AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #1 Del Skrevet 4. juli 2021 Jeg har sjeldent lest en så entusiastisk anmeldelse: https://motor.no/elbil/motor-test-av-ioniq-5--i-tet-blant-elektriske-familie-suv-er/202563 Er dette bilen å kjøpe for en familie i dag? Over 300 hk, over 500 km rekkevidde, 800V lading. Spinnvilt! Anonymkode: 9622f...0a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #2 Del Skrevet 4. juli 2021 Kan hende denne er bakerst i segmentet om ett år. Hva gjør du da, i så fall? Anonymkode: 138d4...992 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 4. juli 2021 #3 Del Skrevet 4. juli 2021 Beste bil?? Nei på ingen som helst måte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #4 Del Skrevet 4. juli 2021 Det eneste den er god på, er 800V-arkitekturen. Men det har jo andre biler også, så det er ikke unikt for denne kinabilen. Vær fornøyd med at du har kjøpt Hyundai og mindre opptatt av bilene du ikke kjøpte. Det gjør livet så mye enklere. Anonymkode: eacea...92d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Del Skrevet 4. juli 2021 Kjørte en tilsvarende hyundai som lånebil da min var på verksted. Det er en var en helt ok bil som får deg fra a til b. Gørr kjedelig men praktisk. Om man synes bil er gøy, kjøper man noe annet. Om man trenger noe i det daglige og ikke bryr seg veldig om annet enn selve transporten, er den veldig fin. Anonymkode: e38e8...75e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #6 Del Skrevet 5. juli 2021 Jeg har en Ioniq 2020, og ærlig talt så angrer jeg på det kjøpet. Det er på grunn av to ting. For det første så er bilen rett og slett ikke en særlig god bil. Før denne hadde jeg en Golf, det var mye feil med denne også som jeg gjerne hadde vært foruten - men den kjørte i alle fall som en bil. Ioniq føles tung, uvillig og lite responsiv. Golfen, tross alle dens tendenser, var i alle fall en god bil uansett om fartsgrensen var 50 eller 80. Nå er det nok store forskjeller på min og denne nye, det er jeg helt klar over - men jeg har sett på den og den ser jo rett og slett billig ut inni. Det er ikke noe særlig mer spennende enn den jeg har bortsett fra oppgitt ladetid. Og, jeg ergrer meg grønn over at de kaller det en SUV. Det er ikke engang en crossover, det er en litt "tykkere" mellomklassebil. Prisen er vesentlig høyere enn min bil, og for nesten 500.000 så hadde jeg nok heller skaffet meg feks en 1 år gammel Volvo hybrid med vesentlig bedre komfort og plass. Så er det neste, jeg opplever at jeg ikke er klar til elbil. Det alle sier er en så lett overgang er faktisk ikke det. Det er ikke slik at jeg nå uten problem kan hive meg i bilen uten å måtte tenke på at nå og da må bilen være ladet, evt at jeg må bruke så og så lang tid der og her for å lade. Jeg har lang tur mellom jobb og hjem, og når jeg har vaktuke så har jeg ikke tid til å plages med drivstoff. Golfen tok noen minutter å fylle diesel på, og den var ikke særlig brysom når strømmen har gått uansett årsak. Jeg vurderer om det er økonomisk en ide å bytte bil allerede nå, jeg har ikke hatt den lenge. En Kia hybrid virker mer fornuftig. Anonymkode: ec219...05a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 5. juli 2021 #7 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kjørte en tilsvarende hyundai som lånebil da min var på verksted. Det er en var en helt ok bil som får deg fra a til b. Gørr kjedelig men praktisk. Om man synes bil er gøy, kjøper man noe annet. Om man trenger noe i det daglige og ikke bryr seg veldig om annet enn selve transporten, er den veldig fin. Anonymkode: e38e8...75e Hvilken Hyundai er tilsvarende denne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 5. juli 2021 #8 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det eneste den er god på, er 800V-arkitekturen. Men det har jo andre biler også, så det er ikke unikt for denne kinabilen. Vær fornøyd med at du har kjøpt Hyundai og mindre opptatt av bilene du ikke kjøpte. Det gjør livet så mye enklere. Anonymkode: eacea...92d Det er vel kun Porche og Audi e-Tron som ha 800V i dag? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #9 Del Skrevet 5. juli 2021 Illuminatum skrev (26 minutter siden): Det er vel kun Porche og Audi e-Tron som ha 800V i dag? Er ikke det andre biler, mener du? Anonymkode: eacea...92d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M71 Skrevet 5. juli 2021 #10 Del Skrevet 5. juli 2021 Ingen tvil om at 5 gir mye for pengene Har kompiser som allerede har bestilt denne og kia sin søstermodell. Best, ingen bil er best, men at denne er bra, det tror jeg på🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 5. juli 2021 #11 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er ikke det andre biler, mener du? Anonymkode: eacea...92d Jeg kjenner ikke til flere som har 800 volt i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 5. juli 2021 #12 Del Skrevet 5. juli 2021 (endret) Det er vel bare eTron GT og Taycan som har 800V, sammen med kommende Kia EV6 og Huyndai Ioniq5. Audi A6 får også 800V Endret 5. juli 2021 av newman01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 5. juli 2021 #13 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har en Ioniq 2020, og ærlig talt så angrer jeg på det kjøpet. Det er på grunn av to ting. For det første så er bilen rett og slett ikke en særlig god bil. Før denne hadde jeg en Golf, det var mye feil med denne også som jeg gjerne hadde vært foruten - men den kjørte i alle fall som en bil. Ioniq føles tung, uvillig og lite responsiv. Golfen, tross alle dens tendenser, var i alle fall en god bil uansett om fartsgrensen var 50 eller 80. Nå er det nok store forskjeller på min og denne nye, det er jeg helt klar over - men jeg har sett på den og den ser jo rett og slett billig ut inni. Det er ikke noe særlig mer spennende enn den jeg har bortsett fra oppgitt ladetid. Og, jeg ergrer meg grønn over at de kaller det en SUV. Det er ikke engang en crossover, det er en litt "tykkere" mellomklassebil. Prisen er vesentlig høyere enn min bil, og for nesten 500.000 så hadde jeg nok heller skaffet meg feks en 1 år gammel Volvo hybrid med vesentlig bedre komfort og plass. Så er det neste, jeg opplever at jeg ikke er klar til elbil. Det alle sier er en så lett overgang er faktisk ikke det. Det er ikke slik at jeg nå uten problem kan hive meg i bilen uten å måtte tenke på at nå og da må bilen være ladet, evt at jeg må bruke så og så lang tid der og her for å lade. Jeg har lang tur mellom jobb og hjem, og når jeg har vaktuke så har jeg ikke tid til å plages med drivstoff. Golfen tok noen minutter å fylle diesel på, og den var ikke særlig brysom når strømmen har gått uansett årsak. Jeg vurderer om det er økonomisk en ide å bytte bil allerede nå, jeg har ikke hatt den lenge. En Kia hybrid virker mer fornuftig. Anonymkode: ec219...05a Nå er jo dette langt unna det trådstarter sikter til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #14 Del Skrevet 5. juli 2021 Jeg tror skoda enyaq er beste elbil akkurat nå. Vi har prøvekjørt den og jeg syntes den var ganske så fantastisk. Veldig stor, veldig oversiktlig utsikt fra førerens plass. Veldig mye bagasjeplass. Og også fin. Men for vår del, ble den for dyr, og ikke mulig å få billigere, da de ikke finnes brukt. Så for vår del ble det Tesla m3. Vi er et familie med 2 barn, og foreløpig er det ingen problem med å gå over til elbil, fra bensinbil. Men nå er vi vant til elsykler i snart 10 år, og har ikke rekkeviddeskrekk. Hyundai Ioniq 5 har vi ikke prøvd, vi har vurdert Kona, men den skuffet. Anonymkode: 05a3e...125 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå