Gå til innhold

Storbyweekend-handle klær


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Vi er to jenter i beg. av 30 årene som planlegger en storbyweekend til våren der hovedformålet er å handle klær. Noen som har tips til steder med billige og fine klær. Vi har blitt anbefalt Tallinn. Noen som har vært der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har vært i Tallinn. Vi shoppet masse, men det var kanskje ikke SÅ bra utvalg i klær. Det som var, var billig. Kjøpte endel InWear-klær til veldig gunstig pris. Dette er allerede fem år siden, så forholdene er nok litt annerledes nå. Men det er en kjempefin by med mange gode og billige restauranter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

København er flott!

Synes at de har bra utvalg i klær, selv om man finner mye av det samme som her hjemme.

Men byen er jo sååå koselig og utvalget er stort.

Dyrt er det heller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har også vært i Tallinn. Gamlebyen er helt nyydelig og absolutt verdt et besøk.

Hvordan utvalget er av klær der, vet jeg faktisk ikke, men i gamlebyen kryr det av butikker som selger alle typer kunsthåndverk: glasskunst, keramikk, malerier etc. Kjempespennende og ikke så dyrt heller.

Jeg synes dere skal dra til Tallinn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne få anbefale Dublin.

Dublin er kjempefin by! Litt billigere enn London, men stor utvalg av klær. I tillegg masse andre ting å finne på, hyggelige folk og masse pøbber:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Ikke dra til London...var der i april. Tuslet opp/ned Oxford street...ble dritt lei + at det var veldig likt de klærne vi har her hjemme. Du kan sikkert finne mange kule butikker der, hvis man vet hvor man skal lete, men da tror jeg det blir ganske dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Budapest for et år siden, kjøpte masse klær!

Og det er endel billigere enn her ihvertfall.

Anbefales.

Mye kom turen din på da og hvor lenge varte den?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man finner de rette butikkene i Ox.Street så kan det bli billig og bra. Men ja, man kan faktisk fort bli lei av å tusle opp og ned. Vært i London 2 ganger på 1 år, og jeg tenker det blir en stund til neste gang jeg reiser dit nå. Ikke for det, London er FLOTT!!!! Og Ox.Street er jo en opplevelse.

God shopping, hvor enn dere reiser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jasmin!

Vi betalte ca4000 for fem dager.(4 overnattinger)

Men dette var en skoletur, så var vel noe grupperabatt eller no. (var jo inkl guide, endel utflukter o.l)

Hvor mye en enkeltreise koster aner jeg ikke, men det er jo stadig tilbud på storbyreiser..følg med der:)

Ikke mye hjelp i dette akkurat men :-?

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du drar til London - råder jeg imot Oxford street - der jo så mange andre mye hyggeligere handlegater - som Kings road, Kensington High Street osv...

Men - jeg vil faktisk anbefale New York. Bilettene koster nå 3900, og man kan få VELDIG billig overnatning - og pulsen i NY er HERLIG!!!

Samtidig shopping - kommer man til en outlet mall er det BILLIG!!! Jeg bor akkurat utenfor NY, og var på en outletmall (Woodbury commons) i helgen - der kjøpte jeg en vinterjakke, en vinterkåpe, og en buksedress for 5 000 kroner. OG alt var bra kvalitet og merke- og alt var nedsatt 50% fra butikkspris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jasmin!

Vi betalte ca4000 for fem dager.(4 overnattinger)

Men dette var en skoletur, så var vel noe grupperabatt eller no. (var jo inkl guide, endel utflukter o.l)

Hvor mye en enkeltreise koster aner jeg ikke, men det er jo stadig tilbud på storbyreiser..følg med der:)

Ikke mye hjelp i dette akkurat men :-?  

:briller:

Mye kostet klær og slikt da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Sorry seint svar, travel helg :D

Et par eksempler på billige klær; kjøpte ihvertfall 5 bukser(og de var LANGE :D ) til ca 150 kr.

En skikkelig stilig kjole kjøpte jeg også der nede, selskapskjole på en måte. Kosta 200.

Kjøpte en jakke, en lang dressjakke.. 400. Ikke så billig..kommer litt an på hva slags butikker du går i.

Brukt butikker og slikt vet jeg ikke no eom , har litt fobi mot å kjøpe brukte klær :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Sorry seint svar, travel helg :D  

Et par eksempler på billige klær; kjøpte ihvertfall 5 bukser(og de var LANGE :D ) til ca 150 kr.

En skikkelig stilig kjole kjøpte jeg også der nede, selskapskjole på en måte. Kosta 200.

Kjøpte en jakke, en lang dressjakke.. 400. Ikke så billig..kommer litt an på hva slags butikker du går i.

Brukt butikker og slikt vet jeg ikke no eom , har litt fobi mot å kjøpe brukte klær :ler:

bra kvalitet på alt eller? lange bukser rocks..jeg må ha 83 cm i innerbendslengde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at flere har mega lange bein,hehe. Er et problem noen ganger men. Har ikke målt de da:)

Kvaliteten var veldig forskjellig.

Av de 5 buksene jeg kjøpte var 2 av de heller dårlige etter en stund.(den ene revna i rumpa..den andre ble glidelåsen ødelagt på)

Men klær ellers var kvaliteten grei. Kjolen har jeg ikke funnet feil med ennå(men den brukes jo heller ikke så mye som en bukse)

Kjøpte endel topper og slikt også, ikke noe galt med de heller.

Du må gamble eller ha litt peiling på klær tror jeg:) (jeg må bli flinkere til å sjekke sømmer og sånn, bomma der endel ganger. også her hjemme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...