Gå til innhold

Sprøyteskrekk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nekter å ta Covid-19 vaksine av den grunn. Jeg har besvimt av vaksine før og det har blitt et skikkelig fobi for meg. Jeg kan nesten spy av tanken å bli stukket. Jeg er ingen vaksine motstander, for all del. Men jeg trenger hjelp..

Anonymkode: 36194...d96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ringe vaksinasjonskontoret og forklare situasjonen? Kanskje de kan tilrettelegge slik at det blir bedre for deg. Det er bare å spørre og si hva du trenger, så fikser de det hvis det lar seg gjøre. :)  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Gjenferdet said:

Kan du ringe vaksinasjonskontoret og forklare situasjonen? Kanskje de kan tilrettelegge slik at det blir bedre for deg. Det er bare å spørre og si hva du trenger, så fikser de det hvis det lar seg gjøre. :)  

Syntes alt som har med det er så skummelt :( Oslo Kommune har begynt å vaksinere aldersgruppen min (30-åra) og jeg kan nesten dø av tanken. 

Jeg får kanskje ringe kontoret og høre om de kan gjøre noe for meg.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør om du kan få ligge når sprøyten settes. Det hjelper. 

Anonymkode: f28de...d48

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ekstremt sprøyteskrekk, men å ikke ta vaksine har aldri vært et alternativ. Fikk første dosei dag, forklarte situasjonen til hun som skulle sette sprøyta. Det var over på ett sekund og kjente knapt nok stikket - lover deg!

Anonymkode: c08ae...d47

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ekstremt sprøyteskrekk, men å ikke ta vaksine har aldri vært et alternativ. Fikk første dosei dag, forklarte situasjonen til hun som skulle sette sprøyta. Det var over på ett sekund og kjente knapt nok stikket - lover deg!

Merket du ikke selve injeksjonen heller? Har så lyst til å ta den og bli ferdig med det men det er ikke så lett. Jeg blir helt svett. 

AnonymBruker
Skrevet

Få ordnet slik at du ikke trenger å ta sprøyte i stor hall, slik at du ikke trenger å se de andre få sprøytestikk. Ta kontakt med koronatelefon og/eller fastlege for å få kartlagt dine muligheter. 

Jeg tok første dose i dag, og jeg kjente ærlig talt ikke sikket engang. Mulig noe i et millisekund, men beit meg virkelig ikke merke i det. Alt skjer så effektivt og fint, så du har ingenting å grue deg til, annet enn egne sperrer.

Lykke til! ❤️

Anonymkode: 47b13...cbd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Få ordnet slik at du ikke trenger å ta sprøyte i stor hall, slik at du ikke trenger å se de andre få sprøytestikk. Ta kontakt med koronatelefon og/eller fastlege for å få kartlagt dine muligheter. 

Jeg tok første dose i dag, og jeg kjente ærlig talt ikke sikket engang. Mulig noe i et millisekund, men beit meg virkelig ikke merke i det. Alt skjer så effektivt og fint, så du har ingenting å grue deg til, annet enn egne sperrer.

Lykke til! ❤️

Anonymkode: 47b13...cbd

Tusen hjertelig takk for oppløftende ord. Jeg skal snakke med noen om det, så får vi se.

❤️ TS

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
Skrevet

Be om å ligge på en benk i ro. Utover det så må du ta deg sammen. Det må alle av og til. Det er mange ting i livet som er forferdelig, men som vi må igjennom. Vi må alle finne måter å takle det på. Nå er det din tur til å finne en løsning på dette💪🏼

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Nekter å ta Covid-19 vaksine av den grunn. Jeg har besvimt av vaksine før og det har blitt et skikkelig fobi for meg. Jeg kan nesten spy av tanken å bli stukket. Jeg er ingen vaksine motstander, for all del. Men jeg trenger hjelp..

Tenk på hva som skjer om du blir innlagt på sykehus med korona. Da får du sykt mange nålestikk med drypp etc. 

Jeg besvimte ved Blodprøve og fikk skrekken. Tok ny prøve først etter 15 år merket ingenting. 

Anonymkode: 6c16c...792

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en som også holdt på å besvime av vaksinen, hun fikk seng å ligge på til observasjon. Til neste gang skulle hun be om seng med en gang☺️ 
Hos oss kan man komme på besøk til vaskinasjonskontoret på forhånd, så jeg tror de virkelig gjør alt de kan for at folk skal vaksineres. Kartlegg de behovene du trenger å få dekket for å gjennomføre, så ringer du de. Dette kommer til å gå kjeeeempefint, og tenk deg den mestringsfølelsen etterpå❤️ Heier på deg!!

Anonymkode: be6d0...308

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Merket du ikke selve injeksjonen heller? Har så lyst til å ta den og bli ferdig med det men det er ikke så lett. Jeg blir helt svett. 

Nei - jeg har tatt sprøyter hvor injeksjonen sprenger veldig, men overhodet ikke her. Bittelitt øm i armen hvis jeg virkelig kjenner etter, men dette var virkelig en opptur for meg (og hun som satte sprøyten fikk høre hvor fornøyd jeg var med henne, det fortjente hun!)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...