AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #1 Skrevet 29. juni 2021 Er det mulig? Datteren min har blitt køoret masse i ansiktet flere ganger av ei på samme alder I barnehagen. Når hun var 2,5 ble hun kloret så kraftig at det tok en evighet før det ble hud. 4 striper, 2 på hvert kinn. Det ene kloremerket var dypere og ble bra igjen for ca 6 mnd siden. Ble klart for 1 år siden. Nå er hun 3,5 og det er arr. Vil det forbli arr eller kan det bli bedre, mtp at hun er så liten? Jeg er bare bekymret og viser ikke barnet mitt slike følelser altså. Men jeg ble nemlig mobbet over et arr i ansiktet på ca samme sted bare motsatt siden når jeg var liten.. jeg var en del år eldre en henne da. Anonymkode: 5f346...046
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #2 Skrevet 29. juni 2021 Det blir nok å forsvinne. Arr i ansiktet pleier å bli penere enn arr ellers på kroppen. Anonymkode: 78b7a...aee 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #3 Skrevet 29. juni 2021 Vi har et barn som har klor seg endel i ansiktet og ene gangen har det blitt et arr på kinnet. Nå 6 mnd etterpå så er det veldig synelig. Vi håper det blir bedre og hvis ikke komme vi nok til å bestille en lasertime ved skolealder for det er veldig synlig. Vi smører på arrforbedrende krem hver kveld, men vet ikke om det hjelper egentlig. Anonymkode: 7d32f...b0e 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #4 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi har et barn som har klor seg endel i ansiktet og ene gangen har det blitt et arr på kinnet. Nå 6 mnd etterpå så er det veldig synelig. Vi håper det blir bedre og hvis ikke komme vi nok til å bestille en lasertime ved skolealder for det er veldig synlig. Vi smører på arrforbedrende krem hver kveld, men vet ikke om det hjelper egentlig. Anonymkode: 7d32f...b0e Uff, ikke morro dette. Kan de ta laser før de er 16-18 år? Hva heter kremen du bruker? Vi smører på canoderm, aner ikke om det hjelper men tenker fuktighetsgivende krem er det viktigste, men vil gjerne prøve en mot arr også Anonymkode: 5f346...046
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #5 Skrevet 29. juni 2021 Min sønn hadde heftig eksem på hele kroppen fra han var 6mnd. Han klorte seg daglig til blods. Og så ble såra betente med brennkopper. Han så ikke ut. Noen av disse såra har han fremdels arr i fra, så antar de blir værende. Men de fleste forsvant. Anonymkode: a0130...9c8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #6 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min sønn hadde heftig eksem på hele kroppen fra han var 6mnd. Han klorte seg daglig til blods. Og så ble såra betente med brennkopper. Han så ikke ut. Noen av disse såra har han fremdels arr i fra, så antar de blir værende. Men de fleste forsvant. Anonymkode: a0130...9c8 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det mulig? Datteren min har blitt køoret masse i ansiktet flere ganger av ei på samme alder I barnehagen. Når hun var 2,5 ble hun kloret så kraftig at det tok en evighet før det ble hud. 4 striper, 2 på hvert kinn. Det ene kloremerket var dypere og ble bra igjen for ca 6 mnd siden. Ble klart for 1 år siden. Nå er hun 3,5 og det er arr. Vil det forbli arr eller kan det bli bedre, mtp at hun er så liten? Jeg er bare bekymret og viser ikke barnet mitt slike følelser altså. Men jeg ble nemlig mobbet over et arr i ansiktet på ca samme sted bare motsatt siden når jeg var liten.. jeg var en del år eldre en henne da. Anonymkode: 5f346...046 Ser jeg har litt skrivefeil. Kloret (ikke køoret) og klort (ikke klart) Anonymkode: 5f346...046
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #7 Skrevet 29. juni 2021 Jeg har arr fra barndommen i ansiktet, mannen også. Disse gikk dessverre ikke bort.. Har faktisk blitt mer synlig med alderen. Sønnen min fikk også et kutt i pannen for 3-4år siden (barneskolealder nå), og dette er veldig synlig nå. Har ikke håp lengre om at det forsvinner. Anonymkode: efc0b...2b9
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #8 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Uff, ikke morro dette. Kan de ta laser før de er 16-18 år? Hva heter kremen du bruker? Vi smører på canoderm, aner ikke om det hjelper men tenker fuktighetsgivende krem er det viktigste, men vil gjerne prøve en mot arr også Anonymkode: 5f346...046 Ja, vi snakket med en hudlege og de sa at de tok laser på barn. De ville gjerne arret var minst 1 år gammelt først for det tar såpass lang tid før arret er endelig. Hudlegen (Volvat) sa det holdt med 1-2 ganger laser på det merket. Vi bruker denne kremmen https://www.farmasiet.no/catalog/hud-og-har/syk-hud/aderma-epitheliale-ah-ultra-40,5005031/?gclid=CjwKCAjwieuGBhAsEiwA1Ly_nQJJNMse1uteCpuzp-cGOd-Q10ciazzyMzEqL6WeM5BZI_wEBqoWZxoC4rcQAvD_BwE Anonymkode: 7d32f...b0e 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #9 Skrevet 29. juni 2021 Jeg tror arr fra klor går bort. Jeg har arr i forbindelse med kutt og hull i hodet, og de er knapt synlige. Dette skjedde i barnehagealder. Det finnes arrdempende plaster og ellers er laser en mulighet senere. Ville ikke stresset med det. Anonymkode: 33521...5d4 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #10 Skrevet 29. juni 2021 Jeg har arr etter katteklor i barndommen i ansiktet, men det var dypt og kort, ikke lange overfladiske arr slik man gjerne får fra menneskenegler. Sønnen min kuttet haka si i et fall da han var ca 1 år gammel, det arret gikk aldri bort. Anonymkode: 44e30...217
