Gå til innhold

Katt som puster fort.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først vil jeg bare si at dyrlegetime er bestilt, men jeg vil gjerne høre erfaringer fra andre mens vi venter på den. Vi har en tre år gammel katt som jeg de siste dagene har lagt merke til at puster fort når han hviler/sover. Jeg teller opptil 50 pust i minuttet. Pusten er ikke anstrengt, han puster med nesen, slapper av og sover og ser ut til å ha det bra. Han spiser og drikker som normalt, er ute store deler av dagen, fanger fugler og ja, er på alle måter en helt normal katt. Når jeg googler katt og rask pust får jeg utelukkende skumle treff, særlig mye om hjertesykdom. Er det slik at han mest sannsynlig er syk eller er det noen som har hatt katt med rask pust og hvor årsaken var ufarlig eller at det kan være normalt? Hilsen bekymret kattemor. 

Anonymkode: f23b2...298

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hastetime hos dyrlege. Det er noe med lungene eller hjerte. Normalt skal de ligge under 30 i minuttet. Så dette er alvorlig. 

Det sagt, katten er ung, det er ofte noe som lett kan behandles. Lungebetennelse, eller astma. 

Men time, med en gang, uansett. 

Anonymkode: 30a92...2df

Gjest hellokitty
Skrevet

Har han gått ned i vekt og drikker mer enn normalt? Jeg har en katt med hjertesykdom. Han lever veldig godt på medisiner. De to tingene jeg nevner var slik jeg oppdaget at det var noe som ikke stemte med min. Var bilyd på hjertet. Og rask pust kan være tegn på hjertefeil også. Men så bra at du skal til dyrlege.Skjønner at du er bekymret!

Lykke til💕

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være varmen? Min katt oppførte seg sånn i fjor sommer, utilpass og pustet fort når hun sov. Tror hun slet med varmen. 

Anonymkode: 19bc1...4bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...