Gå til innhold

Vil du kremers eller begraves?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begraves. Helt irrasjonelt selvsagt, men er redd for at jeg våkner til live igjen mens jeg brenner 😅

Anonymkode: d9d50...615

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I avdelingen for ting jeg overhodet ikke bryr meg om; jeg vil jo uansett ikke merke noe til det. Begraves eller kremeres, gravplass, minnelund eller spredd for alle vinder - her overlater jeg alle avgjørelser til de etterlatte, de får ta de valgene som er mest praktisk/ønskelig for dem.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Begraves. Helt irrasjonelt selvsagt, men er redd for at jeg våkner til live igjen mens jeg brenner 😅

Kjipt å våkne til live i kista også, for så å dø av oksygenmangel etter noen dager😅

• Liker 4
Skrevet

Jeg håper egentlig at innen min tid kommer, så er det bedre, mer miljøvennlige alternativ. Men det viktigste for meg er egentlig at alt fra meg som kan brukes til å redde andre mennesker blir brukt. Organdonasjon burde vært obligatorisk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kremeres. Jeg har nemlig klaustrofobi 👍

Anonymkode: ad3f7...0a4

• Liker 2
Gjest Maxwell
Skrevet (endret)

Samme for meg egentlig. Når man er dø så er man dø. Et fett om jeg blir til jord eller støv. 

Endret av Maxwell
Skrevet

Kremeres, og ikke brukes til organdonasjon. Vil bli plassert anonymt på minnelund. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg donerer kroppen min til vitenskapen. Når de er ferdige med kroppen, blir den kremert. Blir ingen begravelsessted eller noe slikt for meg.

Anonymkode: 92329...94c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Denne er i min lommebok

IMG_9491.thumb.JPG.8400a87b7a070d2212a36144dea4b0e8.JPG

Anonymkode: 92329...94c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta ut/av det som kan brukes, kremer meg og spre det ut ett eller annet sted. Hjemme i fjellet hadde vært fint om det er lov. 

Tenker både plassmangel og økonomi oppi dette. Også er det en del av meg som sier heller en rask død i flammene enn pining i en kiste om jeg plutselig skulle våkne opp igjen :ninja:

Anonymkode: d4337...14c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kremering helt klart. Det har jeg sagt fra om. Ønsker ikke å råtne i en kiste hvor marken tar bolig. Kremasjon er det beste. Noen sier det er billigere men det kan jeg ikke skjønne, for det er dyrt.

Anonymkode: 42639...d9c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
K.B. skrev (På 5.7.2021 den 21.49):

Jeg håper egentlig at innen min tid kommer, så er det bedre, mer miljøvennlige alternativ. Men det viktigste for meg er egentlig at alt fra meg som kan brukes til å redde andre mennesker blir brukt. Organdonasjon burde vært obligatorisk.

Det beste og mest miljøvennlige tilgjengelig er å begraves i ren bomull. Og det er igrunn ikke så ille sett fra et miljøperspektiv. 

I USA er det kommet en slags 'vannkremasjon' der kroppen løses opp i vann og sendes til havs, mens beina blir igjen og knuses til fint støv som ved kremasjon. Det er visst ganske bra fra et miljøperspektiv. 

Funfact: Det vi kaller aske fra kremasjon er i all hovedsak knuste bein, all den tid varmen som skal til for å brenne opp en menneskekropp etterlater svært lite aske.

Anonymkode: 9cb32...c16

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal donere alle fungerende organer om mulig, og kremeres. Skal ikke begraves på noe som representerer kristendommen, ei heller skal det være kirkelig begravelse, men ellers er alt annet opp til de nærmeste.

Om jeg skulle dø før min samboer (forhåpentligvis mann innen da), har han sagt seg enig i at dette skal han følge opp slik at det blir slik. 🙂

Anonymkode: 23566...0fa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bryr meg ikke. Vil vel helst gis til universiteter som studerer anatomi, men da kan man ikke donere organer, og det er det viktigste for meg. Hva som skjer etter organene er høstet, bryr jeg meg ingenting om.

Anonymkode: 7e5e8...501

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (På 3.7.2021 den 1.34):

Føler plutselig for å dele noe sprøtt.  Min skjønne venninne har silikon i brystene, og vil kremeres for at ingen skal oppdage det i ettertid……

Men det er vel ingen som graver henne opp igjen... 

Anonymkode: 661fb...9c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.7.2021 den 16.49):

Hva om du våkner mange meter under jorden da? 

Anonymkode: 661fb...9c1

• Liker 1
Skrevet

Først doneres det som kan doneres. Så vil jeg kremeres. Tanken på å våkne i en kiste... grøss. Da heller brennes, det går kjappere! 

• Liker 2
Skrevet

Har donert kroppen til forskning. Det som er igjen etter 5 år ( maks tiden de får oppbevare delene), kremering.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bryr meg ikke. Vil vel helst gis til universiteter som studerer anatomi, men da kan man ikke donere organer, og det er det viktigste for meg. Hva som skjer etter organene er høstet, bryr jeg meg ingenting om.

Anonymkode: 7e5e8...501

Du kan skrive notat at eventuell organdonasjon går foran. Jeg fikk det godkjent.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg virkelig fikk velge; vikingbegravelse:P Men det er nok ikke så realistisk. Så valg nummer to er kremering, men jeg vil at askene skal spres i naturen, til havs, whatever. Eller kanskje disse "gravsteinene" hvor de blander asken med sement, senker de i havet så kan korallrev vokse på dem:) Noe naturrelatert i alle fall. Så dersom folk trenger et sted å sørge, føle seg nær meg e.l., dra ut i naturen.

Om noen av mine organer kan brukes er det bare å ta dem, jeg trenger dem ikke:)

Anonymkode: 26e45...493

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...