Gå til innhold

Tilgang til psykiske helsetjenester

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at jeg kanskje trenger litt psykologisk hjelp. Det er flau å inromme men jeg ble knust av bare et seks-måned forhold. Jeg forstår helt ikke, men han sagt og oppførte seg som han elsket meg, og deretter fikk han psykiske helseproblemer og trukket vekk. Da dumpet han meg med melding fordi han elsket meg ikke, og har nektet å prate med meg om det siden, fordi det er "vanskelig" for ham. Jeg tror jeg er deprimert nå, og aner ikke hva å gjøre. Jeg vet ikke hvordan å få tilgang til psykisk helsetjenester i Norge, hva jeg leste er at man går til lege, men dette er så pinlig og virker dum og uviktig sammenlignet med ekte helsepromblemer (kropp eller psysk). Også er jeg redd for å gå til lege fordi jeg vil ikke ta piller for denne... det var etter at eksen min begynt med å ta antidepressiva at han endret seg og ble grusom. Har noen råd?

Anonymkode: c528f...88f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enten drar du til fastlegen og spør hvilke muligheter som finnes, tar kontakt med psykisk helsehjelp i kommunen du bor(lavterskel og kortvarig) eller du tar kontakt med privat psykolog som du betaler selv. 

Anonymkode: 2c131...a16

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har du hatt det sånn? Det er ikke flaut å gå til legen. Det er legens jobb å finne ut om du er syk og om du trenger hjelp. Bare vær ærlig om hvordan du har det. Kjærlighetssorg er veldig vondt. Det er som oftest ikke en sykdom, men om du har depresjon eller "bare" kjærlighetssorg kan legen hjelpe deg å finne ut av. :)

Anonymkode: 39a9c...e08

AnonymBruker
Skrevet

Takk for hjelpen din. Jeg visste ikke at kommunen hadde psykisk hjelp, og etter litt tid på nettet, jeg funnet ut litt. Det er noe "rask psykisk hjelp" hvilket høres ut kanskje nyttig for andre (ikke for meg desseverre fordi man må melde inn med telefonen).

Jeg har vært sånn i over 2 måneder. Tror ikke det er "bare" kjærlighetssorg (men vet at slik også gir mye vondt!).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Takk for hjelpen din. Jeg visste ikke at kommunen hadde psykisk hjelp, og etter litt tid på nettet, jeg funnet ut litt. Det er noe "rask psykisk hjelp" hvilket høres ut kanskje nyttig for andre (ikke for meg desseverre fordi man må melde inn med telefonen).

Jeg har vært sånn i over 2 måneder. Tror ikke det er "bare" kjærlighetssorg (men vet at slik også gir mye vondt!).

Du kan be fastlegen om hjelp til å kontakte dem om du ikke ønsker å ringe.

Anonymkode: 2c131...a16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...