Gå til innhold

Vaksine og allergi/atopisk hud/psoriasis

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her med alvorlige allergier som har fått koronavaksine?

Jeg har mange ulike allergier, noen hvor reaksjonen «bare» er veldig ubehagelig, men jeg har også opplevd anafylaksi (jeg går altså alltid med Epi-pen på meg). Det er jo blitt informert om at det er høyere risiko for alvorlig reaksjon/ anafylaktisk sjokk med koronavaksinene. Er det noen her som har tatt den likevel? Noen som har latt være pga dette?

Jeg har også store problemer med atopisk hud. Det er allerede lite som hjelper på dette og det påvirker livskvaliteten min kraftig. Er det noen her med atopisk eksem eller psoriasis som har vaksinert seg? 

Jeg er redd for å bli smittet, men jeg er også redd for bivirkninger av vaksinen. Legen har ikke så mye info å komme med, men anbefaler vaksine selv om det er fare for bivirkninger. Jeg forstår jo anbefalingen, men jeg er redd og klarer rett og slett ikke bestemme meg. Jeg orker bare ikke å bli sykere. 

Noen som har erfaringer?

Anonymkode: 81325...39b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har, snakket med fastlegen på forhånd. Vi kom frem til at siden jeg ikke har reagert på vaksiner tidligere så er det liten sjanse for at noe skal skje. De har jo helseteam der de stikker, og det er større sannsynlighet for å bli syk av corona (med flere ettervirkninger) enn av vaksinen. 

Anonymkode: e4e2c...632

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om det er en bivirkning, men min far på 75 tok coronavaksine i vår, phizer, og i ettertid har han fått en kraftig oppblomstring av psoriasis, sist han hadde dette så kraftig var rundt 20 år siden. Så jeg måtte ta ham med til lege og få resept på medisin mot det. Har ikke tenkt på ar det kan være en bivirkning

Anonymkode: d1ded...c86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har psoriasis og er fullvaksinert. Ikke merket noen forskjell mht det. 

Anonymkode: e3319...740

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi er tre i familien med psoriasis og ingen har opplevd oppblomstring etter vaksine. Psoriasisen er blitt mindre, men det er pga sol og saltvann riktig nok. 

Anonymkode: d9a9c...01e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig kraftig allergi mot det meste, har og ille atopisk eksem. Så jeg skal ikke ta vaksinen. Jeg går og på immundempende medisiner, og da skal man ikke ta vaksine. 

Anonymkode: 466d9...f44

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har veldig kraftig allergi mot det meste, har og ille atopisk eksem. Så jeg skal ikke ta vaksinen. Jeg går og på immundempende medisiner, og da skal man ikke ta vaksine. 

De som går på immmundempende medisiner er blant de som er prioritert for å få vaksinen raskest så det er veldig rart at du ikke kan ta vaksine..?

Jeg kjenner flere i risikogruppeen som tar immmundempende medisiner (og biologiske medisiner/har immunsvikt /alvorlige allergier) som har tatt vaksinen uten problemer. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mannen min går på imundempende medisiner og ble prioritert. Er nå fullvaksinert. 

Ts: jeg hatt flere alvorlige allergiske reaksjoner uten kjent årsak, samt atopisk hud. Er fullvaksinert uten problemer (unntatt første dose med AZ, men det er jo et kapittel for seg selv...). Måtte sitte i en sirkel med lege tilsyn og vente en time etter vaksinen var satt. 

Anonymkode: cc4ad...47c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

De som går på immmundempende medisiner er blant de som er prioritert for å få vaksinen raskest så det er veldig rart at du ikke kan ta vaksine..?

Jeg kjenner flere i risikogruppeen som tar immmundempende medisiner (og biologiske medisiner/har immunsvikt /alvorlige allergier) som har tatt vaksinen uten problemer. 

Legen min vil ikke at jeg tar vaksinen. 

Skrevet

Ja, jeg er svært allergisk (blant annet kan jeg ikke ta ordinær influensavaksine), har flere kroniske hudsykdommer, og har tatt pfizer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg vet ikke om det er en bivirkning, men min far på 75 tok coronavaksine i vår, phizer, og i ettertid har han fått en kraftig oppblomstring av psoriasis, sist han hadde dette så kraftig var rundt 20 år siden. Så jeg måtte ta ham med til lege og få resept på medisin mot det. Har ikke tenkt på ar det kan være en bivirkning

Anonymkode: d1ded...c86

En i nær familie som aldri har hatt eksem, psoriasis eller allergier fikk psoriasis noen dager etter første dose vaksine. Hun er over åtti år, og må få medisiner av legen. Vi har rapportert det inn som en mulig bivirkning. 

Anonymkode: 75baa...c12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...