AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #41 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg er litt fasinert av den logiske bristen i innlegget ditt. På den ene siden sier du lærere jobber 43,5 timer i 39 uker, men på den andre siden sier du at du ikke skjønner hvorfor de har så mange uker fri/avspasering/ferie. Det er jo fordi de jobber 43,5 timer i 39 uker... Anonymkode: f1119...7fc Som igjen tilsvarer FÆRRE timer enn de som jobber 37,5 timer per uke og har fem uker ferie. Hva er det DU ikke forstår? Anonymkode: e5f11...ca2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #42 Skrevet 30. juni 2021 Les denne for å forstå lærerens arbeidsavtale: https://www.norsklektorlag.no/nyheter/bjorn-om-vinteren-og-laerer-om-sommeren/ Anonymkode: 7dd60...ab6
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #43 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Som igjen tilsvarer FÆRRE timer enn de som jobber 37,5 timer per uke og har fem uker ferie. Hva er det DU ikke forstår? Anonymkode: e5f11...ca2 Nei, det gjør det IKKE. Det er det SAMME som alle andre. Jeg har gitt deg flere lenker. Hva er det DU ikke forstår? Anonymkode: f1119...7fc 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #44 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det gjør det IKKE. Det er det SAMME som alle andre. Jeg har gitt deg flere lenker. Hva er det DU ikke forstår? Anonymkode: f1119...7fc Ok, la oss for syns skyld si at de jobber samme antall timer. Hva rettferdiggjør da 12 uker fri per år?! Anonymkode: e5f11...ca2 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #45 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Les denne for å forstå lærerens arbeidsavtale: https://www.norsklektorlag.no/nyheter/bjorn-om-vinteren-og-laerer-om-sommeren/ Anonymkode: 7dd60...ab6 Den der sier jo ikke noe annet enn det som allerede er nevnt i tråden? Lærerne jobber mindre (samme... 🙄) antall timer som andre, og har "undervisningfri" i nærmere 12 uker? Anonymkode: e5f11...ca2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #46 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok, la oss for syns skyld si at de jobber samme antall timer. Hva rettferdiggjør da 12 uker fri per år?! Anonymkode: e5f11...ca2 Oioi... her er den logiske bristen jeg snakket om. Fordi det ikke er flere årstimer igjen i årsverket, da ville de jobbet overtid. Anonymkode: f1119...7fc 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #47 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Den der sier jo ikke noe annet enn det som allerede er nevnt i tråden? Lærerne jobber mindre (samme... 🙄) antall timer som andre, og har "undervisningfri" i nærmere 12 uker? Anonymkode: e5f11...ca2 Husk å trekke fra fem uker ferie... Undervisningsfri i høst, vinter, 2 uker sommer, jul og tre dager påske. 5 uker og 3 dager undervisningsfri. La oss si 6 uker undervisningsfri da. 6 uker * vanlig arbeidsuke 37,5 timer = 225 timer. 225 timer delt på lærernes 39 arbeidsuker = 5,8 hvis man runder oppover. Så da må lærere jobbe 5,8 timer mer enn 37,5 timer i 39 uker for å tjene inn 6 uker undervisningsfri. La oss se... 37,5 + 5,8 = 43,3. Nei jøss. Skulle nesten tro noen hadde regnet ut dette på forhånd... Anonymkode: f1119...7fc 8
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #48 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Husk å trekke fra fem uker ferie... Undervisningsfri i høst, vinter, 2 uker sommer, jul og tre dager påske. 5 uker og 3 dager undervisningsfri. La oss si 6 uker undervisningsfri da. 6 uker * vanlig arbeidsuke 37,5 timer = 225 timer. 225 timer delt på lærernes 39 arbeidsuker = 5,8 hvis man runder oppover. Så da må lærere jobbe 5,8 timer mer enn 37,5 timer i 39 uker for å tjene inn 6 uker undervisningsfri. La oss se... 37,5 + 5,8 = 43,3. Nei jøss. Skulle nesten tro noen hadde regnet ut dette på forhånd... Anonymkode: f1119...7fc Det der er jo bare vrøvl. 