Gå til innhold

Hotmail/g-mail/yahoo mail


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Hei!

Satt her om dagen og funderte over livets mysterier, og lurte i den grad paa dette:

Hvor "lagres" alle hotmailene/g-mailene/ yahoo mailene, siden dette er noe man kan oppsoke fra alle mulige steder? Og slikt som "spacene" som er kommet med MSN, hvor lagres alt? Ligger det bare aa flyter i tlf linjer eller hva er staa?

Som dere sikkert skjonner har jeg ikke mye peil, men bare kom til aa tenke paa det, eller er det en kjempestor harddisk ett eller annet sted som alt blir lagret paa, som alle har tilgang til med sitt valgte brukernavn og passord, akkuratt som man har paa jobber og slikt, er internett ett kjempestort "intranett"?

Jeg bare lurer, og haaper at noen kan hjelpe meg:)

xx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som dere sikkert skjonner har jeg ikke mye peil, men bare kom til aa tenke paa det, eller er det en kjempestor harddisk ett eller annet sted som alt blir lagret paa, som alle har tilgang til med sitt valgte brukernavn og passord, akkuratt som man har paa jobber og slikt, er internett ett kjempestort "intranett"?

xx

Ikke en maskin, men veldig mange.

Og internett og intranett er i prinsippet det samme. Det som skiller er at at intranett er internt, lukket og passordbeskyttet, mens internett er tilgjengelig for "alle". -Men ute på internett finnes det jo også mange mer eller mindre lukka soner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yup, internett er egentlig masse telefonlinjer koblet til en kjempestor harddisk. Denne harddisken ligger i New York, like ved der World Trade Center lå. Den dekker et helt kvartal, er fem etasjer høy og benytter like mye strøm som resten av New York til sammen. Det har vært snakk om å lage en ny harddisk som skal ligge i Europa, slik at USA ikke skal ha kontroll. Denne skal kalles modernettet(mothernet) siden internett er varemerkebeskyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...