Gå til innhold

Toåring og sommerferie

Fremhevede innlegg

Skrevet

Anbefaler deg å sjekke ut kriblekongen på instagram, masse gode tips til forskjellige aktiviteter med barn. Jeg begynte, etter å ha sett hennes instagram, å gjøre klar en morgenaktivitet etter at ungene var lagt, som de kunne stå opp til om morgenen. De syntes det var superspennende å se hva jeg hadde satt frem, og jeg fikk tid til å sette meg ned og våkne litt før dagen satte i gang for fullt. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Skjerp deg. Da er du åpenbart ikke en aleneforelder. Slutt å vær så forbanna negativ og dømmende mot andre mødre som har det tøft og er slitne. 

Anonymkode: 3bcd7...00b

Jo jeg har vært det, du skriver det er helt normalt og jeg Sier jeg tviler på det

Anonymkode: 97723...36c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2021 den 13.09):

Det er helt normalt å grue seg til sommerferien med små barn hvis man er alene uten mulighet for noe avlastning. Selv har jeg samboer, men vi holder på å pusse opp samtidig som jeg er gravid og sykmeldt. Har ingen besteforeldre eller andre som kan passe. Gruer meg til å måtte aktivisere 3-åringen de tre ukene hun har fri fra barnehagen. Jeg tror mange kjenner på det, selv om vi elsker barna våre og er gode foreldre.

Anonymkode: 5804e...c1d

Jeg gruer meg også til sommerferien. Selv om jeg har en samboer. Vi har en 3,5-åring som sliter meg helt ut og en baby på 2 mnd. Jeg er glad i de, men søren for en utfordring det er. Enklest i hverdagen når man får avlastning fra barnehagen: 

Anonymkode: a6b80...0f6

Skrevet

Har også en energirik kar på 2.5 år. 

Dette tenker jeg vi kan gjøre i sommer:

- Besøke bondegård

- Møte venner med barn, så kan de herje sammen

- Dra på stranda, basseng/ vannspreder i hagen

- Hagearbeid, han elsker å vanne planger, rake, koste ol

- kjøpt div puslespill og Lotto som vi kan gjøre sammen

- Gå tur, spille fotball, sykkeltur

- Besøke familie

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det helt avgjørende at vi kommer oss UT😃 frokost - ut - lunsj - ut -middag - ut. Ut kan også være feks svømmehall, men vi kan absolutt aldri sitte inne en hel dag. 

Anonymkode: 8884e...17a

• Liker 1
Skrevet

vi hadde sesongkort på tusenfryd og østfoldbadet da vi bor i nærområdet. Brukte mye tid der, og det var veldig fint. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt - og har to veldig aktive barn. Far er død, og jeg har veldig lite hjelp. Da yngste var 2,5 var det.. Ekstremt 😅 Han sitter ikke i ro i 5 min. 4,5 år nå. Det begynner å hjelpe litt. Eldste er 7. Stranda og basseng i hagen ble min redning! 

Anonymkode: dd177...c95

AnonymBruker
Skrevet

Ser du har fått masse gode tips her inne! 

Jeg bare lurer - har du ingen mulighet for litt avlastning? Av dine foreldre (eller noen andre?)

Har du sjekket ut om kommunen din har HomeStart sånn at du kanskje hadde fått deg en ettermiddag eller 2 i uka for å hente deg inn litt igjen? Har du snakket med fastlegen din om at ting er tøft etter den situasjonen du har vært i lang tid? 

Anonymkode: 166e5...c53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2021 den 19.02):

Skjerp deg. Da er du åpenbart ikke en aleneforelder. Slutt å vær så forbanna negativ og dømmende mot andre mødre som har det tøft og er slitne. 

Anonymkode: 3bcd7...00b

Jeg er ikke alene, men helt enig med deg. Mannen min jobber mye og jeg har ingen som kan være barnepasser rundt meg.

Anonymkode: 1586c...e3a

• Liker 2
Skrevet

vannleker, ta med leker ut, leke i sandkassa, ..rett og slett gå tur:) undersøk også om lokale bibliotek har forestillinger eller opplegg for barn. Den alderen er ikke enkel, skjønner godt at du gruer deg til 3 uker uten noe avlastning.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er ikke alene, men helt enig med deg. Mannen min jobber mye og jeg har ingen som kan være barnepasser rundt meg.

Anonymkode: 1586c...e3a

Vel dere tok feil begge to , jeg har vært alene så

Anonymkode: 97723...36c

AnonymBruker
Skrevet
Maggi2 skrev (På 28.6.2021 den 15.07):

Balansesykkel har vært en stor hit hos min toåring. Han kan drive på med den i evigheter om vi finner en stor parkeringsplass eller en liten bakke han kan renne ned. Utforsk ukjente barnehager, om de er åpen på dagen kan dere gå dit etter stengetid. Hunden kan være med på alt dette, jeg har også hund, og hun tilbringer mye tid ute med oss. Selv om hun ikke nødvendigvis får gått så langt, så er hun ute og opplever noe. 

Eventuelt sånn trehjulsykkel med stang som du kan styre/trille når ungen blir sliten. Du får dem for en drøy hundrelapp brukt på finn om du bor litt sentralt.

Hunder skal ikke i barnehager da.. 

Anonymkode: def9f...55e

AnonymBruker
Skrevet
Whistler skrev (På 28.6.2021 den 20.05):

Da mine var på den alderen besøkte vi Disneland Paris, Disneyland California, Legoland i Danmark, Legoland Windsor, Universal Studios i Los Angeles, Sea World i San Diego og en haug med mindre parker i Sverige, Danmark, USA og England. 

Bottom line.  En toåring er glad for at du gidder å bry deg om han og bruker din tid på å se han.  Alt annet er for å imponere naboene...

Kanskje TS ikke har ræva full av penger da vet du.

Anonymkode: 51d8b...ad4

Skrevet

God sommer til deg og barnet! Du er ikke en dårlig mamma selv om du setter ord på vanskelige ting, du setter ord på det og spør etter tips. Vil tru barnet e fornøyd bare dere bruker tid sammen, gå i nærområdet på insektsjakt, hør etter fuglelyder, se på blomster. Lekeplasser/barnehager, vannlek, maling, såpebobler, enkel piknik med bamser/leker/dukker, hyttetur under bordet, «kino», dansing og mye kos! Senk skuldrene, du er bra nok og kos deg du også i sommer!❤️

Skrevet

Skaff en fuglebok, plantebok eller lignende og gå på jakt etter dyr og planter 😁 plantene kan dere også presse og tørke. 

Stranda, skogsturer, mal steiner dere kan pynte med i hagen eller oppgang, skattejakt, besøk venner og familie, besøksgårder, museum osv 😁

Skrevet

Og dersom du er på plasser med mye folk og ungen stikker av er det faktisk bedre å bruke sele på ungen. Glaner noen stygt på deg så smiler du bare alt du kan tilbake 😁 heller det enn at barnet blir borte! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...