😅 Nytter ikke om man kaller det undervisningsfri, avspasering, ferie eller what ever. Poenget er at lærerne ikke jobber nok timer til å forsvare ferie/undervisningsfri/avspasering i 12 uker. Anonymkode: e5f11...ca2 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #49 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er mange bedrifter som har forhåndsbestemt ferie, fordi de da holder stengt. Jeg forstår ikke at det skal være så ille å være lærer fremfor noe annet. Mange andre jobber overtid uten å få avspasering. De får selvsagt betalt for timene men resultatet er likevel mye ekstrajobb og bare 5 uker ferie. Hva er egentlig all denne "stakkars lærere" saken? Hvorfor er det mer synd på dem enn andre? Skal vi trekke frem lærervilkårene som en grense for hva som er dårlig så må vi nesten også finne ut hvilke yrker som har DÅRLIGERE vilkår så vi får satt det i perspektiv. Anonymkode: 02230...3f9 Vi får ikke valget om overtidsbetaling. Vi MÅ avspasere. Anonymkode: 14de4...348 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #50 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det der er jo bare vrøvl. 😅 Nytter ikke om man kaller det undervisningsfri, avspasering, ferie eller what ever. Poenget er at lærerne ikke jobber nok timer til å forsvare ferie/undervisningsfri/avspasering i 12 uker. Anonymkode: e5f11...ca2 Du har alvorlige problemer med å forstå matte, skjønner jeg. Jeg regnet jo nettopp ut for deg at de jobber nok til å forsvare 5 uker ferie og 6 komma noe uker undervisningsfri. Hva er det du ikke forstår? Anonymkode: f1119...7fc 6
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #51 Skrevet 30. juni 2021 Lærerens avspasering er et gode. Jeg skulle gjerne bytter lønn mot mer fri. Dessverre er ikke det mulig i mitt yrke. Jeg synes lærere skal anerkjenne at det er et gode og at vi andre skal unne dem det. Dette er forhandlet frem. Mine barn har dette året hatt fantastiske lærere. Jeg unner dem denne ferien + avspasering så inderlig vel. Jeg håper de får en nydelig sommer og ser frem til å møte dem igjen i august. Anonymkode: 8baa7...d6b 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #52 Skrevet 30. juni 2021 Lærerne har en veldig ubekvem arbeidstid. Tenk på alle prøvene og eksamenene du hadde når du gikk på skolen....de må sensureres på kveldstid for at elevene skal få karakterer innen rimelig tid. Har du tenkt på hvor mye det går ut over familielivet? For all del, det kan jo hende lærerne vil ha overtidsbetalt heller for disse timene, også kan jo skoleåret vare mye lenger i stedet. Blir nok kjekt for ungene. Anonymkode: cc291...9de 1
Katten.2.0 Skrevet 30. juni 2021 #53 Skrevet 30. juni 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg jobber i det private næringsliv.. Har mastergrad lønn 480 inkludert all overtid!! så lærere er elstremt bortskjemte!! Anonymkode: f207e...d90 Hvordan i allverden får du så dårlig betalt med en master og arbeid i det private? 6
Example Skrevet 1. juli 2021 #54 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det der er jo bare vrøvl. 😅 Nytter ikke om man kaller det undervisningsfri, avspasering, ferie eller what ever. Poenget er at lærerne ikke jobber nok timer til å forsvare ferie/undervisningsfri/avspasering i 12 uker. Anonymkode: e5f11...ca2 Jo. I år har de fleste av oss jobbet mye mer enn det også, men får ikke ei krone mer i lønn. Vi fikk litt klapp da, men det er vel glemt, og tråder som dette selvfølgelig. Ellers er det lite som hindrer deg i å bli lærer, om du kommer deg gjennom studiet og får jobb. Mye godt ved læreryrket. Lang fri som sommeren er et gode, men også svært nødvendig. 5
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #55 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 30.6.2021 den 23.44): Ja, det er mye syt og klag fra lærere. Litt irriterende da de virkelig har valgt denne yrkesretningen selv. Skjønner at det er kjipt å jobbe mye overtid hele året for så å MÅTTE ta ferie når skolen har fri. Men DERE HAR VALGT DET SELV! Anonymkode: a2327...919 Og det er vel lov å jobbe for å forbedre vilkårene eller…? Anonymkode: c7405...693 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #56 Skrevet 1. juli 2021 Katten.2.0 skrev (22 timer siden): Hvordan i allverden får du så dårlig betalt med en master og arbeid i det private? Nei du kan så si.... Jeg har hatt noen hull på cv-en da. Jeg var ferdig utdannet under oljekrisen og det var umulig å få jobb. Etter flere år med jobbsøking endte jeg opp med å kjøre 6 mil hver vei for å jobbe på et nav kontor. Etter dette gikk det lettere og jeg har bedre jobb nå. Jeg jobber med rekruttering og jeg ser jo hva veldig mange tjener. Og det er veldig veldig mange i det private som tjener mindre enn lærere Anonymkode: f207e...d90 1
