Gå til innhold

Feildiagnose med ADD

Fremhevede innlegg

Skrevet

på barneskolen fikk jeg diagnosen Add, ble satt på ritalin og gikk på dette i mange år. Når jeg begynte på ungdomskolen ble det funnet ut at jeg hadde blitt feildiagnostisert, og har gått på ritalin unødig i mange år. Jeg fikk fritak fra fag på ungdomskolen og dette fortsatte første året på videregående fordi jeg sleit på skolen (noe som kanskje ikke er så rart når en 14 åring har gått på ritalin uten å trenge det i så mange år), og ble fremstilt som en dust som ikke var smart nok til å gå den vanlige veien på skolen. 
Det ble sagt at disse fagene ikke ville stoppe meg i å komme inn på det jeg ønsket på videregående. noe det gjorde.  og nå står jeg er i starten av 20 årene uten karakterer, fagbrev eller jobb.  Er det noen her inne som vet hva jeg kan gjøre med dette? Jeg mener dette er en såpass stor feil, som har ødelagt så  utrolig mye av livet mitt, men jeg aner virkelig ikke hva jeg kan gjøre med det.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her tror jeg du kan søke erstatning. Tror ikke du får gjort noe mer enn det😢

Anonymkode: 865b4...7b9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår frustrasjonen din. Og sorgen over at ting har blitt som det har blitt. Jeg vil likevel anbefale deg å ikke fokusere på alt som har blitt tatt ifra det, men det positive i at det har blitt oppdaget tidlig hva som er feil og at du er så ung at det med utdanning kan rettes opp. Det finnes muligheter som å ta opp fag, ta fagbrev som voksen etc. 

Selv har jeg fått utallige diagnoser og gått på feil medisiner i over 20 år. Endelig har de kommet frem til riktig diagnose (adhd) og da opplever jeg samme sorgen som deg over at jeg ikke har fått det jeg har trengt og som hadde hjulpet. 

Jeg tenker at av og til bruker man mer energi på å kjempe mot systemet enn hva man vinner. Bruk energien din på å rette opp det du kan selv. Det vil ta deg lenger. 

Anonymkode: b54dd...3a6

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal Ritalin være så negativt? Om man ikke har add/adhd gjør jo kun ritalinen deg mer skjerpet? Fikk selv adhd diagnose når jeg var 5 og brukte Ritalin / conserta fram til jeg var 14. fikk da beskjed om at det var Asperger istedet. Tror ikke du kommer noen vei uansett, når jeg spurte om jeg var feildiagnosert fikk jeg bare beskjed at man kunne vokse det av seg. 

Anonymkode: 9dcc9...c17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...