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #11 Skrevet 29. juni 2021 Jeg kjenner ingen med null barndomsarr i ansiktet. Selv fikk jeg en pinne i panna, ble et kutt på 2-3 centimeter langt. Blødde en del, men er begrenset hvor dypt det var, ettersom det var i panna. Var vel 4-5 år. Det har jeg fremdeles (tredveårene), men det er ikke veldig synlig. Min mann har arr i tinningen etter at han falt og landet på en liten stein, omtrent på størrelse med et solsikkefrø. Av alle sår han pådro seg i ansiktet, var det den steinen som ga arr. Min bror måtte sy i panna/hårfestet da han var 6, ettet et stygt fall. Han har ingen arr der. Han har ellers arr etter et skrapsår fra barnehagealder ei gang, på kinnet. Ligner litt på et lyst fødselsmerke når han har vært i sola og fått litt farge. Arret er noe blekere. Mitt ene barn har vært utrolig uheldig og fått mange skrap og "klor" (etter fall blant annet), og alle unntatt ett sår grodde fint og arret forsvant raskt. Hun fikk et skrap på nesa da hun var to, og det hadde hun i fire år før det gikk bort. Jeg håper mine barn slipper unna varige arr. Anonymkode: 11a09...68a 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #12 Skrevet 29. juni 2021 Bio oil! Det har forbedret mange av mine arr, og dess tidligere man bruker det (og dess oftere), jo finere blir resultatet. Jeg smører morgen og kveld og et hvitt arr har fått vanlig hudfarge igjen. Anonymkode: 94bf7...3e1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #13 Skrevet 29. juni 2021 Husk å smøre det med solkrem. Har en gutt som måtte sy i ansiktet når han var 9mnd pga ett kutt (takk til pappa som var alene med han, der de herjet rundt 🤯). Det er stort og synlig. Vi smører med solkrem og fuktighetskrem hver dag. Det er knapt synlig nå. Tatt 5 år da. Anonymkode: 7de5a...784 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #14 Skrevet 29. juni 2021 Jeg ble klort i ansiktet i barnehagen. Fikk arr. Da jeg var barn/ungdom syns jeg arret var tøft, nå er jeg 30 år og tenker ikke så mye over det. Jeg ser det hver gang jeg ser meg i speilet, men syns ikke det er hverken tøft eller stygt, det bare er der. Jeg hadde aldri orket å bruke tid eller penger på å fjerne det. Anonymkode: a43da...9b3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #15 Skrevet 29. juni 2021 Jenta mi på 9 år klorte seg selv på fødestuen , hun har nå arr etter det. Anonymkode: ba8cb...2a0
MapleSirup Skrevet 29. juni 2021 #16 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja, vi snakket med en hudlege og de sa at de tok laser på barn. De ville gjerne arret var minst 1 år gammelt først for det tar såpass lang tid før arret er endelig. Hudlegen (Volvat) sa det holdt med 1-2 ganger laser på det merket. Vi bruker denne kremmen https://www.farmasiet.no/catalog/hud-og-har/syk-hud/aderma-epitheliale-ah-ultra-40,5005031/?gclid=CjwKCAjwieuGBhAsEiwA1Ly_nQJJNMse1uteCpuzp-cGOd-Q10ciazzyMzEqL6WeM5BZI_wEBqoWZxoC4rcQAvD_BwE Anonymkode: 7d32f...b0e Spurte du ikke hudlegen om krem med det samme? Hvordan tror man kremen skal reparere helet hud? 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #17 Skrevet 30. juni 2021 Hvis det er i ansiktet så bør du smøre veldig godt med solkrem daglig, spesielt på arret. Og ha på solhatt. Spesielt viktig når huden er så sart. Sollys gjør arr mer synlig og mørkere. Anonymkode: 04bbb...c22 2
Annie1990 Skrevet 30. juni 2021 #18 Skrevet 30. juni 2021 Gutten min ble kraftig kloret i fjeset flere ganger i barnehagen, det bleknet med tiden og nå vises det knapt. Han hadde også et hakk på nesen etter han slo nesen i bordkanten som 2 åring. Kan såvidt se det nå (6år gammel nå).
CrystalGold Skrevet 30. juni 2021 #19 Skrevet 30. juni 2021 Her ett arr fra barndommen (fikk det når jeg var baby) på armen som aldri har gått bort, tror nok arr i ansiktet kan gå bort hvis man smører med bio oil.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #20 Skrevet 30. juni 2021 Men, jeg skjønner ikke hva som er så farlig med å ha arr? Det er jo egentlig veldig naturlig. Og det å ta med barn for å ta laser og lignende høres jo ikke bra ut. Mye større sjanse for at barnet får et problemet med arret om man stresser mye med det selv og, masse forskjellig kremer, og leger og alt. Så jeg spør bare fordi jeg oppriktig lurer, hva er det store problemet med det? Anonymkode: 87765...aec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå