Nytteni Skrevet 3. juli 2021 #1 Skrevet 3. juli 2021 Jeg lagde et bilde av forskjellige bilder jeg fant på nettet, litt for å vise hva slags stemning jeg er ute etter da, jeg bor på en liten bygd og det er ingenting her annet enn en liten og koslig matbutikk, men det er ingen steder å gå da, så tenkte kanskje en kaffebar var tingen om noen ville begynne med noe der det virkelig trengs, jeg er ikke akkurat ute etter en amerikansk stil, men kanskje noe litt annet enn det typiske norske og med den stemningen liksom, tenkte noe litt mer avslappet og koslig, det er på kolbu da, et lite sted på toten, ikke sånn macho-greie med høylytte folk bak disken, men sympatiske, avslappete, lite seksuelle og snakker normalt, tilbakelente, er det noe for deg kanskje? 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #3 Skrevet 4. juli 2021 Den stilen du var laget til, hadde nok ikke vært noe for meg nei.. Jeg er mer interessert i koselige kaféer med god kaffe og gode bakevarer. Behøver ikke være et stort utvalg. Jeg legger ved bilder som jeg synes er mer passende: Anonymkode: 8a3b2...b33 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #4 Skrevet 4. juli 2021 La meg legge til at det høres ut som en god idé å starte noe, dersom det ikke finnes noe der i det hele tatt. Det du må spørre deg selv om først, er blant annet: Hvor mange mennesker er det her? Hvis det er veldig få som bor i området bør du begynte veldig lite og heller bygge deg opp til noe større dersom det viser seg å være behov. Hvor mye penger har du til å investere på prosjektet? Hvor mye tid har du til å investere på prosjektet? Ønsker du å drive den alene eller ønsker du å få inn en partner? Hva er ditt hovedmål? Er det å tjene nok til å leve eller er det å skape noe som samfunnet der du bor, for å mette en mangel som du ser? Begge deler er selvsagt ok, men avhengig av hvilket som er hovedmålet, vil kunne hjelpe deg med prioriteringer du vil måtte gjøre. Er du en barista eller skal du hyre inn en barista? (Eventuelt lære deg det selv dersom du ikke kan det allerede) Anonymkode: 8a3b2...b33 1
Momma Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 Nytteni skrev (12 timer siden): Jeg lagde et bilde av forskjellige bilder jeg fant på nettet, litt for å vise hva slags stemning jeg er ute etter da, jeg bor på en liten bygd og det er ingenting her annet enn en liten og koslig matbutikk, men det er ingen steder å gå da, så tenkte kanskje en kaffebar var tingen om noen ville begynne med noe der det virkelig trengs, jeg er ikke akkurat ute etter en amerikansk stil, men kanskje noe litt annet enn det typiske norske og med den stemningen liksom, tenkte noe litt mer avslappet og koslig, det er på kolbu da, et lite sted på toten, ikke sånn macho-greie med høylytte folk bak disken, men sympatiske, avslappete, lite seksuelle og snakker normalt, tilbakelente, er det noe for deg kanskje? Man må jo ikke kjøre tacky hillbilly-stil selv om det er på landet. 3
Nytteni Skrevet 5. juli 2021 Forfatter #6 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 4.7.2021 den 9.24): Den stilen du var laget til, hadde nok ikke vært noe for meg nei.. Jeg er mer interessert i koselige kaféer med god kaffe og gode bakevarer. Behøver ikke være et stort utvalg. Jeg legger ved bilder som jeg synes er mer passende: Anonymkode: 8a3b2...b33 var ikke mye koslig
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #7 Skrevet 5. juli 2021 1 hour ago, Nytteni said: var ikke mye koslig Da har vi rett og slett bare forskjellig stil. Det du bør se etter er hva ønsker markedet ditt seg? Hvem ønsker du å tiltrekke? Form deg utifra det. Anonymkode: 8a3b2...b33 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå