Gå til innhold

Selgere som ikke svarer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gidder ikke folk som selger valper på finn og svare på henvendelser? Jeg skjønner at de kan få mange, men i dette tilfellet skrev jeg maks en time etter annonsen var lagt ut. Skrev noen spørsmål samt et innlegg om oss/familien. Ingen svar, men ser dagen etter at valpene er reservert..

Anonymkode: 722ae...438

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De får nok enormt mange henvendelser, og dermed svarer de kun aktuelle kandidater for å få vite mer. Det er ikke noe å være skuffet over – seriøse oppdrettere selger ikke valpene sine på Finn, så du får heller være glad for at du ikke gikk på en blemme og heller kontakte seriøse oppdrettere direkte. 

Anonymkode: ce0b7...c3b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En venninne la ut valper på Finn, rein blanding (ja, hun vet hva jeg synes om det...), og fikk 200 meldinger i løpet av en halv time.

Anonymkode: bebdd...61e

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg legger ut valper til salgs kan jeg få opptil 100 henvendelser. Jeg går gjennom samtlige og velger ut de som jeg føler er aktuelle som kjøpere, kontakter dem pr telefon for å snakke litt, finne ut hva salgs personer dette er.

Jeg har ingen anledning til å svare de 95 som ikke kunne få valp denne gangen, men dersom noen virker skikkelig seriøse tar jeg kontakt etter en stund for å se om de ønsker å settes på liste.

En finner fort ut hvem som en har lyst å selge til ut fra første henvendelse, det være seg jobbsituasjon, småbarn i familien o.l.

Dessverre har det blitt slik i disse pandemi tider at haugevis svarer på en annonse og som selger kan man ikke svare ALLE.

Anonymkode: a1df2...754

Skrevet

Kontakt en seriøs oppdretter i stede, de seriøse legger sjeldent på finn, ja du må nok stå på venteliste men er ofte verdt det 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Når jeg legger ut valper til salgs kan jeg få opptil 100 henvendelser. Jeg går gjennom samtlige og velger ut de som jeg føler er aktuelle som kjøpere, kontakter dem pr telefon for å snakke litt, finne ut hva salgs personer dette er.

Jeg har ingen anledning til å svare de 95 som ikke kunne få valp denne gangen, men dersom noen virker skikkelig seriøse tar jeg kontakt etter en stund for å se om de ønsker å settes på liste.

En finner fort ut hvem som en har lyst å selge til ut fra første henvendelse, det være seg jobbsituasjon, småbarn i familien o.l.

Dessverre har det blitt slik i disse pandemi tider at haugevis svarer på en annonse og som selger kan man ikke svare ALLE.

Anonymkode: a1df2...754

Hvis du først skal selge noe bør du jo kunne sette av 5 minutter til å svare de som ikke får kjøpt heller da. Skjønner at det er mange som tar kontakt, men ingen grunn til å legge folkeskikken på hylla av den grunn. Skriv "Beklager, alle valpene er dessverre solgt", kopier den, og lim den inn til de som har tatt kontakt. Så har du bare brukt noen få minutter, men likevel klart å være hyggelig. 

Det har alltid forundret meg at mange oppdrettere ikke engang gidder å svare på henvendelser som ikke er aktuelle. For en oppførsel! 

Anonymkode: c342d...7d9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...