Katten.2.0 Skrevet 1. juli 2021 #57 Skrevet 1. juli 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Nei du kan så si.... Jeg har hatt noen hull på cv-en da. Jeg var ferdig utdannet under oljekrisen og det var umulig å få jobb. Etter flere år med jobbsøking endte jeg opp med å kjøre 6 mil hver vei for å jobbe på et nav kontor. Etter dette gikk det lettere og jeg har bedre jobb nå. Jeg jobber med rekruttering og jeg ser jo hva veldig mange tjener. Og det er veldig veldig mange i det private som tjener mindre enn lærere Anonymkode: f207e...d90 Så det at du har vært uheldig på jobbfronten, og at du føler du ikke får lønnen du fortjener fra din jobb, gjør at du angriper andre som jobber for å bedre sin situasjon? Det er ikke lærere som er skyld i din dårlige lønn, eller din posisjon i arbeidslivet. De kan ikke påvirke din lønn. Dette er retorikk som brukes av de med mest: 'Neinei, ikke kom til meg og krev at du skal ha det bedre, se på de der, som har det bittelitt bedre enn deg, ta dem!' Det er avledning. Om vi støtter hverandre og krever bedre vilkår for samtlige lavtlønnede (vil argumentere for at du er lavtlønnet med master og arbeid i det offentlige og x antall år i ansenitet), vil vi jo alle få det bedre. Det du gjør nå, jobber for at alle skal få det like ille som deg. 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #58 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 1.7.2021 den 1.26): Lærerne har en veldig ubekvem arbeidstid. Tenk på alle prøvene og eksamenene du hadde når du gikk på skolen....de må sensureres på kveldstid for at elevene skal få karakterer innen rimelig tid. Har du tenkt på hvor mye det går ut over familielivet? For all del, det kan jo hende lærerne vil ha overtidsbetalt heller for disse timene, også kan jo skoleåret vare mye lenger i stedet. Blir nok kjekt for ungene. Anonymkode: cc291...9de Så du tror ingen andre jobber overtid på kveldene? Eller helgene? Det er ganske vanlig skal jeg si deg. Lærere har ikke noe mer ubekvem arbeidstid enn en hvilken som helst annen arbeidstaker som har 8 timer normaltid på dagtid ... Anonymkode: 301c2...441
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #59 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 30.6.2021 den 23.05): I en annen tråd påstår noen at h*n som lærer kun har fire uker ferie. Altså... Hvordan i alle dager er dette mulig? Lærere jobber ca. 43,5 timer i uka i 39 uker = 1696,5 timer. De fleste andre jobber 37,5 timer i 47 uker = 1762,5 timer. Har i all tid hørt fra lærerne at de jobber så mange timer at bl.a store deler av sommerferien er avspasering. Men det stemmer jo ikke? Folk i andre yrkesgrupper jobber jo nesten to uker mer enn lærerne i løpet av et år, om man teller antall timer? Og det er før lærernes "avspasering". Lærere jobber altså færre timer enn andre, men likevel har de fri 12 uker i året. Hvordan i alle dager kan de da si at de bare har fire uker ferie?! Og at alt de har fri utover fem uker er avspasering? Om de jobber færre timer enn det andre gjør, hvorfor har de da så mange uker fri? Hva gjør akkurat den yrkesgruppen så spesiell? Anonymkode: e5f11...ca2 Som jeg har forstått så sitter de mye hjemme med retting av lekser. Jeg var hjemme hos barneskolelæreren min en gang. Det var bunker på bunker med bøker med lekser hun skulle rette Anonymkode: 8ad29...fd5 1
Earwen Skrevet 2. juli 2021 #60 Skrevet 2. juli 2021 Mousj skrev (På 30.6.2021 den 23.25): Like sikkert som 8 uker skolestenging for ferie, kommer disse trådene og vi møter det samme fjaset IRL Har helt sluttet å forklare forskjellen på avspassering og ferie, gidder ikke. Jeg vet hvor mange timer jeg jobber i året, nyter sommeren og vil oppfordre alle som sliter med det til å gønne på med å få tatt masteren. Om fem år kan du sitte og kose deg fra midsommer til langt uti august du og. Starter til høsten! Nyt sommeren med god samvittighet 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå