Gå til innhold

Har rights.no latt seg lure av en trolletråd på Kvinneguiden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

😂😂😂

Nå lo jeg godt- de har jaggu ikke mye å skrive om hvis de bruker KG som kilde med alt det rare som finnes innpå her. Virket som det var et raid her tidligere i sommer med masse tulletråder som var over the top....

Anonymkode: 4e15f...a06

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Oi...

Jomensan, kanskje det blir fremtiden. Oppslag i nyhetene om det heite som skjer på nett og forum. 

"Bruker hevdet rasister må dø"

"Idag kl 04-53 skrev en bruker på forumdæsj.no at alle rasister burde dø. Vi har ikke fått en uttalelse fra vedkommende, men vi tar dette høyst alvorlig, sier forumansvarlig Gunnar Solbotn"

Anonymkode: 1fa6b...cdb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Trollekommentaren min kom med jo 😎

Anonymkode: c74ff...4fd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For noen klovner

Anonymkode: b070a...ffc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Slik er jo all "journalistik" om dagen.

"klagestorm mot x"
"twitter koker etter at y"
"folk er sjokkerte etter at z"

Det holder at 1 person på internett blir krenket av noe, så lager avisene artikler om det. 99,99999% av folk er ikke lettkrenkede. Men avisene setter fokuset på dem som blir det, for å provosere sine lesere.

Anonymkode: da0c5...3a8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan godt være det ikke er en trolletråd, da jeg har hørt om lignende tilfelle.

Det er jo en sak mange engasjerer seg i. Og det er vel engasjamentet til folk som har gjort at de har skrevet om det. Man tør ikke si slike ting når man ikke er anonym. Da risikerer man å bli sosialt utstøtt, og i ekstreme tilfeller miste jobben. 

Er jo en grunn til at nordmenn flytter barna sine vekk fra områder med høy andel innvandrere. Det er ikke noe man kan prate bort.

Synes dog det er rart at sider som rights må holde en mye høyere standard enn feks vg eller dagbladet, som i praksis er "se og hør" med nyheter innimellom. 

Hadde det rights skrevet vært fake så hadde de ikke eksistert rett og slett.

Anonymkode: 6b819...b16

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

"klagestorm mot x"

Det holder at 1 person på internett blir krenket av noe, så lager avisene artikler om det. 99,99999% av folk er ikke lettkrenkede. Men avisene setter fokuset på dem som blir det, for å provosere sine lesere.

Enig.  I mange nettaviser kan de lage nyhetssak av en Twitter-kommentar som har 2 likes.  

Anonymkode: bd483...221

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Resett leter jo etter alt som er å oppdrive av mulig kritikk og hets av innvandrere og islam -de fokuserer jo KUN på dem, og ikke på kjipe nordmenn eller norsk ungdom. Må være trist å være så ensporet....

Anonymkode: 17e40...850

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld rights.no var det, men de er jo av samme ulla, nynazister og rasister

Anonymkode: 17e40...850

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2021 den 2.17):

"klagestorm mot x"

Enig.

Er ingen forskjell på å gjengi KG og si at 'Twitter raser mot...'.

Det er slik journalistikken fungerer.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Haha rights.no er et hørl med rasister

Anonymkode: 30d55...9e3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Groruddalen, og disse mediene gjør jo alt de kan for å fremstille stedet som et høl.

Er selv oppvokst i villa i en middelklassefamilie i en mindre norsk by, og har høyt utdannede foreldre. Det er få innvandrere på det stedet jeg vokste opp.

Da jeg skulle flytte til Groruddalen hadde jeg hørt om hvordan det var her, men mesteparten er jo bare rasistisk propaganda. Min opplevelse etter å ha bodd her en stund er helt annerledes. Ungene leker fint sammen (uavhengig av etnisitet). Det er mange innvandrerbarn, men de har ulik bakgrunn. Noen av barna er muslimer, men det er en minioritetsgruppe blant barna. Har heller ikke noen negative erfaringer med dem, de er stort sett veloppdragne og høflige. Det eneste er at man må huske å kjøpe noe annet en svinekjøtt dersom de skal være med hjem på middag. Noen av dem har satt stor pris på å være med på tur i marka her vi bor, fordi foreldrene deres ikke har den samme turkulturen som mange norske foreldre. :)

Er ikke overrasket over at denne «avisa» henter kildene sine fra KG, de har ikke tradisjon for å være så veldig kildekritiske eller objektive.

Anonymkode: 9c65b...969

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette tilsier jo at personene bak rights, som Hege Storhaug, Rita Karlsen og denne Julie Dahle frekventerer KG. Kanskje sjuler de seg bak et brukernavn du har sett. 

Anonymkode: 715a4...985

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette tilsier jo at personene bak rights, som Hege Storhaug, Rita Karlsen og denne Julie Dahle frekventerer KG. Kanskje sjuler de seg bak et brukernavn du har sett. 

Anonymkode: 715a4...985

Det tror jeg også. Hadde ikke forundret meg at de skrev tråder som var betente og som de vet vil få sinte svar på. Det gir jo vann på mølla deres og sånn går dagen i den gården. 

Anonymkode: 30d55...9e3

• Liker 4
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bor i Groruddalen, og disse mediene gjør jo alt de kan for å fremstille stedet som et høl.

Er selv oppvokst i villa i en middelklassefamilie i en mindre norsk by, og har høyt utdannede foreldre. Det er få innvandrere på det stedet jeg vokste opp.

Da jeg skulle flytte til Groruddalen hadde jeg hørt om hvordan det var her, men mesteparten er jo bare rasistisk propaganda. Min opplevelse etter å ha bodd her en stund er helt annerledes. Ungene leker fint sammen (uavhengig av etnisitet). Det er mange innvandrerbarn, men de har ulik bakgrunn. Noen av barna er muslimer, men det er en minioritetsgruppe blant barna. Har heller ikke noen negative erfaringer med dem, de er stort sett veloppdragne og høflige. Det eneste er at man må huske å kjøpe noe annet en svinekjøtt dersom de skal være med hjem på middag. Noen av dem har satt stor pris på å være med på tur i marka her vi bor, fordi foreldrene deres ikke har den samme turkulturen som mange norske foreldre. :)

Er ikke overrasket over at denne «avisa» henter kildene sine fra KG, de har ikke tradisjon for å være så veldig kildekritiske eller objektive.

Anonymkode: 9c65b...969

At HSR fremstiller groruddalen som et høl? Har du en kilde på det? 

For øvrig har Hege Storhaug mangeårig erfaring fra å arbeide i Pakistan blant annet. Mulig man står forskjellig fra henne politisk, men blir ofte pinlig når sv'ere i Norge uten erfaring kaller faktaene hennes for 'fremstilinger' bare fordi de ikke gjenkjenner den verdenen hun beskriver.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer nok snart en sak om at Ronja nektet å dele godteriet sitt.

Anonymkode: a4d21...d4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken tråd har de henta fra? Jeg vil ikke klikke på linken og gi de trafikk på sin side!

Anonymkode: 220be...750

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

"Muslimsk kvinne kaller seg Ronja og nekter å dele godteriet med etnisk norsk kvinne! - Dårlig gjort, raser den norske kvinnen, dette er altså takken for at hun fikk komme hit til landet!"

:fnise:

Anonymkode: 1ed6e...402

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er Ronja muslim?

Anonymkode: f04ea...3aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...