Gå til innhold

Svigermor sur og fortvilet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Svigermoren min driver med styrkeløft i en klubb i byen vi bor i. Jeg har lenge hatt et ønske om å prøve meg innen styrkeløft og har endelig tatt motet til meg å kontakte klubben for å prøve meg. Jeg har ikke så godt forhold til svigermor fordi at mens kjæresten  bodde hjemme (vi er i 20 åra) så var det mye regler og forholde seg til og jeg ble blandt annet tvunget i mat, som resulterte i mange kamper rundt det å spise ilag. Men den siste tiden har vi snakket litt sammen hver dag på snap og hatt en god tone. Helt til i går, når jeg fortalte henne at jeg skal prøve meg i klubben hennes. Da svarte hun meg ikke noe mer og idag fikk jeg vite av samboeren at han hadde snakket med faren om at ho hadde klikka og vært helt fortvila over at jeg skulle invadere fristedet hennes..

Jeg skjønner virkelig at det kan føles sånn ut og at det stedet har hennes venner..MEN virkelig skal jeg ikke få gjøre noe jeg hadde syntes vært tøft fordi hun synes det er ubehagelig? Vet noen kan si at «ja, da dropper du det!» men hvorfor skal jeg alltid føye meg? Og jeg har også vært tydelig med henne at jeg er der for meg selv og mine mål. Jeg er ikke der for å bygge relasjon med henne eller plage ho.

Hadde det vært flere klubber der vi bor så hadde jeg jo selvsagt valgt en annen klubb. Jeg vil ikke skape intriger, men ett voksent menneske på 44 år må da kunne tåle at en 20 åring trener i samme lokale? Er nok heller jeg som stresser i starten med at hun ser meg når jeg løfter lite kilo.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 43dce...1d0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun høres såpass spesiell ut at jeg hadde hatt minst mulig kontakt med henne. Det er ikke hennes treningslokale, hun får trene når du ikke er der da, hvis det er så farlig. 

Lykke til med den svigerfamilien... 

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet
Glød skrev (13 minutter siden):

Hun høres såpass spesiell ut at jeg hadde hatt minst mulig kontakt med henne. Det er ikke hennes treningslokale, hun får trene når du ikke er der da, hvis det er så farlig. 

Lykke til med den svigerfamilien... 

greia er liksom det at de har blitt en gjeng… men likevel igjen; jeg er ikke der for dem, men for meg. Føler sånn på at ho kan si rundt nå til de og han jeg mailer med at de ikke skal ta meg inn. 

• Liker 1
Skrevet

Men så drar du og gjør ditt. :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (42 minutter siden):

Men så drar du og gjør ditt. :) 

Og sier hva når ho ser meg?

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Og sier hva når ho ser meg?

«Hei» om hun er nær deg eller smil også fortsetter du med treningen. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du ble tvangsmatet sier du? Jeg tillater meg å tvile…

Anonymkode: 883b2...400

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du ble tvangsmatet sier du? Jeg tillater meg å tvile…

Anonymkode: 883b2...400

Omg. Er det tema? Tvangsmatet var litt vel… men fikk høre at hvis ikke jeg spiste opp burgeren så var jeg ikke velkommen på 3 mnd. OG jeg hadde spist før besøket!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Omg. Er det tema? Tvangsmatet var litt vel… men fikk høre at hvis ikke jeg spiste opp burgeren så var jeg ikke velkommen på 3 mnd. OG jeg hadde spist før besøket!

Seriøst? 🤣 for noen syke mennesker… vil du virkelig være en del av den familien? Tenk når dere får barn, da blir hun sikkert verre😵‍💫

Anonymkode: 783d5...64d

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Men- hvorfor slår ikke tanken på å ta hensyn til hennes følelser deg? Når hun reagerer sånn så er det jo ikke bare deg forholdet deee i mellom har vært vanskelig for, og treningen har slik du beskriver det vært veldig viktig for henne lenge, mens der for deg er en ide som har dukket opp nå. 

Anonymkode: c4e88...7d3

• Liker 15
Skrevet

Dere kan vel gå på ulike tidspunkt? Be om å få vite når hun bruker å være der, og så går du der andre tider.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun har faste treningstidspunk, må du være der på det samme tidspunket som henne?

Anonymkode: 43172...3f4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men- hvorfor slår ikke tanken på å ta hensyn til hennes følelser deg? Når hun reagerer sånn så er det jo ikke bare deg forholdet deee i mellom har vært vanskelig for, og treningen har slik du beskriver det vært veldig viktig for henne lenge, mens der for deg er en ide som har dukket opp nå. 

Som skrevet har jeg lenge hatt ønske om det, men ikke turt egt pga forholdet til henne. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor være i denne sjuke familierelasjonen her? 

Anonymkode: 0e8cb...715

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner din svigermor jeg. Om det er en klubb så trener man vel til faste tider og trener sammen? Eller er det som et treningsstudio hvor man har egentrening?

Det er hennes fristed. Du hadde vel ikke likt om svigermor hadde meldt seg inn i venninnegjengen din? Det er sånn det føles for din svigermor regner jeg med.

Jeg har det litt omvendt. Svigermor har kjøpt hus i gaten hvor vi bor, og hun er på utkikk etter en hytte like ved vår hytte (som ligger i et veldig avgrenset område- og vi har et stort fellesskap med naboene). Jeg kjenner at det blir altfor mye, og mannen min skal ta det opp med henne (han kjenner på det samme). Men vi orker ikke å ta det opp med henne før det faktisk blir noe til salgs, for vi aner at hun vil bli fornærmet. 

Anonymkode: 6dd9d...fb1

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal svigermors følelser trumfe hi sitt ønske om å trene? Skal svigermor bestemme alt? Herregud, jeg ville aldri funnet på å oppføre meg så bedritent ovenfor noen. Svigermor får ta seg ei bolle!

Anonymkode: e0777...5d9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner din svigermor jeg. Om det er en klubb så trener man vel til faste tider og trener sammen? Eller er det som et treningsstudio hvor man har egentrening?

Det er hennes fristed. Du hadde vel ikke likt om svigermor hadde meldt seg inn i venninnegjengen din? Det er sånn det føles for din svigermor regner jeg med.

Jeg har det litt omvendt. Svigermor har kjøpt hus i gaten hvor vi bor, og hun er på utkikk etter en hytte like ved vår hytte (som ligger i et veldig avgrenset område- og vi har et stort fellesskap med naboene). Jeg kjenner at det blir altfor mye, og mannen min skal ta det opp med henne (han kjenner på det samme). Men vi orker ikke å ta det opp med henne før det faktisk blir noe til salgs, for vi aner at hun vil bli fornærmet. 

Anonymkode: 6dd9d...fb1

Litt forskjell på din og hi sin situasjon. Hi sier at hvis det hadde vært en annen klubb i nærheten av der hun bor, ville hun selvfølgelig begynt der. Hun er der for å trene, ikke for å slarve med folk. Å bosette seg i samme gate er fantastisk langt unna situasjonen beskrevet i hi. 

Anonymkode: e0777...5d9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I motsetning til alle andre her så kan jeg faktisk forstå svigermor. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du må trenge deg på det som er henne friområde (og sannsynligvis et veldig lite miljø) når dere går så dårlig overens. Jada du har "rett til" og alt det der, men det viser i grunnen litt manglende takt og tone fra din side. Hvorfor ikke trene styrkeløft på et treningssenter? Når du er voksen er det neppe sånn at du skal til OL med ferdighetene heller, du skal kun forsøke det litt som trening. LItt smidighet fra din side her hadde gjort seg for forholdet videre. 

Anonymkode: c9ae0...7e9

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

I motsetning til alle andre her så kan jeg faktisk forstå svigermor. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du må trenge deg på det som er henne friområde (og sannsynligvis et veldig lite miljø) når dere går så dårlig overens. Jada du har "rett til" og alt det der, men det viser i grunnen litt manglende takt og tone fra din side. Hvorfor ikke trene styrkeløft på et treningssenter? Når du er voksen er det neppe sånn at du skal til OL med ferdighetene heller, du skal kun forsøke det litt som trening. LItt smidighet fra din side her hadde gjort seg for forholdet videre. 

Seriøst? Så man skal droppe å trene fordi svigermor blir sur?

Anonymkode: 9dcef...f89

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst? Så man skal droppe å trene fordi svigermor blir sur?

Anonymkode: 9dcef...f89

Man skal ikke droppe trening, men man skal droppe å oppsøke det ene miljøet svigermor oppholder seg i for å ikke egge til mer strid. Det er rikelig av andre steder å forsøke seg på styrkeløft enn i den ene strykeløftklubben svigermor går. 

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...