AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #41 Del Skrevet 1. juli 2021 Bare for å oppklare, det er ikke snakk om noen eksklusiv bruksrett. Vi er eierne og har bruksrett, og samboers foreldre og samboers tante og onkel har bruksrett. Prisavslaget var nok ikke så veldig stort, hele bruket var ganske forfalls da samboeren min tok over. Først han, så etterhvert både han og jeg har renovert her på gården. Han mor og hans tante tok seg godt betalt for dette stedet, det hadde nok vært billigere for oss å bygd et nytt hus.(Jeg vil ikke komme med noen tall, siden det er ikke sammenlignbare priser med feks byen eller populære hyttesteder). Hytta var restaurert for ca 25 år siden, og er i grunn moden for en oppgradering igjen. Det var gjort på enklest mulig vis, så nå har vi skeivt gulv, taket har sunket ned på midten, vinduene er vanskelige å åpne, og det er i det store og hele ei veldig upraktisk hytte. Så det vi ønsker er i grunn å gjøre noen forbedringer der. Men skal vi koste på noen hundretusen vil vi ha glede av hytta selv og. Det er også vi som klyver ved og kjører inn på hytta. De andre bare bruker ved. Vi skal ikke ha noen advokat inn i bildet, vi er ikke ute etter å starte noen familiekonflikt for å få ha hytta mer for oss selv. Anonymkode: 97583...00d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #42 Del Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bare for å oppklare, det er ikke snakk om noen eksklusiv bruksrett. Vi er eierne og har bruksrett, og samboers foreldre og samboers tante og onkel har bruksrett. Prisavslaget var nok ikke så veldig stort, hele bruket var ganske forfalls da samboeren min tok over. Først han, så etterhvert både han og jeg har renovert her på gården. Han mor og hans tante tok seg godt betalt for dette stedet, det hadde nok vært billigere for oss å bygd et nytt hus.(Jeg vil ikke komme med noen tall, siden det er ikke sammenlignbare priser med feks byen eller populære hyttesteder). Hytta var restaurert for ca 25 år siden, og er i grunn moden for en oppgradering igjen. Det var gjort på enklest mulig vis, så nå har vi skeivt gulv, taket har sunket ned på midten, vinduene er vanskelige å åpne, og det er i det store og hele ei veldig upraktisk hytte. Så det vi ønsker er i grunn å gjøre noen forbedringer der. Men skal vi koste på noen hundretusen vil vi ha glede av hytta selv og. Det er også vi som klyver ved og kjører inn på hytta. De andre bare bruker ved. Vi skal ikke ha noen advokat inn i bildet, vi er ikke ute etter å starte noen familiekonflikt for å få ha hytta mer for oss selv. Anonymkode: 97583...00d Glemte å skrive at det var ts som skrev dette innlegget ts Anonymkode: 97583...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #43 Del Skrevet 1. juli 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Enig i råd om advokat. Vi har hatt en slik sak i vår familie, bare det at der er det mange flere eiere med ulik eierbrøk og en drøss med etterkommere. Det har haltet og gått i mange år, men i fjor gikk det helt skeis og nå er det folk som ikke er på talefot. Tenker at dere bør få juridisk rådgivning som forteller dere hvilket handlingsrom dere reelt har, og så får dere vurdere hvor harde dere skal være. Jeg støtter forslaget om å fordele tid mellom dere tre (med ekstra tid til dere for vedlikehold), og hvis da andre perifere folk i familien skal bruke hytta så må de låne av sine foreldre. Jeg ville gått for å fordele 1 år om gangen, slik ta det er veldig forutsigbart og slik at man kan legge opp til rullering rundt jul, påske og andre viktige perioder slik at alle får tatt del av det. Anonymkode: ecd1e...d08 Listene for å sette av ekstra tid til Ts for vedlikehold kan man jo sette av endel uker gjennom året som er veldikeholdsuker/dugnadstimer og åpne for at alle benytte seg av disse ukene forutsatt at det blir utført vedlikeholdsarbeid. Anonymkode: 0c0ed...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #44 Del Skrevet 1. juli 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Bare for å oppklare, det er ikke snakk om noen eksklusiv bruksrett. Vi er eierne og har bruksrett, og samboers foreldre og samboers tante og onkel har bruksrett. Prisavslaget var nok ikke så veldig stort, hele bruket var ganske forfalls da samboeren min tok over. Først han, så etterhvert både han og jeg har renovert her på gården. Han mor og hans tante tok seg godt betalt for dette stedet, det hadde nok vært billigere for oss å bygd et nytt hus.(Jeg vil ikke komme med noen tall, siden det er ikke sammenlignbare priser med feks byen eller populære hyttesteder). Hytta var restaurert for ca 25 år siden, og er i grunn moden for en oppgradering igjen. Det var gjort på enklest mulig vis, så nå har vi skeivt gulv, taket har sunket ned på midten, vinduene er vanskelige å åpne, og det er i det store og hele ei veldig upraktisk hytte. Så det vi ønsker er i grunn å gjøre noen forbedringer der. Men skal vi koste på noen hundretusen vil vi ha glede av hytta selv og. Det er også vi som klyver ved og kjører inn på hytta. De andre bare bruker ved. Vi skal ikke ha noen advokat inn i bildet, vi er ikke ute etter å starte noen familiekonflikt for å få ha hytta mer for oss selv. Anonymkode: 97583...00d Kam dere ikke bygge en ny hytte i nærheten istedet? Anonymkode: 0c0ed...e50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #45 Del Skrevet 1. juli 2021 Just now, AnonymBruker said: Kam dere ikke bygge en ny hytte i nærheten istedet? Anonymkode: 0c0ed...e50 Alternativt bruke det som et pressmiddel for å få satt opp en ny tydeligere avtale angående hytta dere allerede har. Enten så blir det som dere foreslår, eller så bygger dere ny hytte også får de som bruker den gamle hytta fikse alt vedlikeholdet selv.. Anonymkode: 0c0ed...e50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #46 Del Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kam dere ikke bygge en ny hytte i nærheten istedet? Anonymkode: 0c0ed...e50 Det er ikke lov å sette opp flere hytter der. Eneste mulighet for ny hytte er å rive den som er der og sette opp ei ny der den gamle står. ts Anonymkode: 97583...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 1. juli 2021 #47 Del Skrevet 1. juli 2021 Det første dere kan gjøre er iallefall å slutte å legge opp ved. Skal de ha ved, får de klare det selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juniper Skrevet 1. juli 2021 #48 Del Skrevet 1. juli 2021 Ulven skrev (1 time siden): Det første dere kan gjøre er iallefall å slutte å legge opp ved. Skal de ha ved, får de klare det selv. Enig. Sett lås på vedskuret. De kan komme med ved til eget bruk selv! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #49 Del Skrevet 1. juli 2021 Har det alltid vært sånn som dette? Synes det var mye her som virker urimelig. Har det sklidd ut med årene eller har hytta feks alltid vært lånt ut til andre? Ingen av de har bidratt med noe til felleskapet overhodet? Anonymkode: 6adce...2c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #50 Del Skrevet 1. juli 2021 Dere har tiilknytning til hytta, men det har nok resten av familien og. Mannen din var den som "fikk"/tok over familiegården. Men husk på at det sikkert er flere som har sterk tilknytning til området. I min familie har min fars søsken egne fritidsboliger i nærheten av familiegården, og får komme og gå som de vil. Noe de sjelden gjør, men de er fremdeles nært tilknyttet barndomshjemmet. Og det skulle bare mangle. Ville vært litt sjenerøs når jeg gjorde vurderingen. Det er familie. Anonymkode: 72bc7...073 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #51 Del Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ville vært litt sjenerøs når jeg gjorde vurderingen. Det er familie. Nå er problemet her at TS og mannen har vært alt for generøse, de får knapt tid på hytta, ingen gir dem beskjed om når hytta er opptatt, ingen av de andre gjør vedlikehold, ingen av de andre står for forbruksvarer som ved, men bruker av TS sine varer. Anonymkode: d344a...bb4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå