Gå til innhold

Hvor vanlig med 2 forlovere?


Nøtteliten

Anbefalte innlegg

Venninnen min skal gifte seg neste år, og jeg skal være en av to forlovere.. Har aldri hørt om at noen har hatt to forlovere før så jeg bare lurer om det er veldig uvanlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror faktisk det blir mer og mer vanlig jeg, men selv synes jeg fortsatt det er litt snålt å skulle gjøre det sånn. Det er mange her inne på Kvinneguiden som har hatt 2 forlovere også, men det man må være obs på er at det kun er en av dem som liksom skal være den "offentlige" forloveren å skrive under på papirene. På den måten blir det 1 forlover som har det papirmessige ansvaret også blir beggeforloverene med på det organisatoriske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg hadde to. Kunne ikke velge mellom tvillingsøsteren min og bestevenninnen. Det var absolutt riktig for oss, og jeg tror ingen syns det var noe rart. Det var bare en av de som skrev på forloverærklæringen, men begge satt oppe sammen med meg under vielsen, og begge holdt tale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har ikke hørt om at brud eller brudgom i Norge har mer enn hver sin forlovelse før du nevnte det nå. Jeg vet at det derimot er vanlig i utlandet. Da min søster gftet seg i Australia (hun bor der), hadde hun tre forlovere. Det samme hadde brudgommen. Det er kun en som har den virkelige forlover rollen; dvs sjekke at det ikke er noe hinder for at parret kan vies. De to andre er mer eller mindre til pynt.

Det er jo en stor ære å bli spurt om å være forlover og jeg skjønner også godt de som ikke kan bestemme seg , slik at det blir to. Kjempehyggelig, men litt uvant.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes definitivt ikke det er noe i veien med flere forlovere. Noen ganger kan man ganske enkelt ikke få seg til å velge.

Selv kommer jeg nok bare til å ha en forlover, men min kommende mann har et dillemma. De er nemlig fire gutter som har holdt sammen i alle år, og det ser jammen meg ut til at han kan ende opp med intet mindre enn tre forloverer :wink:

Men men det er det får heller gå, da blir det jo bare mye større gave da :hoho: (Tulla altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi kontakta kirken vi skla gifte oss i sa de at vi kunne ha opptil 10 forlovere hver (!?!). Men vi skal ha bare en hver. Det har aldri vært noen problemer med valget liksom. Men det hadde sikkert vært kuult med flere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...