AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #1 Skrevet 2. juli 2021 Ei venninne har en sønn som ser ut som han har føtalt alkoholsyndrom. Har aldri spørt, men det er svært merkbart at han ikke ser helt vanlig ut. Nå er jeg gravid og redd for det samme.... Visste ikke at jeg var gravid før etter 6-7 uker på vei, og hadde da drukket masse flere ganger. Ikke rørt noen siden da. Hva er sjansen for at ungen får samme karakterisktiske utseende som sønnen til venninna mi? Anonymkode: 465ce...e84
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #2 Skrevet 2. juli 2021 Hei, etter hva jeg har forstått skal det mye drikking til før barnet får føtalt alkoholsyndrom, med det spesielle utseende og psykisk utviklingshemming Etc som hører med. Jeg tror ikke du har drukket så mye at det er risiko for det, selv om all alkoholbruk i svangerskapet er frarådet. Anonymkode: 939cf...7a1 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #3 Skrevet 2. juli 2021 Kjenner til et par søsken som har utseende som du beskriver, og da var det snakk om mye drikking gjennom hele svangerskapet, både vin og sprit. Det er ganske vanlig å ikke finne ut at man er gravid før etter 6-7 uker, eller 8-9. De fleste har levd normalt "uvitende" til da, og det har ingenting å si. Det tar også tid før fosteret begynner å motta næring fra deg. Før uke fem er ikke navlestrengen utviklet. Anonymkode: c40e8...fbc 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #4 Skrevet 2. juli 2021 Jeg ble gravid når jeg var rødruss. Ungen ble født normal likevel Kjenner mange som har drukket de første ukene uten å vite at de er gravid. Alle har fått normale barn. Det skal en del til før barn blir født med det syndromet. Har en lillesøster som har diagnosen (ikke utseendet men alle vanskene). Mamma drakk masse under svangerskapet med henne dessverre.. Anonymkode: 635f5...c84
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #5 Skrevet 2. juli 2021 Man vet ikke helt, derfor frarådes man alkohol. Men det viktigste er at du ikke drikker mer nå, så du må bare slippe den tanken ❤️ Anonymkode: 4bdbe...453
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #6 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Man vet ikke helt, derfor frarådes man alkohol. Men det viktigste er at du ikke drikker mer nå, så du må bare slippe den tanken ❤️ Anonymkode: 4bdbe...453 Dette!! Fordi man ikke vet sikkert hvilke foster som er sårbare og ikke, hvilke mengder som skal til og i hvilken uke det er verst, så er anbefalingen å være helt avholdende 😊 Sjansen er heldigvis liten, men ingen her inne kan garanterte noe! Håper det går bra med deg og den lille Anonymkode: 7e048...e11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå