Gå til innhold

Hjemløs katt eller ikke?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ute i dag på gresset, så kom det en kjempesøt katt bort til meg og begynte å stryke seg mot beinet mitt. Den koste seg veldig. Og dette har den gjort flere ganger. Den går uten noe halsbånd om navn eller andre ting. Den er alltid alene når jeg ser den, og ddt er ingen tegn på at noen eier den. Hva kan jeg gjøre? Og hvordan burde jeg sjekke om noen eier den

Anonymkode: 91c23...3c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis den er så kosete, ville jeg antatt at den har en eier. Du kan sjekke inni ørene om den har en "tatovering", hvis den har det, er den chippet. Det er ikke lurt å bare ta til seg en tillitsfull katt. En tillitsfull katt kommer gjerne fra et hjem allerede. Hvis den ser ut som om den får mat og har ålreit pels og ikke ser skadet ut, så bør du bare la den være. De fleste katteeiere bruker ikke halsbånd på kattene sine, da det er mye større fare for at de setter seg fast ute og skader seg med bånd på enn uten. :)

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynligvis har den et hjem. Med mindre den ser ut til å lide, så må du ikke finne på å gi den mat. Da kan den glemme hvor den hører til og vips så blir den hjemløs...

Anonymkode: 03f16...30c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Traff du den i nabolaget ditt?

Dette hørtes ut som alle kattene jeg treffer i nabolaget her. De kommer til og med løpende bort for å få kos. 

Den har nok et hjem når den er såpass kosete og tillitsfull, hvis den ser fin ut i pelsen osv. 

Anonymkode: b28c2...3d2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

En så tam katt har nok et hjem. 

Anonymkode: 60217...184

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Katten kan ha id-chip selv om den ikke har tatovering i øret. Er den tillitsfull  uten synlige skader, fin i pelsen og i godt hold, har den et hjem. Ikke gi den mat, og ikke slipp den inn. 

Anonymkode: ab7ad...fcc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Traff du den i nabolaget ditt?

Dette hørtes ut som alle kattene jeg treffer i nabolaget her. De kommer til og med løpende bort for å få kos. 

Den har nok et hjem når den er såpass kosete og tillitsfull, hvis den ser fin ut i pelsen osv. 

Anonymkode: b28c2...3d2

Jeg traff den i nabolaget ja. Jeg satt meg under et tre midt på morgen, og da kom den bort. Det har den gjort før også. Men har aldri tenkt over det før jeg så at det ikke var noe halskjede elns. Den er kjempesøt, og kosete❤️🥺

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Katten kan ha id-chip selv om den ikke har tatovering i øret. Er den tillitsfull  uten synlige skader, fin i pelsen og i godt hold, har den et hjem. Ikke gi den mat, og ikke slipp den inn. 

Den er helt fin. Pelsen og alt er fint med den❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mest sannsynligvis har den et hjem. Med mindre den ser ut til å lide, så må du ikke finne på å gi den mat. Da kan den glemme hvor den hører til og vips så blir den hjemløs...

Anonymkode: 03f16...30c

Den lider ikke❤️ Har sett at den har kost med flere av nabogutta her. Og den er veldig mottakelig for kos🥰

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke gitt den mat. Er ikke kjent med hva katter og hunder kan spise, så da unngår jeg det aller helst ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er den langhåret, og he klumpete pels?

Er den undervektig? Da kan du se eller føle veldig godt ribbeina. Kan du kun føle de litt er den normal. 

Har den pussfulle øyne eller virker syk på andre måter?

Er den skadet?

Om svaret er nei på alle: den har en eier. 

Anonymkode: 307c2...e49

• Liker 2
Skrevet

Mange bruker ikke bånd på katter, da det kan sette seg fast. 

Skrevet

Jeg bruker ikke halsbånd på mine puser, og øretattoveringen er ikke veldig synlig.

Puser som er tam, fin i pelsen og øyne, og ikke for tynn har mest sannsynlig ett hjem. Du kan sjekke om noen eier den først med å legge ut på facebook å spørre om noen kjenner katten. Eventuelt kan du kontakte en organisasjon som kan sjekke chip, eller ta den med til dyrlegen som sjekker chip. Men som sagt har den mest sannsynlig ett hjem om den både er tam og ser velstelt ut.

AnonymBruker
Skrevet

En så kosete katt som I tillegg ser fin ut, har nok et hjem 🙂 Folk flest bruker ikke halsbånd på kattene sine fordi halsbåndene kan sette seg fast i alle slags ting og kan på det verste ta livet av katten. 

Anonymkode: d0a64...d31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...