AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #1 Skrevet 28. juni 2021 Jeg har en iPad som jeg gjerne skulle hatt mobildata /4g på. Men jeg skjønner ikke hva slags avbonemebt jeg kan kjøpe. Vil ikke ha mobilt bredbånd. Men når jeg undersøker går det jo bare an å kjøpe mobilabonnement, men jeg trenger jo bare data. Hvordan gjør man det? Anonymkode: 27d7f...dcf
newman01 Skrevet 29. juni 2021 #2 Skrevet 29. juni 2021 For det første; har du simkort-leser i iPaden? Uten dedikert 4G-støtte på den får du ikke mobilt nettverk på den. Om du har en mobil kan du bruke wifi-hotspot og dele 4G via wifi med nettbrettet uansett hvor du er. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #3 Skrevet 29. juni 2021 newman01 skrev (2 timer siden): For det første; har du simkort-leser i iPaden? Uten dedikert 4G-støtte på den får du ikke mobilt nettverk på den. Om du har en mobil kan du bruke wifi-hotspot og dele 4G via wifi med nettbrettet uansett hvor du er. Ja jeg krysset av for mulighet for det når jeg kjøpte den mener jeg å huske. Så hva må jg da kjøpe av abbonemebt osv? Anonymkode: 27d7f...dcf
newman01 Skrevet 29. juni 2021 #4 Skrevet 29. juni 2021 Du trenger isåfall et datasimkort. Noen tilbydere har det som gratis "tilbehør" til et vanlig abn, mens noen tar 29-59kr ekstra for et datasimkort. Noen mobiloperatører har egne abn. på slike kort, mens andre er et rent tilleggskort som spiser av datapakken til mobilen. Det må du nesten finne ut av selv hvilken mobiloperatør du har. Om du trenger 1, 50 eller 1000GB/mnd må du nesten bestemme selv
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #5 Skrevet 29. juni 2021 newman01 skrev (53 minutter siden): Du trenger isåfall et datasimkort. Noen tilbydere har det som gratis "tilbehør" til et vanlig abn, mens noen tar 29-59kr ekstra for et datasimkort. Noen mobiloperatører har egne abn. på slike kort, mens andre er et rent tilleggskort som spiser av datapakken til mobilen. Det må du nesten finne ut av selv hvilken mobiloperatør du har. Om du trenger 1, 50 eller 1000GB/mnd må du nesten bestemme selv Ok så det blir som et tillegg på det abbonementet man allerede har på telefonen? Anonymkode: 27d7f...dcf
newman01 Skrevet 30. juni 2021 #6 Skrevet 30. juni 2021 Jeg sa ikke at det var en absolutt løsning. Det avhenger av hvilket abn du har. Og operatør. Og om du faktisk har en iPad med simkort-slot. I mitt liv er det én stor datapakke på alt. Datasimkort til bærbar pc, vanlig simkort til mobil, 4G-chip i bilen. Bilens datatrafikk betaler produsenten, mens pc og mobil bruker samme datakvote. Telenor Bedrift. Hva du har og kan få er det kun du som kan finne ut
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå