AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #1 Skrevet 29. juni 2021 En bekjent av meg i samme omgangskrets skiftet kjønn fra kvinne til mann. Det er mange år siden. Jeg er svært nysgjerrig på hvordan kjønnskiftet fungerer rent fysisk. Har han fått en penis? Hvor kommer penisen fra? Er det som ved organdonasjon at den kommer fra et dødt menneske? Er det også baller der? Får han ereksjon og orgasme? Produserer han sæd? Har aldri turt å stille alle disse spørsmålene. Vi kjenner ikke hverandre, så det vil jo kanskje oppleves ubehagelig for han. Anonymkode: 86e58...cac
Stoltskeiv Skrevet 29. juni 2021 #2 Skrevet 29. juni 2021 Legene lagen penisen av vagina rett og slett. Hvordan det fungerer, det vet jeg ikke. Men de lager det ut i fra vaginaen. Her står det litt. https://www.tv2.no/a/5990880/
Kvinneguideren Skrevet 29. juni 2021 #3 Skrevet 29. juni 2021 Hei! Jeg er cis kvinne selv, så jeg har ikke personlig erfaring, men av det jeg vet er det vanlig å først starte på testosteron. Da vil klitoris vanligvis vokse en del, slik at det ser ut som en mini-penis. Det kommer ikke noe hull i klitorisen, så man kan ikke tisse med den. Transmenn kan aldri produsere sæd. Da trenger man prostata og testikler, som man verken kan transplantere (eller i teorien kan man sikkert, men det blir i alle fall ikke gjort) eller utvikle selv. Mange transmenn tar en eller flere operasjoner for å få penis. Det finnes flere ulike typer operasjoner. Ingen av dem er penistransplantasjon eller noe annet hentet fra et annet menneske. I de typer operasjonene hvor man trenger ekstra hud, hentes det gjerne fra underarmen til vedkommende. Testiklene er gjerne proteser laget av silikon. Mange legger inn testikkel-protesene i en separat operasjon. Noen må også legge inn protesene i to omganger dersom huden ikke er så tøyelig. Det er altså ikke én standard operasjon som gjøres for alle. Det er mange typer og de må ofte gjøres i flere omganger. Her er en link til en youtube-video som forklarer hvordan én av operasjonene fungerer: Her er en link til en video til en transmann som svarer på spørsmål knyttet til "bottom surgery". Bare så det er sagt: Han hadde en annen type operasjon enn den som er beskrevet i videoen over. Hvorvidt man kan få (naturlig) ereksjon kommer an på hvilken type operasjon han har fått og hvor vellykket den har vært. Noen får naturlig ereksjon, mens andre må "pumpe" opp penis for at den skal bli hard. Det skal også sies at mange transmenn ikke endrer på utseende i underlivet. For mange er det å ikke lenger ha en typisk "dame-tiss" være nok til å ikke kjenne så mye på kjønnsdysfori (altså avsky mot egen kropp pga kjønn). Den tissen man får av å gå på testosteron ser, som jeg nevnte, ut som en mini-penis.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #4 Skrevet 29. juni 2021 Kvinneguideren skrev (15 minutter siden): Hei! Jeg er cis kvinne selv, så jeg har ikke personlig erfaring, men av det jeg vet er det vanlig å først starte på testosteron. Da vil klitoris vanligvis vokse en del, slik at det ser ut som en mini-penis. Det kommer ikke noe hull i klitorisen, så man kan ikke tisse med den. Transmenn kan aldri produsere sæd. Da trenger man prostata og testikler, som man verken kan transplantere (eller i teorien kan man sikkert, men det blir i alle fall ikke gjort) eller utvikle selv. Mange transmenn tar en eller flere operasjoner for å få penis. Det finnes flere ulike typer operasjoner. Ingen av dem er penistransplantasjon eller noe annet hentet fra et annet menneske. I de typer operasjonene hvor man trenger ekstra hud, hentes det gjerne fra underarmen til vedkommende. Testiklene er gjerne proteser laget av silikon. Mange legger inn testikkel-protesene i en separat operasjon. Noen må også legge inn protesene i to omganger dersom huden ikke er så tøyelig. Det er altså ikke én standard operasjon som gjøres for alle. Det er mange typer og de må ofte gjøres i flere omganger. Her er en link til en youtube-video som forklarer hvordan én av operasjonene fungerer: Her er en link til en video til en transmann som svarer på spørsmål knyttet til "bottom surgery". Bare så det er sagt: Han hadde en annen type operasjon enn den som er beskrevet i videoen over. Hvorvidt man kan få (naturlig) ereksjon kommer an på hvilken type operasjon han har fått og hvor vellykket den har vært. Noen får naturlig ereksjon, mens andre må "pumpe" opp penis for at den skal bli hard. Det skal også sies at mange transmenn ikke endrer på utseende i underlivet. For mange er det å ikke lenger ha en typisk "dame-tiss" være nok til å ikke kjenne så mye på kjønnsdysfori (altså avsky mot egen kropp pga kjønn). Den tissen man får av å gå på testosteron ser, som jeg nevnte, ut som en mini-penis. Om man ønsker hormonbehandling og kjønnskorrigerende kirurgi er veldig individuelt. Så kan være feil å si at det som er mer vanlig.... Noen ønsker bare operasjon. Og man kan tisse med den fordi de legger inn urinrør på tuppen. De fleste vil også oppnå orgasme. Det brukes også 2 hovedteknikker riksen bruker og det er at de bruker veksten man får av testosteron på klitoris (hvis man har gått på hormoner da), og da retter man ut klitoris slik at man får en funksjonell liten penis. + man legger inn testikkelimplantater. den andre er hvis man vil ha større penis enn mikropenis, så tilfører man vev fra lysken, eller andre plasser fra kroppen. Da får man penis i normal størrelse, men blir ikke funksjonell, da vil man ikke få ereksjon og urinrørsåpningen er på samme plass. Anonymkode: d0176...f26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå