Gå til innhold

Pottetrening

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sønnen min ble to år i August.I sommerferien har han blitt så og si bleiefri.Han plutselig en dag bare satt seg ned på potten og tisset + bæsja.Jeg tok fram potten etter jeg merket at han ville ha av seg bleien.Når han måtte tisse så sa jeg: Tisse der.Vips så var det gjort.

Siden han er så liten så har vi ikke tatt av bleien om natten.

Når vi går ut så har han bleie.Kan jo ikke akkurat si til han at han må si ifra når han må på do.

Han var uten bleie hos mamma en dag og tisset i en bøtte der hehehe.

Syns dere han er for ung til å ta av bleien om natten?Og når vi går ut.

Noen erfaringer med så unge barn og pottetrening?

Tar imot råd med takk .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja.. dette har jeg ingen peiling på

men ville bare si at gutten din er kjempeflink!

påvirket av eldre søsken kanskje?.. og når det er på denne måten er det jo bare positivt!!

Skrevet
tja.. dette har jeg ingen peiling på

men ville bare si at gutten din er kjempeflink!

påvirket av eldre søsken kanskje?.. og når det er på denne måten er det jo bare positivt!!

Nei, tror han er påvirket av å se faren stå å tisse.....hihii.

Jentene lukker døren de nå.

Takk foressten:D.Han er flink syns jeg og.Og ingenting er bedre enn at det går helt av seg selv på den måten som det gjør:).

Lettere for oss :roll:

Skrevet

Gruer meg, for dette gullet skal bare bæsje i senga si. I bleie, men i fred og ro. Gjerne på morgenen, men om han må utover dagen, så er senga eneste stedet han "får det til".

Skrevet

Hvis bleien er tørr om morgenen så er det bare å slutte med nattbleie også. Er den fremdeles våt så er han ikke klar riktig enda. Jeg har selv hatt barn som har sluttet med bleie tidlig både om dagen og natta ( 1 år og 10 mnd på den ene datteren min) og har vært glad for det. Men det er viktig at barnet er klar for det. I begynnelsen er det litt styr. Jeg måtte minne barna mine om å gå på do og de gikk alltid på do før vi dro noen plass. Men det gikk veldig fint.

Nå har ikke vi styrt så mye med potte egentlig. Prøvde litt med eldstemann men han var ikke så veldig interessert. Men plutselig en dag gikk han og tisset i do og fra da av sluttet han med bleie. De to yngste foretrakk også å begynne rett på do (vi brukte ikke noe ekstra sete heller). Ikke noe problem. Hvordan du skal gjøre det må du nesten finne ut av selv. Noen barn foretrekker potte og andre går rett på do.

Skrevet
Syns dere han er for ung til å ta av bleien om natten?Og når vi går ut.

Noen erfaringer med så unge barn og pottetrening?

Tar imot råd med takk .

Om bleien er tørr om morgenen kan du jo bare ta av han bleia på natta også, men husk da å la han gå på do med det samme han våkner...

Hvis han ikke er begynt å si fra selv at han trenger å tisse, men svarer og du spør om han skal på do så er det jo bare å spørre han ofte når dere er ute.

Minsta vår er forresten bleiefri både dag og natt nå og hun er 21 mndr(hun sier fra selv, så da er det jo enkelt da), så for tidlig er det ikke i seg selv, men det kommer jo helt an på modenhetsgrad da.

Skrevet

Han sier i fra hjemme når han skal tisse.Men har ikke turt å ta sjansen andre steder egentlig

Skrevet
Om bleien er tørr om morgenen kan du jo bare ta av han bleia på natta også, men husk da å la han gå på do med det samme han våkner...

Hvis han ikke er begynt å si fra selv at han trenger å tisse, men svarer og du spør om han skal på do så er det jo bare å spørre han ofte når dere er ute.

Minsta vår er forresten bleiefri både dag og natt nå og hun er 21 mndr(hun sier fra selv, så da er det jo enkelt da), så for tidlig er det ikke i seg selv, men det kommer jo helt an på modenhetsgrad da.

Han begynte å tisse i potten når han var ca 21 mnd.Jeg har ikke turt å presse på så jeg har ikke prøvd noe mere :S

Skrevet

Så flink han er :) Syns ikke det gjør noe som helst at du har han i bleier når dere er ute noe sted, og hvor det kan være vanskelig å finne eller rekke frem til toalettet i tide. Så lenge han selv ikke blir fornærmet over at du vil at han skal gå med bleie da, så er det bare å fortsette med det til du er sikker på at han har mere kontroll.

Når det gjelder nattbleien, så spørs jo det om hvordan han klarer seg om natten. Har han våte eller tørre bleier? For mange er det å slutte med nattbleier noe helt annnet enn å slutte med dagbleiene, ofte kan det gå lang tid før de også er modne for å slutte med nattbleier. Gutten din er så liten enda at han selv sikkert ikke er så opptatt av om han må sove med bleie eller ikke, så da kan du nok fortsette en stund til om han har våte bleier om morningen. Er bleia hans derimot ofte tørr, kan du jo forsøke å la han sove uten. Da er det jo bare å begynne med bleier igjen om han har mange uhell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...