Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har Samsung a5 2017. 

Jeg har kjøpt minnekort, men jeg ikke lagret ting der. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: fa86f...036

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må stille inn kamera slik at bilder lagres på kortet. 

Så kan du flytte apper over på kortet. 

Det kan gjøres under innstillinger, apper, appinformasjon, lagring. Der er det et valg Lagring brukt. Velg Endre og SD kort. 

Det er noen apper dette ikke er mulig med. Det varierer også litt mellom versjoner av Android. 

Det må gjentas for hver app. Lurt å sortere appene etter størrelse. 

Noen apper virker tregere fra minnekort, men selv har jeg aldri merket forskjell. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

takk for svar. Hva skal jeg gjøre konkret for at det automatisk skal overføre direkte til sd-kort eller dette med å lagre i skyen. 

Jeg prøver å se løsninger, men finner det ikke. Akkurat nå er mobilen proppe full, jeg har til og med slettet dupliser. 

Det står til og med konkret slik som dette: frigjør plass i den interne lagringen ved å slette filer eller lagre dem til nettskylagringen eller sd-kort. 

Men igjen hvor jeg gjør det, er ikke godt å si. 

Skrevet

Å lagre bilder i skyen må gjøres fra den bilde appen du bruker. Samsung sin Galleri kan synkronisere med Onedrive. Selv bruker jeg Google Foto som synker mot Google Drive. 

Pass på at synkronisering er slått på. Standard er at synkronisering bare er på med WiFi, fordeler og ulemper med det. 

Bilder som allerede er tatt og er lagret på mobilen. Kamera appen spør noen ganger om å flytte over. Har du prøvd? Skjer når du endrer lagring sted. 

Det som kan være lurt å gjøre først er å slette apper og filmer som tar mye plass. Appene kan lett installeres igjen senere. Da blir det mobilen gjerne litt kjappere. 

AnonymBruker
Skrevet

takk. har begynt en prosess så får jeg se hva det ender med tilslutt, ser det jobbes nå i telefonen, og jeg har åpnet google konto for lagring, ser man får gratis maks 15gb og kan kjøpe 100 gb for 17 kr per måned. 

AnonymBruker
Skrevet

nå finner jeg ikke lengre hvor mye jeg har igjen å lagre på mobilen... det er noe avansert for meg dette. 

AnonymBruker
Skrevet
stan skrev (5 timer siden):

Å lagre bilder i skyen må gjøres fra den bilde appen du bruker. Samsung sin Galleri kan synkronisere med Onedrive. Selv bruker jeg Google Foto som synker mot Google Drive. 

Pass på at synkronisering er slått på. Standard er at synkronisering bare er på med WiFi, fordeler og ulemper med det. 

Bilder som allerede er tatt og er lagret på mobilen. Kamera appen spør noen ganger om å flytte over. Har du prøvd? Skjer når du endrer lagring sted. 

Det som kan være lurt å gjøre først er å slette apper og filmer som tar mye plass. Appene kan lett installeres igjen senere. Da blir det mobilen gjerne litt kjappere. 

jeg husker ikke om jeg har fått den forespørselen, men skulle gjerne visst hvordan jeg får til å få det til, og automatisk lagre i sd-kort eller i skyen. Nå har jeg iallfall opprativ samsung account, og google og sd-kort, og en anna som jeg ikke husker her og nå heter. Men per dags dato virker det som alt blir gjort til internt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...