AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #1 Skrevet 2. juli 2021 Det siste året har jeg hatt problemer med veldig mye svette mellom brystene - hvorfor dette plutselig har kommet nå vet jeg ikke (jeg har ikke særlig større bryster enn før) men jeg vil gjerne bli kvitt problemet. Det lukter ikke så godt i slutten av dagen, litt "muggent" liksom. Og noen ganger er det rødt og klør, spesielt etter trening eller en varm dag. Det hjelper å bruke antiperspirant-spray, men det føles ikke helt greit å bruke parfymerte greier, spesielt når det er rødt og sårt. Vaselin hjelper mot rødheten/kløen, men det blir fortsatt veldig vått og fortsatt nok lukt til at jeg må vaske meg før samboer kan komme i nærheten av meg 😅 Er det noen der ute som sliter med det samme og har noen tips? Finnes det eventuelt en deodorant som både er veldig effektiv mot svette men samtidig er veldig mild? (de jeg har prøvd tidligere under armene har ikke gjort så mye for svette/lukt) Anonymkode: 73df6...917
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #2 Skrevet 2. juli 2021 Jeg har sopp på det ene brystet og fikk en krem av legen. Jeg tror det er en kombinasjon av aktiv jobb og sportsbh som er årsaken hos meg. Bruker kun vanlig bh nå og blir mindre svett av det. Anonymkode: ed048...205
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #3 Skrevet 2. juli 2021 Jeg smører canesten når huden blir rød og sår. Etter en kur går det lang tid før det kommer tilbake. Anonymkode: 0c839...57f
Minya Skrevet 2. juli 2021 #4 Skrevet 2. juli 2021 Sånn aluminiumsklorid eller hva det nå heter, antiperspirant du får på apoteket, lukter ikke allverdens, den hjelper også ved at den demper mengden svette over tid, ikke bare når du bruker den. Endret hormonnivå er vanlig i løpet av livet, svetten kan komme av det. Du kan også ha lagt på deg litt og begynt å svette mer pga det. Selv om brystene ikke er så store kan du svette mer fordi de henger litt mer eller fordi de ligger tettere sammen pga andre typer bh'er, feks sportsbh kan smushe dem sammen ganske tett, eller du har bryster som sitter naturlig tett sammen slik at det er lite plass mellom dem generelt. Og selv om du ikke føler at brystene har blitt særlig større, så kan det hende at de har det likevel. Ikke bruk vaselin, det gjør ikke problemet noe bedre. Bruk heller babypudder eller sånn antiperspirant for å holde det tørrest mulig, vær nøye med å vaske deg hver dag, morgen og kveld, og la brystene få fred fra bh når du er hjemme for å gi dem mer luft. Har det utviklet seg til sopp, bruk Canesten noen dager til det går over. 1
jaromei Skrevet 2. juli 2021 #5 Skrevet 2. juli 2021 Jeg også har slitt med dette. Har ganske store bryster, og det fleste bh'er presser dem sammen, som gjør at det blir varmt og svett. Bruk Canesten om du mistenker sopp. Det vil veldig raskt bli bedre om du smører to ganger om dagen, og fortsett en stund etter at du tror det er vekk. Jeg prøver nå å bruke bh'er som presser minst mulig sammen. Det kan være litt tricky å finne en som man er fornøyd med, men det hjelper med luft. Ellers er talkum/potetmel kjekt å bruke litt av nå som det er så varmt. Jeg brukte tidligere deodorant under puppene, men følte det forverret problemet for min del. På det varmeste, så bytter jeg gjerne bh én gang i løpet av dagen også, og lar den første tørke. Det er kjipt, men det funker. Ellers, sov naken, så får du luftet godt på natten 😁 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #6 Skrevet 2. juli 2021 Jeg har også fått røde utslett mellom brystene de siste årene, særlig sommerstid når jeg svetter. Legg til bh som presser brystene sammen, og at jeg bærer veskene mine på skrått over brystet, slik at de gnager litt der. Det gir gode vilkår for sopp mellom brystene. Jeg bruker lamisil hver morgen i en uke når det skjer, smører den på om morgenen etter dusjen, og talkum om kveldene. Anonymkode: 5f2e0...88a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #7 Skrevet 2. juli 2021 Bruk pudder mot fotsopp de gangene det klør og er rødt (sopp). Ellers, bruk talkum/babypudder hver dag (etter en grundig vask). Har samme problem. Men går greit så lenge jeg passer på dette. Særlig ille med sports-bh. Anonymkode: c5467...1d9
