Gå til innhold

Har visst "eglet på meg" annen mor

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun har en gutt som er voldelig. Hun forklarer det med at han føler seg utenfor. Sannheten er at han ikke er utenfor, noe jeg fortalte henne. Sannheten er mer at foreldrene hans holder andre barn utenfor ved ikke å invitere andre barn i bursdag og så videre. Det vil si, han får velge seg ut 2 stk. De har blitt en slags "trio". Problemene med mobbing fra sønnen hennes har tiltatt og hun evner ikke å se at det er årsaken til at andre barn holder seg unna. Dermed går hun rundt og sier at han føler seg "ekskludert".

Sendte henne noen sannhetsord, nå går hun med nesen i sky. 

Å gå med nesen i sky og å ikke lengre hilse løser jo ingenting. 

Er jo ikke min sønn som føler seg utenfor. Er jo hennes sønn som blir oppringt av miljøterapeut omtrent daglig pga mobbing fra hans side. 

Hva skal vi andre foreldre gjøre? Skal vi starte å ekskludere ham fra nå av, slik at hun får rett?

Anonymkode: da65d...2b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bland deg inn i hvordan andre håndterer sine barn. 

Anonymkode: a643e...128

• Liker 5
Skrevet

Høres ut som denne familien sliter litt. Leit at gutten mobber da, og at de ikke gjør noe for å få det til å slutte.

Forstàr at det er vanskelig at gutten gjør det. Forstår også at hun ikke orker å hilse nàr du har gitt henne et sannhetens ord som bare er vinklet fra ditt synspunkt. Du var kansje litt frekk eller?

• Liker 1
Skrevet

Hans opplevelse av å vere ekskludert er jo rett for han. Syns det er for enkelt å stå på utsida og snakke om hans opplevelse, den er berre hans! Synd at andre opplever at han mobber, men kanskje stemmer begge versjonene. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dere skal oppføre dere som voksne hyggelige mennesker som vil denne gutten vel. Dere skal slutte å baktale ham og foreldrene hans. Hva skulle liksom "si moren noen sannhetens ord" føre med seg av bra ting mener du? Og hva er problemet ditt? Hvorfor ønsker du at hun skal hilse på deg? Du virker ikke akkurat vennlig innstilt til henne? Svaret er selvfølgelig at dere skal inkludere gutten der det er naturlig å inkludere ham, bursdager for eksempel. Samarbeide med foreldrene hans hvis de ønsker det angående vold/mobbing/eksludering, men ikke hvis det går på bekostning av eget barn. 

Dere skal slutte med den der barnslige "de inviterte ikke min gutt, så da inviterer jeg ikke ham" (husker du skrev om denne bursdagen før, det var helt uforståelig at du kunne bli så fornærmet over at din sønn ikke var utvalgt til å komme hjem til noen som du misliker så sterkt som de der). 

Hev dere over eventuelle konflikter barna har seg i mellom, forsøk å løs dem hvis mulig, og selvfølgelig ikke start eller oppretthold konflikt mellom dere voksne. 

Anonymkode: e806d...caf

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Modig gjort at du var ærlig mot denne moren. Mange foreldre som ofte er roten til problemene til barna da de ofte ikke evner å se 

Anonymkode: ad0a9...148

• Liker 2
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Du sendte henne noen sannhetsord?

Høres ut som en super foreldregruppe dette her 🤦‍♀️

Mitt råd: skjerp dere alle sammen. 

Skrevet

Kanskje du skal spare litt på sannhetsordene framover, og heller opptre som en voksen og omsorgsfull mamma som hever deg over småligheter og inkluderer alle barna, uavhengig av om mødrene deres går «med nesa i sky» (hvordan gjør hun det forresten?) eller ikke? 

• Liker 3
Skrevet

Høres ikke ut som du gikk henne i møte på en særlig konstruktiv måte. Man sender ærlig talt ikke meldinger om slike ting - synd at folk ikke i 2021 skjønner at meldinger er en så total feil måte å kommunisere på når det gjelder viktige saker. Greit nok for småting, men slike ting tar man face to face i en rolig og fin setting.  Ut fra hvordan du skriver så synes jeg ikke du virker å ha særlig bakke kontakt selv så her er dere 2 som bør gå litt i dere selv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eller er det hun som har eglet på seg feil mor (altså deg). 

Anonymkode: 7f8a5...bd9

AnonymBruker
Skrevet

Voldelig unge og dramatisk mor? Jeg hadde holdt meg unna så langt det er mulig. Jeg ville sannsynligvis pliktinvitert i bursdager o.l. når det forventes at hele klassen bes, men ikke mer.

Anonymkode: ecfcd...3e8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...