Gå til innhold

Vanlig å klemme psykologen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver gang jeg har hvert hos psykologen så har vi klemt hverandre, men nå får jeg meg til å lure er det egentlig vanlig? Vi har et veldig godt og nært bånd. 

Anonymkode: a28e5...378

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vanlig! 

Anonymkode: e3d3c...207

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

God, no! 

Anonymkode: 7fba4...6bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

God, no! 

Jeg har et veldig godt forhold til min psykolog. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått klemmer av min psykolog! De fleste gangene fordi hun har fått bursdags eller julegave av meg, men jeg har også fått en klem når jeg har knekt fullstendig sammen i panikkanfall. Hun har alltid spurt på forhånd om jeg vil ha en klem og er veldig på det å respektere grensene mine! Men nå, pga pandemien, har det ikke skjedd.

Anonymkode: 6f588...c28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har et veldig godt forhold til min psykolog. 

Ja. Ok... Men er vel ikke helt meninga at det skal bli fysisk. Whatever floats your boat 👍

AnonymBruker
Skrevet

Det kjem veldig ann på situasjonen. Fekk klem på siste konsultasjon. Som regel er svaret nei da. 

Anonymkode: 0b5aa...c50

Skrevet

Nei. Absolutt ikke! 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Kommer aldri til å klemme psykologen min. Klemmer ikke fastlegen heller. 

Anonymkode: 5b4db...777

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gav psykologen min en klem på slutten av vår siste time. Hadde gått til henne i ca 6 måneder

Anonymkode: 7044a...6c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke klemt noen av mine behandlere i psykiatrien. Det hadde vært veldig rart for min del...

Anonymkode: 5adf1...a1c

Skrevet

Er vel en grunn til at det heter PSYKOlog og ikke FYSIOlog😄

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klemmer aldri mine pasienter, men gjorde unntak da jeg jobbet i BUP og i et par helt spesielle krisesituasjoner med unge voksne. Det føles for meg helt unaturlig og fjernt å skulle klemme pasienter. Det har hendt jeg har holdt noen i hånden, da. 

En kollega av meg (kvinne) klemmer enkelte av sine pasienter, og det er ikke nødvendigvis galt, men det ligger altså ikke for meg. Vi psykologer er forskjellige, men jeg tror virkelig ikke flertallet klemmer sine voksne pasienter annet enn kanskje ved avslutning av behandlingen. 

Anonymkode: 0e06e...fd0

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt mange opp i gjennom og nei, ikke vanlig hos mine. Hun ene prøvde seg på en klem når jeg fikk et sammenbrudd, men jeg trakk meg unna. Ellers ingenting

Anonymkode: 658cc...675

AnonymBruker
Skrevet
Anonymburker skrev (59 minutter siden):

Er vel en grunn til at det heter PSYKOlog og ikke FYSIOlog😄

Ja de fleste psykologer jeg har møtt har vært gærne. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja de fleste psykologer jeg har møtt har vært gærne. 

Ikke sånn jeg mente det, da. De jobber med psyken og ikke det fysiske.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er nok ikke så vanlig, min tar ikke initiativ til klem. Egentlig er det med klem noe fysisk og vennskapelig. Psykolog er psykisk og nært, nærere enn en venn, men likevel ikke vennskapelig. Kanskje greit å ha et skille. 

Folk er forskjellige, om din psykolog generelt er en klemmer så er dette sikkert bare endel av den hun er, og kanskje hun ser ann hvem som også er en klemmer. 

Jeg klemmer generelt ikke, men noen tar det som en selvfølge og da gjør jeg det likevel. Jeg ser ann person og går for ingenting, håndtrykk eller klem alt ettersom hva motparten tar initiativ til. 

Anonymkode: 4143d...f59

AnonymBruker
Skrevet

Hahaha nei

Anonymkode: 5f347...efc

AnonymBruker
Skrevet

Jo jeg har fått et par ganger når hun virkelig har syntes synd på meg pga alt jeg må leve med.

(før pandemien) 

Anonymkode: 5d998...e47

AnonymBruker
Skrevet

Ikke psykologen nei, kun når jeg avsluttet terapien. Men en sykepleier jeg snakket med i ettertid gav meg klem hver gang. Hun var en klemme dame. Jeg følte det kun som godt. Snill dame 

Anonymkode: 74e65...d86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...