Gå til innhold

Hva er den beste pulverkaffen?

sinazucar

Anbefalte innlegg

Hvordan i huleste kan folk like brasero? Den smaker jo mildt sagt helt motbydelig. Det er jo en grunn til at den er billig.

Nescafe gull derimot er grei nok, hvis man har i litt melk. Pulverkaffe smaker generelt ganske vondt, men det er mer lettvint.

Filterkaffe smaker mye bedre og her trengs ingen melk heller.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Starbucks Latte Caramel er veldig god, men smaker jo ikke mye kaffe.

Ellers Nescafe Brasero, eller Nescafe Azera Americana. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Dette er en litt gammel tråd, kanskje det finnes nye og gode produkter på markedet? Jeg skal på telttur og kjøreturer i sommer og tar gjerne imot nye tips til god ekspresskaffe! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes Xtra sin er best. Bedre enn nescafe sine varianter, samt first price sin. Det er de jeg i hovedsak har smakt. 

Anonymkode: 64496...e36

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er på skogstur, så har jeg med meg Nescafé Gull. Hvis det blir mer turer i vinterhalvåret, så skal jeg nok kjøpe meg kaffekjele og lage kokekaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 8.7.2021 den 14.51):

Løfberg er den eneste instant-kaffen som smaker kaffe.

Anonymkode: a0b58...7df

Ekspander  

All svensk kaffe smaker hestepiss

Foretrekker Friele.

Anonymkode: c9580...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.6.2024 den 9.53):

All svensk kaffe smaker hestepiss

Foretrekker Friele.

Anonymkode: c9580...16e

Ekspander  

Friele smaker sølevann fra Torgallmenningen. 

Vis skjult innhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen andre her i tråden, holder jeg en knapp på den fra Rema1000  (eget merke). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drikker bare pulverkaffe, og jeg elsker Nescafe gold Crema, som man får kjøpt på rema 100.

Anonymkode: c0ef4...3a5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Jacuzzi skrev (På 10.6.2024 den 9.39):

Dette er en litt gammel tråd, kanskje det finnes nye og gode produkter på markedet? Jeg skal på telttur og kjøreturer i sommer og tar gjerne imot nye tips til god ekspresskaffe! 😃

Ekspander  

AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 3.30):

Uten tvil denne 😊

Azera Espresso Instantkaffee von Nescafé

Anonymkode: 29f9d...c69

Ekspander  

Denne synes jeg er best.

Anonymkode: 6e43a...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i søtt, og foretrekker de fra Beanies 😋 

Jeg kjøper fra diggbox.no https://www.diggbox.no/?post_type=product&s=Beanies 

Dette er kun smaksatt kaffe, så ikke noe melk eller sukker tilsatt. Ikke alle er gode, men det er god variasjon, så nok å velge blant. Jeg er mest glad i ulike med karamell, og den med peanut butter cups. Chocolate cherry lukter ekstremt parfymert, men smaker ikke så galt, men blir ikke gjenkjøp av den herfra. Ikke vært borti noen av Beanies som lukter så heftig, så derfor kommer jeg bare med en liten heads up. Blir drukket opp her, men starter ikke dagen med en så parfymert kaffe, men heller med en av de mange andre gode 😋 Vaniljen er også god, for de som vil ha det enklest. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jacuzzi skrev (På 10.6.2024 den 9.39):

Ekspander  

Ta heller med ordentlig kaffe og en Aeropress, det tar ingen plass. Eller ta med en filterholder. Pulverkaffe drikkes ikke for smakens skyld, så hvis det bare er at du trenger koffein, er koffeinpiller det enkleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drikker Brasero - 2-3 store kopper lørdag-søndag morgen og når jeg har hjemmekontor. På jobben blander jeg Americano, varmt vann og Brasero for å få en effektiv våkning. Brasero er basert på robusta-bønner og har mer koffein. Den smaker også rent og tydelig, ikke så mye syre. Perfekt. Og billig.

Anonymkode: 8fa6a...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker ikke mye pulverkaffe men har tidligere sverget til Nescafe, men så ble det kjøpt First Price ved en feil og jeg fant ut at jeg likte den bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...
AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 10.6.2024 den 16.18):

Drikker bare pulverkaffe, og jeg elsker Nescafe gold Crema, som man får kjøpt på rema 100.

Ekspander  

Den er veldig god, eneste jeg drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes Brasero har en tydelig og en slag ren smak av kaffe. Krafitg og ikke syrlig. Den er laget på Robusta-bønner og har dermed mer koffein. Har blitt helt avhengig av denne kaffen. Drikker 2-3 store kopper hver morgen hjemme. På kontoret blander jeg Brasero med americano fra kaffemmaskinen - slik at jeg får ekstra koffein. Drikker dog stort sett kaffe bare før ved 2-tiden på dagen. Brasero er også billig, selv om den nesten har doblet seg i pris i løpet av få år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg så en test engang, hvor Xtra sin kom best ut, og siden har vi fortsatt med den. Billig er den også.

Ellers synes jeg Luxus sin som kan kjøpes på Europris er ganske god. 

Anonymkode: 32357...476

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 20.04):

Jeg synes Brasero har en tydelig og en slag ren smak av kaffe. Krafitg og ikke syrlig. Den er laget på Robusta-bønner og har dermed mer koffein. Har blitt helt avhengig av denne kaffen. Drikker 2-3 store kopper hver morgen hjemme. På kontoret blander jeg Brasero med americano fra kaffemmaskinen - slik at jeg får ekstra koffein. Drikker dog stort sett kaffe bare før ved 2-tiden på dagen. Brasero er også billig, selv om den nesten har doblet seg i pris i løpet av få år.

Ekspander  

Hmm... ser mange liker Brasero her. Selv får jeg ikke helt taket på den. Blir til Nescafe Gold her. Men skal ikke si at jeg syns den er nydelig, så er svært åpen for å sjekk ut alternativer...

Anonymkode: 3dba4...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne, uten tvil;

https://meny.no/varer/drikke/kaffe/instant-kaffe/lofbergs-lila-7310050003443/

Droppet til og med denne her;

https://www.moevenpick-finefood.com/en/sortiment/produkt/instant-coffee-heavenly 

…etter en stund.

Jeg drikker kun pulverkaffe hjemme, liker det best. Men da må det være noe i denne sjangeren, ikke noe som smaker buljong.

Anonymkode: 85998...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...