Skogkløver Skrevet 2. juli 2021 #8 Skrevet 2. juli 2021 Jeg hadde det for noen år siden. Fikk en soppkur med tabletter av fastlegen som varte evig lenge, 2-3 mnd uten at det hjalp. Hadde det i lysken og under brystene. Så gikk jeg til hudlege, han ba meg bruke fungural shampoo på kroppen og la den virke i 5 minutter før jeg skylte den bort. Det forsvant etter et par dager da hadde jeg gått med det nesten 6 mnd 😳 Reseptfri på apoteket: https://www.farmasiet.no/catalog/hud-og-har/harpleie/fungoral-sjampo-20mgml-60,5000059/?gclid=Cj0KCQjw8vqGBhC_ARIsADMSd1BtVGzZxYVdJqI1k-7KafmwiDdq6fVclWsLAxq3K5ejdrlhS3ihe74aAlNyEALw_wcB 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #9 Skrevet 2. juli 2021 har samme problem, og har nå fått pigmentforandringer som er grå-brune under brystene☹️ prøvd canesten, og bruker pudder nå, så har ikke blitt verre på et år, men flekkene går ikke bort! Noen som har råd? Anonymkode: 2d2ab...d93
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #10 Skrevet 2. juli 2021 Jeg får litt eksem eller noe under puppene som er rødt og svir. Jeg har smurt på hydrokortison en gang eller to så gir det seg. Anonymkode: 730cf...811
Kniv & gaffel Skrevet 3. juli 2021 #11 Skrevet 3. juli 2021 Jeg hadde problemer med svette mellom brystene og sur osteaktig lukt da jeg var yngre, men sjeldent nå. Den største forskjellen er at jeg bruker BH med stor nok cup-størrelse så jeg unngå hud mot hud-kontakt mellom og under brystene. I tillegg bruker jeg også antiperspirant under og mellom brystene etter at jeg har dusja. For den del år siden trodde jeg at DD var den største cup-størrelsen, så jeg skvisa meg inn i alt for små BH'er som klemte brystene sammen. Heldigvis vet jeg nå at BH-alfabetet har mange flere bokstaver. Dette er to av mine favoritt BHer. De skiller brystene godt fra hverandre og unngår at det blir svett og klamt 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #12 Skrevet 3. juli 2021 Det beste er å ikke bruke BHer som skviser sammen brystene, så det blir luft mellom dem og ikke fuktighet som gir grobunn for sår hud og sopp. Etter at jeg begynte med BHer som faktisk holder brystene på plass uten å skvise dem sammen (ala det Kniv&Gaffel viser bilder av) forsvant problemet hos meg. Å smøre med f.eks Canesten kan hjelpe, men det løser jo ikke problemet. Anonymkode: 820ab...c05
Gjest Blondie65 Skrevet 3. juli 2021 #13 Skrevet 3. juli 2021 Kniv & gaffel skrev (38 minutter siden): Jeg hadde problemer med svette mellom brystene og sur osteaktig lukt da jeg var yngre, men sjeldent nå. Den største forskjellen er at jeg bruker BH med stor nok cup-størrelse så jeg unngå hud mot hud-kontakt mellom og under brystene. I tillegg bruker jeg også antiperspirant under og mellom brystene etter at jeg har dusja. For den del år siden trodde jeg at DD var den største cup-størrelsen, så jeg skvisa meg inn i alt for små BH'er som klemte brystene sammen. Heldigvis vet jeg nå at BH-alfabetet har mange flere bokstaver. Dette er to av mine favoritt BHer. De skiller brystene godt fra hverandre og unngår at det blir svett og klamt AMEN! Panache BH nederst har jeg nå brukt i mer enn 10 år tror jeg. Jeg får dessverre av og til fortsatt "utbrudd" og da behandler jeg med spenol salve og pudder.
Kniv & gaffel Skrevet 3. juli 2021 #14 Skrevet 3. juli 2021 Blondie65 skrev (7 minutter siden): AMEN! Panache BH nederst har jeg nå brukt i mer enn 10 år tror jeg. Jeg får dessverre av og til fortsatt "utbrudd" og da behandler jeg med spenol salve og pudder. Ja, BHen fra Panache er fantastisk! Jeg har nærmest bodd i den de siste 10-12 åra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå