Gå til innhold

Badetøy etter keisersnitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal ha keisersnitt nå i midten av juli, og siden sommeren er spådd så ulidelig varm ser jeg for meg at jeg trenger en bikini eller badedrakt. Jeg skal ikke bade, men bare gå rundt her hjemme, og her blir det skikkelig varmt. 

Hva slags biliniunderdeler anbefales etter operasjon? Og hvilke topper fungerer best til amming? Jeg har født en gang tidligere, men det var vaginalt og midt på vinteren. Så jeg unngikk dette spørsmålet fullstendig. 

Anonymkode: 4232a...e82

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1491438-badet%C3%B8y-etter-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Topp kan jeg ikke si noe om, men du «vil» ha en underdel med høyt liv. Altså slik at kanten ikke blir liggende rett oppå såret.

Anonymkode: fdead...d9c

Okei, så det er bedre at den dekker over såret? Burde den være stram eller løs?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ferske arr bør ikke eksponeres for mye sol, så høyt liv er et «must» de er jo ikke noe stramme over der såret vil være uansett, bare der strikken sitter. 

Anonymkode: a9629...7d6

• Liker 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Såret og området rundt vil være ganske ømt en god stund etter, så du vil ikke ha noe som gnager der. Det kommer du til å kjenne selv også, du finner fort ut hva som funker og ikke. Jeg brukte badedrakt fordi jeg følte meg alt annet enn lekker i mageområdet tiden etterpå 🙈 Mage som ikke har trukket seg helt tilbake enda osv.  Med badedrakt fikk jeg litt hold-in følelse og følte ting satt litt på plass ☺️

Anonymkode: 3c0bd...e0e

• Liker 3
AnonymBruker

Det er jo litt in og med litt høye bikinibukser. Det vil nok og være mest komfortabelt for deg hvertfall i starten og ikke ha noe som strammer over såret. Det finnes jo bikinibukser der med kan ha de litt høye og eventuelt brette ned sånn at den blir mindre. Man er som regel litt sår etter et sånn inngrep.

Anonymkode: 1bc82...2ad

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er jo litt in og med litt høye bikinibukser. Det vil nok og være mest komfortabelt for deg hvertfall i starten og ikke ha noe som strammer over såret. Det finnes jo bikinibukser der med kan ha de litt høye og eventuelt brette ned sånn at den blir mindre. Man er som regel litt sår etter et sånn inngrep.

Anonymkode: 1bc82...2ad

Snittet legges rett over skambeinet så nesten uansett hva slags bikini man velger så skal det mye til at noe strammer over såret.  

Anonymkode: 77809...627

• Liker 1
AnonymBruker

Takk for tips alle sammen! Sist svangerskap for tre år siden ble magen som normal (men vesentlig mykere) etter en ukes tid, så jeg er ikke såå bekymret for utseendet egentlig. Men vil gjerne at det skal være behagelig og vil ikke at noe skal gnage. Men da høres det ut som badedrakt er greia, kanskje? Høye truser kan jo rulle ned, og det er kanskje ikke så godt? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takk for tips alle sammen! Sist svangerskap for tre år siden ble magen som normal (men vesentlig mykere) etter en ukes tid, så jeg er ikke såå bekymret for utseendet egentlig. Men vil gjerne at det skal være behagelig og vil ikke at noe skal gnage. Men da høres det ut som badedrakt er greia, kanskje? Høye truser kan jo rulle ned, og det er kanskje ikke så godt? 

Har aldri opplevd at høye truser ruller ned 😅

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har aldri opplevd at høye truser ruller ned 😅

Tenker bare siden magen er så pizzadeig-ete etter fødsel. Min var i hvert fall det. 

• Liker 1
AnonymBruker

Vil bare si at et keisersnitt er helt annet enn en vaginal fødsel. Det tar mye lenger tid å komme seg, og det vil være sårt og ømt der etterpå. Er først nå etter 2, 5 mnd jeg kan stryke over området uten at det er rart og ubehagelig. Det tok også lenger tid før det kjentes ut som jeg fikk noe støtte i magemusklene, brukte derfor holdin truse med høyt liv som gikk opp til ribbeina i hvertfall 4 uker etter fødsel. 

Av den grunn ville jeg valgt en bikini truse med høyt liv, jeg er i utgangspunktet ikke så glad i de, men det er best på og ville nok følt meg best med de. 

Mtp overdel så tror jeg ikke det spiller så stor rolle, men jeg bruker uansett bare vanlig tynn ammebh som jeg går rundt med, må jo ha ammeinnlegg i uansett..

Anonymkode: 7b76e...9a4

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...