AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #1 Skrevet 3. juli 2021 Quote I’m sorry, but you can’t just choose to be Korean. It’s a nationality and ethnicity- You have to be born Korean! Gjelder det for nordmenn og – at de er en etnisitet og nasjonalitet, og at man ikke blir det sånn uten videre? Anonymkode: dba61...926 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #2 Skrevet 3. juli 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Gjelder det for nordmenn og – at de er en etnisitet og nasjonalitet, og at man ikke blir det sånn uten videre? Anonymkode: dba61...926 Mange som mener det ja. Anonymkode: ff2c2...be2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #3 Skrevet 3. juli 2021 Tenker at hvis f.eks en afrikaner velger å ødelegge seg med operasjoner fordi han identifiserer seg som norsk og vil se norsk ut. Så skal ha få lov. Da har han lagt inn mye jobb. Men bare da. Anonymkode: 35173...800
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #4 Skrevet 3. juli 2021 Er dette en post hvor du trekker frem ett sitat, fra én person, som mener at vedkommende person ikke kan kalle seg koreansk fordi han ikke er født der eller har noen etnisk bakgrunn derfra, slik at du nå «bare kan stille spørsmålet» om det samme da gjelder for nordmenn også? Litt sånn påtatt subtilt, så du virker spørrende, selv om den underliggende holdningen og intensjonen din er åpenbar? Anonymkode: 39d31...5e0 3
Narad Skrevet 3. juli 2021 #5 Skrevet 3. juli 2021 Dette er jo en person som ikke bor i Korea, som ikke er oppvokst der, men derimot er stor fan av en koreansk sanger og som har valgt å operere seg og se på seg selv som koreansk, bare fordi hen føler seg som koreansk. Hen har jo også giftet seg med en pappfigur av helten sin, så hen er jo ganske, ehm, ekstrem? Av mangel på hva jeg egentlig prøver å formidle. Man kan ikke sammenligne dette med folk som vokser opp i Norge og føler seg norsk av den grunn. Lenke til Tv2 sin artikkel om vedkommende https://www.tv2.no/a/14087514/ 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #6 Skrevet 3. juli 2021 Jeg kom til Norge som 8-åring. Det er 23 år siden nå. Blir noen av dere her såra hvis jeg sier at jeg anser meg selv som norsk? Anonymkode: faedc...384
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #7 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kom til Norge som 8-åring. Det er 23 år siden nå. Blir noen av dere her såra hvis jeg sier at jeg anser meg selv som norsk? Anonymkode: faedc...384 Jeg er født i Korea og kom til Norge som 3åring. Jeg ser på meg selv som norsk, men av koreansk opprinnelse. Anonymkode: ec22f...43c 1
Hedda-78 Skrevet 3. juli 2021 #8 Skrevet 3. juli 2021 Oppfordrer dere til å lese linken før dere svarer i denne tråden. Personen (unnskyld; personene) det vises til er i en helt annen liga når det gjelder å velge selv hva han (unnskyld; de) identifisere seg som. Denne personen kan IKKE brukes som eksempel eller til å illustrere en person som har vokst opp i norge og føler seg norsk. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #9 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg kom til Norge som 8-åring. Det er 23 år siden nå. Blir noen av dere her såra hvis jeg sier at jeg anser meg selv som norsk? Anonymkode: faedc...384 Såra? Nei, men du er jo ikke norsk. Statsborger, antageligvis, men ikke nordmann. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er født i Korea og kom til Norge som 3åring. Jeg ser på meg selv som norsk, men av koreansk opprinnelse. Anonymkode: ec22f...43c 👍 Anonymkode: 8b142...023
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå