MissMaryan Skrevet 9. juli 2021 Forfatter #21 Del Skrevet 9. juli 2021 Hei Dundre Takk for at du la igjen et spor hos meg 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissMaryan Skrevet 10. juli 2021 Forfatter #22 Del Skrevet 10. juli 2021 Nå starter ferien for min del. Vi skal reise litt rundt i forskjellige parker og slikt, og det kommer til å bli vanskelig å fokusere på noe vektnedgang. Jeg har planer om å spise is sammen med ungene, og vi skal spise på restauranter osv, så jeg kan ikke (vil ikke) kontrollere inntaket like mye. Kanskje jeg skal ha som mål å ikke gå opp, og heller fokusere på nedgang om noen uker. Jeg har ikke annonsert for mann og barn at jeg skal gå ned i vekt. Jeg har en tenåringsdatter som nå er like gammel som jeg var da jeg begynte å slite med dette her. Jeg hadde en mor som kommenterte sin egen vekt gjennom hele min oppvekst, og hun gjør det fortsatt. Hun har alltid vært syltynn. Å shoppe klær med henne er jo kjempegøy, når hun klager på at XS er alt for stort - og henter/kjøper klær hun vet er for små til meg… Altså, jeg kan ikke huske å ha brukt størrelse small, aldri. Men hun har kjøpt klær str small til meg, «fordi de så så store ut i størrelsen». Yeah, right Usunt fokus på vekt og kropp, rett og slett. Sånt skal mine unger få slippe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissMaryan Skrevet 10. juli 2021 Forfatter #23 Del Skrevet 10. juli 2021 Jeg skal ikke bare sutre!! Noe å være glad for i dag: Det er sol ute Cola Zero smaker skikkelig godt i solveggen med isbiter Jeg holder på med et hageprosjekt som gjør meg svett på ryggen Ungene soler seg i hagen Vi har friiiiii alle sammen i dag 😁😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dundre Skrevet 10. juli 2021 #24 Del Skrevet 10. juli 2021 Nyt ferien din! Fornuftig det du skriver at du vil forskåne din datter for, det er absolutt ikke bra det du ble utsatt for nei. Så hold den tanken, og dersom du kommer igjennom ferien uten å gå opp nevneverdig, så har du vært flink tenker jeg - normalvektige kan også gå opp litt når det er ferie - kunsten ligger vel i å ta tak igjen når ferien er over. Dette klarer du 👍🏼 Nyt soldagen med cola i solveggen 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissMaryan Skrevet 11. juli 2021 Forfatter #25 Del Skrevet 11. juli 2021 I dag har jeg sprukket, og spist både det ene og det andre Jaja. Bedre dager kommer. Jeg skal være flinkere i morgen Jeg har bestemt meg for å kjøpe en shorts. Kanskje ikke en big deal, men jeg eier ikke shorts og har ikke eid en i voksen alder. Så nå skal jeg kjøpe en shorts Hvor kjøper man en shorts når man er bittelittegranne chubby og ikke vil ha muffinmage hengende over kanten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissMaryan Skrevet 11. juli 2021 Forfatter #26 Del Skrevet 11. juli 2021 Dundre skrev (På 10.7.2021 den 15.59): Nyt ferien din! Fornuftig det du skriver at du vil forskåne din datter for, det er absolutt ikke bra det du ble utsatt for nei. Så hold den tanken, og dersom du kommer igjennom ferien uten å gå opp nevneverdig, så har du vært flink tenker jeg - normalvektige kan også gå opp litt når det er ferie - kunsten ligger vel i å ta tak igjen når ferien er over. Dette klarer du 👍🏼 Nyt soldagen med cola i solveggen 😃 Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 12. juli 2021 #27 Del Skrevet 12. juli 2021 Så bra at du ikke vil at datteren din skal oppleve det samme som deg. Jeg har også hele tiden prøvd å gjøre sånn at datteren min ikke får et feil inntrykk av egen kropp. Derfor slanker jeg meg ikke med å spise annen mat enn resten av familien. Jeg spiser bare mindre 😉 Hun er en slank ung dame (og vegetarianer) så heldigvis har dette gått greit. Vi fokuserer ikke på vekt i familien, men heller på kosthold. At det er viktig å få i seg viktige vitaminer. Hun har vært vegetarianer i 3-4 år nå (hun er 18 år) og det har gjort at hele familien heldigvis spiser mye grønnsaker. I mitt tilfelle har vekten kommet av for mye mat og ikke nødvendigvis bare usunn mat. Selv om jeg nok har vært flink til å få i meg snacks, sauser, majones osv. Nyt ferien din 😎 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissMaryan Skrevet 31. juli 2021 Forfatter #28 Del Skrevet 31. juli 2021 Fine ferien Jeg har ikke vært på vekta, og håper at det ikke er så ille som jeg frykter. Jeg har spist alt mulig, og jeg har spist mye Men jeg har vært aktiv hele veien, halvparten av feriedagene har jeg hatt over 15k skritt på klokka. Da er det kanskje ikke så ille likevel 😇 Snart begynner jobb og skole igjen. Jeg gleder meg, jeg. Høsten er min favorittårstid!