fyrverkeriet ikke er så synlig.

Edit; Hvis du er bekymret for at katten er redd i tordenvær eller under fyrverkeri, bør du gjøre alt du kan for å IKKE la katten se at du blir bekymret. Bare ignorer lysglimt og torden og ikke begynn å styre med katten når det smeller som verst. Det gjør alt så mye verre.

Endret av Minya
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dyr må a l d r i være alene eller ute på nyttårsaften!!! 

Anonymkode: c02ab...259

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig individuelt. Har to katter - den ene søker tilflukt under sofaen/senga, den andre sitter i vinduskarmen og følger med. 

Anonymkode: 88167...811

Skrevet

Glemte å si at jeg roper dem alltid inn når det tordner, mest i tilfelle lynet skulle slå ned i nærheten, og de får ikke gå ut etter 15:00 på nyttårsaften. Det er som regel kaldt nok til at de heller vil være inne uansett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ene sitter gjerne i vinduet og ser på showet.

Andre er en skjelvende pelsklump under gjestesenga i flere timer. 

Er du usikker holder du katten inne. 

Anonymkode: 05db2...2d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan får du dette til å handle om nyttårsaften?

Les innlegget en gang til, og prøv på nytt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du i det hele tatt lest hi? 

Anonymkode: 70163...3b1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...