Gå til innhold

Testosteron i alkohol

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er dame og alkoholiker, drikker mest øl. Har hørt at det er en del testosteron i alkohol. Er det derfor jeg føler at jeg blir mer og mer maskulin, bryr meg mindre om hvordan jeg ser ut og hvordan jeg ter meg foran andre? 

Anonymkode: 23cd2...7b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er visst derimot noe østrogen i noen typer øl. 

Alkohol reduserer testosteron mengden i kroppen. 

Det er nok heller alkoholen som får deg til å reagere slik du beskriver. Alkohol får oss til å miste hemninger og dømmekraft. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stan skrev (3 timer siden):

Nei, det er visst derimot noe østrogen i noen typer øl. 

Alkohol reduserer testosteron mengden i kroppen. 

Det er nok heller alkoholen som får deg til å reagere slik du beskriver. Alkohol får oss til å miste hemninger og dømmekraft. 

Ok, takk for svar. Jeg har drukket en del soyamelk i det siste fordi jeg fryktet det var mye testosteron i alkohol, og det er østrogen i soya. Vet ikke hvor denne personen jeg hørte det fra har det ifra. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hos kvinner kan alkoholmisbruk gi forhøyet testosteronnivå. 

Anonymkode: 2678c...fcb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror nok det vitner mer om hjerneskade, der du ikke lenger tenker like kritisk som før. Evnen din til å moderere deg selv og bry deg om konsekvenser, svekkes. Alkoholisme skader hjernen og endrer personligheten din. Om du noen gang har møtt noen som har vært eller er alkoholiker etter mange tiår, så vil du merke at de er litt enklere enn andre på sin alder. 

Alkoholisme kan også gi en form for depresjon der du blir likegyldig og føler mindre. 

Anonymkode: a7435...038

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hos kvinner kan alkoholmisbruk gi forhøyet testosteronnivå. 

Anonymkode: 2678c...fcb

Så det er noe i det? 

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Tror nok det vitner mer om hjerneskade, der du ikke lenger tenker like kritisk som før. Evnen din til å moderere deg selv og bry deg om konsekvenser, svekkes. Alkoholisme skader hjernen og endrer personligheten din. Om du noen gang har møtt noen som har vært eller er alkoholiker etter mange tiår, så vil du merke at de er litt enklere enn andre på sin alder. 

Alkoholisme kan også gi en form for depresjon der du blir likegyldig og føler mindre. 

Anonymkode: a7435...038

Dette vet jeg og kan alt om. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg føler meg ofte mer mannlig etter alkohol, men jeg tror der har med at man mister hemninger og føler man kan være seg selv enda mer og drite i alle normer rundt meg

Anonymkode: 1cdfd...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud, du må ikke tro på alt du hører. 

Anonymkode: 0ecd2...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...