Gå til innhold

Har katten min ørebetennelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Katten min er 11 år gammel og har aldri hatt ørebetennelse før, som jeg kan huske. Jeg har lagt merke til at det lukter ille av det ene øret hans. Jeg ser han synes selv det lukter og prøver å rense det og klø på det. Jeg har lett etter noen sår, men fant bare et bittebittelite noe som jeg ikke tror er grunnen til lukten. Han har ikke vondt i øret enda, jeg prøvde å ta på det og kose med han. Han brydde seg ikke. Jeg har også sjekket med lommelykt, og ser ikke ut som noe er der eller at han blør. 

Er det noen som vet om dette er ørebetennelse? Eller om det er noe annet? Plis svar<3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av oss som kan bekrefte eller avkrefte. Ta kontakt med en dyrelege!! 

Vanskeligere er det ikke. 

• Liker 3
Skrevet

Tenker det kan være sopp. Den må til dyrlegen!!

• Liker 1
Skrevet

Lærte du ikke av forrige tråd du opprettet at du må ha god kontakt med veterinæren din? Du MÅ ta turen dersom du mistenker at katten din er syk! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring dyrlegen din! 

Anonymkode: 4f4df...8d6

AnonymBruker
Skrevet

En tur til dyrlegen vil gi det svarene du ser etter.

Anonymkode: 6f9ee...eae

Skrevet

Jeg vet jeg må ta kontakt med dyrlegen. Jeg tenkte bare noen andre kanskje visste om noe eller har opplevd det før hadde noe tips. Katten min blir så stresset når han er til dyrlegen, har vært der noen runder, og stress er ikke bra for dyr. Han må også bli bedøvd, og det er ikke bra for kroppen hans, når han har hatt det noen ganger før oppover årene

Skrevet
AnonymKatteeier skrev (22 minutter siden):

Jeg vet jeg må ta kontakt med dyrlegen. Jeg tenkte bare noen andre kanskje visste om noe eller har opplevd det før hadde noe tips. Katten min blir så stresset når han er til dyrlegen, har vært der noen runder, og stress er ikke bra for dyr. Han må også bli bedøvd, og det er ikke bra for kroppen hans, når han har hatt det noen ganger før oppover årene

Nå blir jeg veldig krass her, men hva i all verden driver du på med? Mistenker at du heller vil ta i mot "kjerringråd" fremfor å dra til veterinæren, sånn som du skriver! 

Skrevet

Neinei, jeg har kontaktet dyrlegen, men har ikke fått svar enda. Jeg tenker bare på stresset for både hjerte hans og kroppen hans. Setter pris på at du er ærlig og sier ifra! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymKatteeier skrev (4 minutter siden):

Neinei, jeg har kontaktet dyrlegen, men har ikke fått svar enda. Jeg tenker bare på stresset for både hjerte hans og kroppen hans. Setter pris på at du er ærlig og sier ifra! 

Har katten hjerteproblemer siden du er bekymret for dette? 

• Liker 1
Skrevet

Nei heldighvis ikke, men er redd for han uansett. Fordi det tar mye på kroppen å være bedøvd.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymKatteeier skrev (2 minutter siden):

Nei heldighvis ikke, men er redd for han uansett. Fordi det tar mye på kroppen å være bedøvd.

Dyrlegene vet hva de gjør. Bedre å ta med katten til dyrlege og sjekke alt enn å la den gå syk hjemme syns du ikke? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymKatteeier skrev (1 time siden):

Dyrlegen har et spesielt instrument som gjør at de kan se dypt inn i øregangen på dyr. Dette har ikke du, så du ser ikke alt som evt kan befinne seg i øret på katten. Det kan være ørevoks og det kan være midd eller sopp. 

Du må ta katten til dyrlegen. Helst så fort som mulig, så det ikke blir verre.

Det er bra for katten å få den behandlingen han trenger, og dyr tar ikke skade av KORTVARIG stress. Det tåler de. Det er langvarig stress som er skadelig. Så ta en tur til dyrlegen, selv om katten ikke liker det, så kommer den fort over det!

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Takk!:) Ja det skal jeg gjøre. Venter på svar av dyrlegen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...