AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #1 Skrevet 29. juni 2021 Hvordan unngår dere dem? Hva sier dere til dem når de spør om playdates f.eks. og du absolutt ikke vil at ungen skal dra på Leos eller sitte inne og se på Disney-ræl. Når man er litt streng på skjermtid, kosthold og sånt og man prøver å unngå mammaer som bor i nærheten og i samme barnehage. Jeg trenger innspill som ikke virker fiendtlige! Anonymkode: c4011...4bd 1
Hannah80 Skrevet 29. juni 2021 #2 Skrevet 29. juni 2021 Er du også med på playdatene, eller er det kun barnet? 15
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 29. juni 2021 Har ingen tips til deg om hvordan du skal unngå dem, mitt tips er å ikke unngå dem 😊 Hjemme hos oss er vi som deg, ingen skjerm, kun hjemmelaget øko mat osv., men hvordan vi velger å leve skal da ikke gå ut over våre barns sosiale liv! Det er helheten som teller, om barna spiser pølse på Leos en gang i blant betyr lite 😊 Ellers, et tips er å ta med gode matpakker på playdates til alle barna, med noe god hjemmelaget bakst, oppskjært frukt osv 😊 vi sender av og til melding på forhånd: «vi tar med mat og snacks til alle barna!» de andre foreldrene elsker det, hehe. Anonymkode: dadcd...ac3 156
Populært innlegg GammelKaktus Skrevet 29. juni 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 29. juni 2021 😅 Herlighet. Blir nok en utfordring for deg når barna begynner på skolen og forhåpentligvis får velge sine egne venner. 117
Populært innlegg spegel Skrevet 29. juni 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 29. juni 2021 Tenker at det gjør vel ingenting å la barna ha venner som er annerledes enn de selv. Barnet har godt av å oppleve andre familietyper og få andre opplevelser enn dere vil gi. Greit at du har hengt deg opp i en oppdragerstil, men ikke hindre barna i å få seg venner! 62
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #6 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har ingen tips til deg om hvordan du skal unngå dem, mitt tips er å ikke unngå dem 😊 Hjemme hos oss er vi som deg, ingen skjerm, kun hjemmelaget øko mat osv., men hvordan vi velger å leve skal da ikke gå ut over våre barns sosiale liv! Det er helheten som teller, om barna spiser pølse på Leos en gang i blant betyr lite 😊 Ellers, et tips er å ta med gode matpakker på playdates til alle barna, med noe god hjemmelaget bakst, oppskjært frukt osv 😊 vi sender av og til melding på forhånd: «vi tar med mat og snacks til alle barna!» de andre foreldrene elsker det, hehe. Anonymkode: dadcd...ac3 Så enig! Sånn gjør vi det også.. vi bor på landet så er ikke så mange venner å velge mellom i gang avstand. Min bart vet at hos Emma og Kristian så er det tv, brus og is osv men det er det ikke gjemme men vilje mye annet gøy og spiser annen godt mat og de syntes det er helt greit og aksepterer det. De er jo ikke vant med all denne godteri osv så de brikke så glad i det. men ikke bli den sure strenge mammaen. Si ja innimellom og la det gå også andre ganger sier du at det ikke passer Anonymkode: 257b7...654 11
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 29. juni 2021 Jeg tenker at det er greit for barn å se at vi mennesker er ulike. I verste fall kan man ende opp med at barna blir veldig dømmende ovenfor andre som velger annerledes... Anonymkode: 34ecc...4c2 60
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #8 Skrevet 29. juni 2021 Du svarer «så hyggelig. Det passer dessverre ikke dag». Verre er det ikke Anonymkode: ba484...683 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #9 Skrevet 29. juni 2021 5 minutter siden, FrøkenMånestråle said: 😅 Herlighet. Blir nok en utfordring for deg når barna begynner på skolen og forhåpentligvis får velge sine egne venner. Forhåpentligvis har man fått påvirka såpass mye frem til da at barnet velger venner med god påvirkning. Anonymkode: c4011...4bd 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 Populært innlegg #10 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forhåpentligvis har man fått påvirka såpass mye frem til da at barnet velger venner med god påvirkning. Anonymkode: c4011...4bd Ja, det er det 6åringer er kjent for. Gode til å velge venner med god påvirkning . Anonymkode: ba484...683 127
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 Populært innlegg #11 Skrevet 29. juni 2021 Du setter regler i ditt hjem og lærer barnet ditt at i andre hjem finnes det andre regler. At du går inn for å holde barn uten for fordi de ikke passer deg er bare slemt. Er det dette du lærer barnet ditt? Du har født en første klasses mobber hvertfall. Vi har åpent hus. Vi kan ha 5 ekstra unger til middag hver dag og kan love deg at alle ungene har forskjellige regeler. Det du ender opp med er at barnet vil bli venneløs. Håper du går inn i deg selv og vurderer ditt syn på andre 🤦♀️ Anonymkode: 018a6...8a0 59
GammelKaktus Skrevet 29. juni 2021 #12 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forhåpentligvis har man fått påvirka såpass mye frem til da at barnet velger venner med god påvirkning. Anonymkode: c4011...4bd AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er det 6åringer er kjent for. Gode til å velge venner med god påvirkning . Anonymkode: ba484...683 👍😅 8
GammelKaktus Skrevet 29. juni 2021 #13 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du setter regler i ditt hjem og lærer barnet ditt at i andre hjem finnes det andre regler. At du går inn for å holde barn uten for fordi de ikke passer deg er bare slemt. Er det dette du lærer barnet ditt? Du har født en første klasses mobber hvertfall. Vi har åpent hus. Vi kan ha 5 ekstra unger til middag hver dag og kan love deg at alle ungene har forskjellige regeler. Det du ender opp med er at barnet vil bli venneløs. Håper du går inn i deg selv og vurderer ditt syn på andre 🤦♀️ Anonymkode: 018a6...8a0 Akkurat. 4
Fiffig Skrevet 29. juni 2021 #14 Skrevet 29. juni 2021 Takk og lov for at foreldrene mine lot meg leke med folk fra andre familier med andre standarder! Det er jo kjempeviktig å lære seg at folk er forskjellige. Jeg husker det selv; jeg pleide å leke med ei der de spiste pomme frites og burgere hver dag og jeg syntes det var veldig annerledes og gøy. Også hvor ulike samtaler var hjemme hos andre familier enn vår. Det er mye læring i å omgås folk fra ulike miljøer, med ulike standarder. 39
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #15 Skrevet 29. juni 2021 Det passer bare ikke like ofte som med dem man ønsker å omgås mer. Man takker ja, men foreslår møtes i parken/stranda/hjemme hos dere istedet. Man ber med de andre barna på aktiviteter dere gjør. Man sier i fra at man foretrekker at de ikke er så mye på skjerm nå i finværet/etter korona/når de først skal leke sammen. Man ser gjennom fingrene angående det en gang inneimellom, og sender barnet i bursdag og på Leos lekeland med glede når det blir invitert med. Man arrangerer andre typer bursdager selv. Man bytter til en steinerbarnehage. Man flytter. Man melder på barna på aktiviteter som ikke disse barna går på (kulturskolen har mye bra) og møter likesinnede der.Man snakker mye med barna om at folk er forskjellige, og det er bra. Anonymkode: af3b4...d9f 10
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #16 Skrevet 29. juni 2021 Når du presenterer det som at Leos og Disney er forbuden frukt så kommer barna dine til å bli besatte av nettopp Leos og Disney. Fokuser heller på å balansere det ut ved å lese Dostojevskij når barna er hjemme, så vil de bære med seg dette videre i livet. Anonymkode: 7950e...fb6 35
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #17 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er det 6åringer er kjent for. Gode til å velge venner med god påvirkning . Anonymkode: ba484...683 Haha ja ikke sant! Om noe er de gode til å velge venner der de får is når de er på besøk! Nei, man kan ikke være helt firkanta på verken skjerm eller kosthold om barna skal få leve som normalt sammen med jevnaldrende. Sosial tilhørighet er superviktig for barn, jeg trøster meg med at det vi gjør hjemme betyr mest så får det briste eller bære med både Minecraft og HappyMeal (🙈🙈) når de er på besøk 😂 Anonymkode: dadcd...ac3 9
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #18 Skrevet 29. juni 2021 Haha. Nå følte jeg meg nok litt truffet. Kan dere fortelle meg hva som er galt med Leos? Går også tur i fjellet, leser litteratur (inkludert Dostojevskij - selv, ikke for femåringen riktig ennå), og begrenser skermtid, men Leos? Barnet mitt liker det, utfolder seg fysisk og er glad - så da er jeg også det. Anonymkode: 2052d...047 43
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #19 Skrevet 29. juni 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det er det 6åringer er kjent for. Gode til å velge venner med god påvirkning . Anonymkode: ba484...683 Det er jo derfor man flytter dit det er flest mulig folk med nogenlunde samme verdier og holdninger. Anonymkode: c4011...4bd
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #20 Skrevet 29. juni 2021 Just now, AnonymBruker said: Haha. Nå følte jeg meg nok litt truffet. Kan dere fortelle meg hva som er galt med Leos? Går også tur i fjellet, leser litteratur (inkludert Dostojevskij - selv, ikke for femåringen riktig ennå), og begrenser skermtid, men Leos? Barnet mitt liker det, utfolder seg fysisk og er glad - så da er jeg også det. Anonymkode: 2052d...047 Hvorfor ikke bare leke ute, liksom? Leos er skittent og bråkete. Anonymkode: c4011...4bd 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå