Gå til innhold

Forvente at alle foreldre spanderer like mye?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søstern min har blitt invitert til utlandet av samboeren sin og familien hans. Foreldrene hans spanderer alt på søstern min og samboeren og de single søskene hans. 

Mamma er alene da pappa døde for mange år siden, og hun har klart seg selv på et vis. Mamma har ikke råd til å spandere turer på meg og søstern min, så når vi har dratt på tur sammen har vi betalt hver for oss. 

Kan de forvente at mamma skal spandere tur på samboeren til søstern min? For det har ikke mamma råd til. Hun har sjelden hatt råd til å gi meg og søstern min noe. 

Hva tenker dere? Er det greit og forståelig at man har forskjellig råd? 

Anonymkode: cb4df...530

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Søstern min har blitt invitert til utlandet av samboeren sin og familien hans. Foreldrene hans spanderer alt på søstern min og samboeren og de single søskene hans. 

Mamma er alene da pappa døde for mange år siden, og hun har klart seg selv på et vis. Mamma har ikke råd til å spandere turer på meg og søstern min, så når vi har dratt på tur sammen har vi betalt hver for oss. 

Kan de forvente at mamma skal spandere tur på samboeren til søstern min? For det har ikke mamma råd til. Hun har sjelden hatt råd til å gi meg og søstern min noe. 

Anonymkode: cb4df...530

Selvfølgelig er det forståelig at folk har ulik råd, og nei, de kan virkelig ikke forvente det (noe de sikkert heller ikke gjør).

Anonymkode: 8a01a...4d7

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. Selvfølgelig er det greit og forståelig. 

Anonymkode: 1447f...ab0

• Liker 2
Skrevet

De kan forvente en splitter ny Lamborghini, en illsprutende drage og at de to, siste uutgitte Game of Thrones-bøkene til jul. Dette er lurt å forvente hvis man nyter skuffelse.

For resten av oss som liker å justere forventninger ihht det virkelige liv hadde det vært en dårlig ide å forvente at moren din finansierer ferien vår.

Hvordan påvirker dette deg, TS? Jeg regner med at alle personene i HI er voksne mennesker.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva tror du selv da? Hva synes du høres logisk ut selv?

Anonymkode: 38782...856

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvem skulle egentlig forvente det? Søsteren din? 

Skjønte ikke helt problemet.

Anonymkode: 8360d...8ec

• Liker 2
Skrevet

Ingen kan forvente det, selvfølgelig!! 

Mine foreldre kunne gjort noe sånt, ikke svigers. De har ulik inntekt, ulik familiestørrelse og i det hele tatt... Ingen forventer noe som helst av noen her! Jeg mener på ingen måte at svigers skal spandere flybilletter på meg selv om mine foreldre kan finne på å gjøre det! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (1 time siden):

De kan forvente en splitter ny Lamborghini, en illsprutende drage og at de to, siste uutgitte Game of Thrones-bøkene til jul. Dette er lurt å forvente hvis man nyter skuffelse.

For resten av oss som liker å justere forventninger ihht det virkelige liv hadde det vært en dårlig ide å forvente at moren din finansierer ferien vår.

Hvordan påvirker dette deg, TS? Jeg regner med at alle personene i HI er voksne mennesker.

😂😂😂 

Anonymkode: b6970...2f4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Selvsagt! Folk som ikke skjønner at ikke alle har mulighet til å spandere slikt bor i en jævla hule. Var aldri spørsmål om slikt da jeg og x'n var i lag; jeg fikk påspandert sydentur, middager, hyttetur, alt mulig av hans foreldre som tjente godt. Mine foreldre eide ikke nåla i veggen og X'n fikk middag hjemme på det trange kjøkkenet hos oss og ingen stilte noe spørsmål ved det:)

Anonymkode: 41614...f9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes jo mye skrudde folk, så det er mulig at noen hadde forventet dette. Men de aller fleste ville naturligvis ikke ha forventet dette. Jeg vil jo anta at de synes det er en glede å være i en situasjon hvor de kan ta med de nærmeste på tur, og at de har full forståelse for at ikke alle er i samme situasjon.

Da vi giftet oss fikk vi en generøs gave av min far. Han har aldri spurt hva vi fikk av mannens foreldre. Han ga oss en gave fordi han hadde anledning og ønsket det. Han kunne ikke brydd seg mindre om hva foreldrene til mannen ga eller om de ga gave i det hele tatt.

Ulike folk, ulike muligheter.

Anonymkode: 7cb0b...2b0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...