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissMaryan Skrevet 13. august 2021 Forfatter #29 Del Skrevet 13. august 2021 Noen uker ferie, noen fridager innimellom og et par ukers forberedelse til ny årstid. Jeg skal på «vannvogna» igjen, på mandag tenker jeg. Jeg var på vekta i morges, og det var ikke så ille. Har gått opp litt. men ikke helt opp igjen. Litt rart egentlig, for jeg har virkelig ikke passet på noe. Jeg hadde regnet med at jeg skulle gå opp mer enn litt. Jeg når helt klart ikke tiukersmålet iom at jeg begynner på nytt igjen, men jeg skal sette meg et nytt mål. Greit å ha noe å jobbe mot, i det minste. Kanskje jeg greier å se meg i speilet mot juletider en gang… Er det en ting jeg trenger å jobbe med, så er det synet jeg har på meg selv. Jeg er så ukomfortabel, og det er så innmari vanskelig å snakke med samboeren min om det. Jeg har prøvd, men han forstår ikke. Jeg har prøvd å forklare, og kan komme med konkrete eksempler, men han blir litt sånn «hæææ, slutt å tulle nå da. Du er jo så fin» og så tror han at det hjelper. Det gjør jo ikke det. For hver gang han sier at jeg er fin, så er det en stemme i bakhodet mitt som sier at han lyver. Da blir fokuset mitt der i stedet, at jeg venter på neste kompliment som jeg kan motsi for meg selv. Jeg hører jo at jeg høres helt latterlig ut! Å forklare noe sånt til en som aldri har følt noe negativt om egen kropp er vanskelig. Han har ikke forutsetning for å forstå, og da trekker jeg meg litt mer vekk. Det tærer på forholdet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissMaryan Skrevet 16. august 2021 Forfatter #30 Del Skrevet 16. august 2021 Dag 1. 73,6 kg. Jeg er klar! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissMaryan Skrevet 16. august 2021 Forfatter #31 Del Skrevet 16. august 2021 Skal. Ikke. Spise. Dritt. I. Dag. Hører du??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 16. august 2021 #32 Del Skrevet 16. august 2021 MissMaryan skrev (50 minutter siden): Skal. Ikke. Spise. Dritt. I. Dag. Hører du??? Det klarer du, jeg har troen på deg 💪 Jeg prøver å spare rundt 150-200 av kaloriene mine til kvelden, og så passer jeg på å ha noe sunt i hus jeg kan spise til kvelds. Akkurat nå går det i yoghurt naturell med frukt/bær eller rugsprø med magerost og grønnsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissMaryan Skrevet 16. august 2021 Forfatter #33 Del Skrevet 16. august 2021 Bokdamen skrev (2 timer siden): Det klarer du, jeg har troen på deg 💪 Jeg prøver å spare rundt 150-200 av kaloriene mine til kvelden, og så passer jeg på å ha noe sunt i hus jeg kan spise til kvelds. Akkurat nå går det i yoghurt naturell med frukt/bær eller rugsprø med magerost og grønnsaker. Jeg klarte det Men hva er en dag i en livsstilsendring? Jaja. En dag mer enn i går Jeg er aldri sulten på kveldene. Jeg eter alt jeg kommer over på kveldene fordi jeg er fysen og trenger noe alt for søtt, og etterpå noe salt, og kanskje noe søtt igjen. Jeg kan ha så mye frukt jeg vil, men spiser det ikke i stedet. Enten snop eller ingenting, liksom Jeg beundrer egentlig dere som kan erstatte drittmat med sunne alternativer, og på en måte være fornøyd med det. Når jeg bestemmer meg for å gå ned noen kilo kutter jeg all drittmat i ukedagene, spiser litt mindre mengde til måltider, og det funker greit det. Jeg sulter meg ikke, beveger meg mer og lever en sunnere livsstil. Problemet mitt er at jeg er en overspiser, og faller før eller seinere tilbake i det sporet. Og når jeg faller tilbake dit, så har jeg feila noe veldig, og da kan jeg straffeholde meg nedi det sporet i månedsvis. Da havner jeg tilbake til start. Så tar jeg tak igjen, før det går fullstendig galt mtp liv og helse. Sa noen jojo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå