Kniv & gaffel Skrevet 2. juli 2021 #21 Skrevet 2. juli 2021 Det spørsmålet overlater jeg til de etterlatte når den tid kommer. For meg er det helt likegyldig. Ingen av mine slektninger har blitt kremert, og her jeg bor er det heller ikke så vanlig siden nærmeste krematorium ligger et stykke unna. Hvis jeg lever like lenge som mine nærmeste avdøde slektninger, har jeg rundt 35-40 år igjen å leve. Innen den tid kan det godt hende at kremasjon har blitt det mest vanlige også her i området. 3
GammelKaktus Skrevet 2. juli 2021 #22 Skrevet 2. juli 2021 Vil kremeres, men har sagt at sånn egentlig så spiller det ingen rolle. Det valget kan mitt barn få , hvis han er med komfortabel med å begrave meg så gjør han det, men kremasjon er liksom normen for oss og det han er "vant" til så regner med det blir sånn. 1
Kontorotta Skrevet 2. juli 2021 #23 Skrevet 2. juli 2021 Jeg ønsker å kremeres og få asken spredd. Rett og slett fordi deler av nærmeste familier er spredd utover landet. De skal heller få minnes meg, om de ønsker, ved et vindpust, fremfor å måtte stresse med å stelle et gravsted. Vil de plante en blomst, kan de plante den i egen hage. 🙂 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #24 Skrevet 2. juli 2021 Kremeres, men vil helst ha slukt en pose upoppet popcorn først. Anonymkode: fe0b0...bb0 7
clyde Skrevet 2. juli 2021 #25 Skrevet 2. juli 2021 Jeg har egentlig ingen ønsker per i dag, tenker at barna mine får avgjøre det når den tid kommer. Forhåpentligvis lever jeg lenge nok til at de er godt voksne når jeg vandrer heden. 3
Sinsiew Skrevet 2. juli 2021 #26 Skrevet 2. juli 2021 Først av alt er det viktig at alt som kan, doneres. Om det er til forskning eller til andre som trenger organer, spiller ingen rolle, så lenge organer eller kropp kan brukes etter døden. Det som blir igjen, spiller det ingen rolle hva min familie gjør med. For min del kan de like så gjerne slenge restene på dynga 🤷♀️🙈 2
Adrenalina1 Skrevet 2. juli 2021 #27 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kremering, vet at det er helt fjernt, men jeg har så klaustrofobi at tanken på en kiste selv etter døden er ubehagelig.... Anonymkode: 661fb...9c1 Man blir lagt i kiste ved kremering. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #28 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): https://urnabios.com/urn/ Anonymkode: 0af6a...05d Det er fortsatt ikke asken som gir næring til spiren. Anonymkode: 9cb32...c16 1
Million Skrevet 2. juli 2021 #29 Skrevet 2. juli 2021 (endret) Kremeres. Jeg har sagt fra til min far og min egen sønn at om jeg skulle falle fra for tidlig (før faren min), så vil jeg kremeres, sånn at de vet om det. Må vel gjenta det så sønnen min husker det. Han er en svimekopp som glemmer alt. Endret 2. juli 2021 av Million 2
minienthe Skrevet 2. juli 2021 #30 Skrevet 2. juli 2021 Jeg håper at når min tid kommer så vil alternativer som dette eller lignende være tillatt (Lurer på om Luke Perry ble begravet i dette ?). Om ikke sopp så ihvertfall tilsatt sporer eller frø som vil vokse opp til en ny del av naturen. Men jeg innrømmer jeg har mine tvil og siden jeg med stor sannsynlighet ikke vil etterlate meg arvinger eller andre med natyrlig tilknytning til å ta styring i en begravelse/oppgjørsprosess så er det ikke noe jeg tenker så mye på. Sannsynligvis så blir det kremering ut i fra hva jeg ser av tidligere historikk på gravferd for personer uten etterlatte her i området. Jeg har også dette i tinglyst testament. Dør jeg sist av meg og samboer, noe som er statistisk sannsynlig ut i fra hans alder og familiehistorikk så skal det undersøkes mulighet for drakt som i linken over og er ikke dette mulig så får de gjøre som de vil. 1
Knasabu Skrevet 2. juli 2021 #31 Skrevet 2. juli 2021 Kremeres. Jeg så en episode av Twilight Zone eller Ray Bradbury Presents hvor en dame ble begravd levende når han som skulle grave hun ut lå i samme kisten. Brrr. 3
Gjest Elder Millennial Skrevet 2. juli 2021 #32 Skrevet 2. juli 2021 Har mest lyst til å bli donert til vitenskapen om det er noe behov for skrotten min etter jeg er borte😅 Alternativt så kunne de gjort om askene til en diamant, så kunne jeg gå i arv, eller blitt glemt i en skuff, alt etter som😄
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 2. juli 2021 #33 Skrevet 2. juli 2021 (endret) Min mann ble kremert etter eget ønske. For meg er det likegyldig. Det eneste jeg er bastant på, er at jeg skal på ukjentes eller minnelund, ikke bli til evig plunder for mine etterkommere. Jeg har vært belemret med flere gravsteder med hager, vanning, styr og stell. Min mann fikk stein uten hage. Jeg senket urnen i hans foreldres grav i hjembygda av hensyn til hans barn, og skaffet gravstein etter deres ønske. Min mann hadde aldri brydd seg om å ordne stein på sine foreldres grav. Mine foreldres grav hadde hage. Den fjernet jeg og fikk montert en fin skiferhelle oppå. Da trenger jeg ikke å dra dit. Mine besteforeldres graver har jeg slettet. Puh.. Endret 2. juli 2021 av Hvemsomhelst
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #34 Skrevet 2. juli 2021 Vil kremeres. Og helst sammen med noe velduftende røkelse eller kvist av noen ulike trær med god lukt, som kamfer, einer, sender osv. Ønsker helst å bli spredd ut langt til havs, hvis ikke de etterlatte har veldig i mot det. Har prøvd å ta det opp med familien men temaet er visst veldig følsomt. Går det an å registrere slike ønsker noe sted? Anonymkode: ff77a...bcb 2
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 2. juli 2021 #35 Skrevet 2. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vil kremeres. Og helst sammen med noe velduftende røkelse eller kvist av noen ulike trær med god lukt, som kamfer, einer, sender osv. Ønsker helst å bli spredd ut langt til havs, hvis ikke de etterlatte har veldig i mot det. Har prøvd å ta det opp med familien men temaet er visst veldig følsomt. Går det an å registrere slike ønsker noe sted? Anonymkode: ff77a...bcb Jeg har sagt det samme til mine, og tror de er enige, men jeg vet ikke om det er krevende for dem å gjennomføre. Når jeg dør, er jeg ferdig med kroppen min og det spiller ingen rolle for meg hva som skjer med den.Jeg overlater det til dem å bestemme. Jeg er heller ikke kristen og ønsker ikke at noen blir triste og må synge salmer for meg. De må heller være glade for at livet går videre og at det er mye å glede seg over. Min manns kremasjon og det, foregikk helt uten spor av religion. Helt topp. Endret 2. juli 2021 av Hvemsomhelst
Silva Pluvialis Skrevet 2. juli 2021 #36 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kremering, vet at det er helt fjernt, men jeg har så klaustrofobi at tanken på en kiste selv etter døden er ubehagelig.... Anonymkode: 661fb...9c1 Jeg synes tanken på å bli brent opp også høres helt umenneskelig ut. Vil ingen av delene, egentlig. 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #37 Skrevet 2. juli 2021 Kremert. Ser for meg begravelsen på en liten strand i nærheten av her jeg bor, som jeg syns er så fantastisk fin ❤️ pyntet med rosa blomstrer og hvite stener hvor de som er tilstede kan skrive en siste hilsen til meg ❤️ deretter spre asken utover vannet ❤️ Anonymkode: 35a33...4a8 2
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 2. juli 2021 #38 Skrevet 2. juli 2021 (endret) Gjenferdet skrev (5 minutter siden): Jeg synes tanken på å bli brent opp også høres helt umenneskelig ut. Vil ingen av delene, egentlig. Føler plutselig for å dele noe sprøtt. Min skjønne venninne har silikon i brystene, og vil kremeres for at ingen skal oppdage det i ettertid…… Endret 2. juli 2021 av Hvemsomhelst
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 3. juli 2021 #39 Skrevet 3. juli 2021 Nå takker jeg for hyggelig selskap her på kg en sen fredag og sier god natt 😴😴
grease80s Skrevet 3. juli 2021 Forfatter #40 Skrevet 3. juli 2021 1 minutt siden, Hvemsomhelst said: Nå takker jeg for hyggelig selskap her på kg en sen fredag og sier god natt 😴😴 God natt, sov godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå