AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #1 Skrevet 1. juli 2021 Den jeg har nå, har ikke satt seg inn i saken i det hele tatt. Hun forslår ting som er helt uten relevanse, og nå fikk jeg en melding om jeg hadde prøvd å gå til psykolog - og at kommunen har et intensivt kurs mtp angst. Hele behandlingen min, hvertfall store deler av den, er hos en spesialist innenfor traumer, altså hos en psykolog. Det kurset hun nevnte er for dem som har "lett" angst, ikke for dem som har komplekse og sammensatte diagnoser, som jeg har. Hun har virkelig ingen peiling på hva hun snakker om, og jeg er helt fortvilet.. Anonymkode: 984a9...1f2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #3 Skrevet 1. juli 2021 Har du snakket med henne om det da? Du kan be om å få snakke med lederen hennes, og så ta det derfra. Anonymkode: 39173...240 1
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 1. juli 2021 #4 Skrevet 1. juli 2021 Har lest at dette dessverre er ganske vanlig. Jeg tror at jeg leste at man kan sende dn melding til nav via nettsiden. Det er jo superviktig å bli forstått.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #5 Skrevet 1. juli 2021 Send en klage til avdelingsleder der veilederen din jobber. Skriv saklig hva du opplever som vanskelig, hvorfor det er vanskelig og hva du ønsker av endring. Husk at det skal være konkret og saklig, ikke masse følelser om "jeg liker ikke veilederen min". Skriv hvorfor du er uenig i de vurderingene som er gjort hittil. Anonymkode: b2dd3...d6e 1
Pragmatikeren Skrevet 1. juli 2021 #6 Skrevet 1. juli 2021 Du kan sende inn en serviceklage via nettsiden til nav. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #7 Skrevet 1. juli 2021 Takker for svar!🙏 Så utifra det jeg har skrevet her, så er det noe å gå videre med? Det er jo enda mer med denne saksbehandleren.. Anonymkode: 984a9...1f2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #8 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 1.7.2021 den 22.32): Takker for svar!🙏 Så utifra det jeg har skrevet her, så er det noe å gå videre med? Det er jo enda mer med denne saksbehandleren.. Anonymkode: 984a9...1f2 Har du informert veilederen noe om saken din? De har gjerne 200 brukere i lignende komplekse situasjon som din, så det er kanskje lurt om du gjør en liten oppsummering? Anonymkode: 4135f...71d
Duff Skrevet 3. juli 2021 #9 Skrevet 3. juli 2021 Du må snakke med saksbehandler og fortelle hvilke tiltak du gjør for å bedre helsen. At du går til psykolog skal du skrive inn i aktivitetsplanen din, det gjør du selv på dine sider på nav.no. Saksbehandler byttes når du går fra sykmelding til aap. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #10 Skrevet 3. juli 2021 Saksbehandleren jeg hadde på nav lurte på om jeg lå med psykiateren min... Jeg ble så satt ut og visste ikke hva jeg skulle si. Så var hun nedlatende mot meg i tiden etter. Heldigvis flytta jeg ikke så lenge etter så fikk en ny saksbehandler. Anonymkode: 8f796...199
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #11 Skrevet 3. juli 2021 Ja jeg byttet, gikk helt fint Anonymkode: 20b35...a84
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #12 Skrevet 3. juli 2021 Kommer anpå. Hos oss er det ikke bare å bytte. Veilederne har porteføljer med brukere fordelt på fødselsdato - de blir ikke vilkårlig delt ut. Det er maaaaaange som ber om å få bytte veileder - men med mindre det er tungtveiende grunner (veileder blir utsatt for trusler f.eks) så blir det ikke tatt til følge. Det blir for mye kluss i systemet (vi bruker fødselsdatoen til å finne ut hvilken veileder de ulike brukerne har og til hvem ulike oppgaver i systemet skal settes). det at veileder foreslår RPH når du allerede går til psykolog (antar jeg du sikter til?) er ikke nok altså.. du er i er stort system, og det er ikke sånn at veileder husker den spesifikke historikken til hver enkelt når man f.eks skal sende ut litt generelle tips. Be om å bli søkt inn i et tiltak om du ønsker tettere oppfølging 🙂 Anonymkode: 38cd3...b7b 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #13 Skrevet 3. juli 2021 Enig med AB over. Hos oss er det også nesten umulig å få byttet, rett og slett fordi det blir for mye tull da vi går etter fødselsdato. Hver veileder har så mange i porteføljen at det fort kan bli at man glemmer eller husker feil informasjon til ulike folk. Lurt å selv legge inn i aktivitetsplanen din de behandlingene du har. Anonymkode: 78ac2...2d5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå