Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De har fast inntekt og mister ikke jobben. Ville det hatt betydning for utleier? Jeg er ikke synlig fysisk funksjonshemmet og trenger ikke noe ekstra tikpasninger for å klare meg . 

Anonymkode: 3c18c...e06

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil si det. Du vet pengene kommer hver måned. 

Anonymkode: 00fdf...bf9

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvorfor de er uføre.

Anonymkode: 898c0...214

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Sett fra ett økonomisk ståsted:

- Trygg betaling hver måned.

- Bør kredittsjekke for å vurdere betalingsviljen slik man gjør med alle andre leietakere.

Utover så er det vel personlig referanser.

Anonymkode: 89ccb...98e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Uføre er like forskjellige som arbeidsføre mennesker. 

Det er helt umulig å svare på spørsmålet. Men du har fast inntekt, så det er bra.

Anonymkode: 37440...556

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hvis de drikker mye og har en del forbruksgjeld...

Blide når de får utbetalingen, ikke så blid når pengene ikke strekker til forbruket.

Anonymkode: b5aaa...d6f

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blide når de får utbetalingen, ikke så blid når pengene ikke strekker til forbruket.

Ja, for alle uføre drikker og har forbruksgjeld 🙄

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var fordomsfullt.

Men man kan vel regne med at vedkommende er mer hjemme enn en leietaker i full jobb ville ha vært.

Anonymkode: aef14...1ac

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kommer an på hvorfor de er uføre.

Anonymkode: 898c0...214

Og dette vet man aldri, og det er ikke innafor å spørre om. Derfor vil jeg ikke leie ut til uføre. 

Anonymkode: a9bec...ff0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

"Er uføre greie leietakere? "?

Jeeez, kunne gjerne spurt om nordmenn er greie leietakere? Er kvinner greie leietakere? Menn? Folk fra Vestfold? Er folk med stor nese greie leietakere? 

Snakk om å generalisere....

Anonymkode: f484c...b97

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg går på AAP, men kan ende med ufør om behandling osv ikke gir resultater, og om noen skulle latt være å leie til meg på grunn av noe jeg ikke har kontroll over..? Nei, da vil jeg ikke leie hos deg heller!

Men altså, det finnes flust av dårlige folk - ufør eller ei. Uføre har fast inntekt, og sjeldent at de ikke har råd til å betale husleia.

Anonymkode: 913c7...3a4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er IT-folk greie leietakere?🙄

Anonymkode: c0402...cf8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er IT-folk greie leietakere?🙄

Anonymkode: c0402...cf8

Nei, de sitter bare hjemme og sliter ned leiligheten hele dagen!

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke leid ut til noen som er hjemme hele tiden, det fører til mer slitasje på boligen. Man kan heller ikke spørre folk hvorfor de er ufør, så plutselig kommer det krav om tilpasninger med skinner i veggen , heis e.l. Eller de er alvorlig psykisk og nekter f.eks å lufte, kommer med trusler eller har dårlig boevne. Mindre risiko for dette hos noen som er i jobb og fungerer i hverdagen, så jeg hadde foretrukket en leietaker i arbeid/studier.  

Anonymkode: e6679...eaa

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er arbeidstakere greie leietakere🤔

Anonymkode: 1a5f3...f8f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ville ikke leid ut til noen som er hjemme hele tiden, det fører til mer slitasje på boligen. Man kan heller ikke spørre folk hvorfor de er ufør, så plutselig kommer det krav om tilpasninger med skinner i veggen , heis e.l. Eller de er alvorlig psykisk og nekter f.eks å lufte, kommer med trusler eller har dårlig boevne. Mindre risiko for dette hos noen som er i jobb og fungerer i hverdagen, så jeg hadde foretrukket en leietaker i arbeid/studier.  

Hahah, hva? Har du krav når det gjelder innetid på leietakere? 

«Du må være ute av huset minst 8 timer hver dag, gå maks 100 skritt på gulvet når du er hjemme, ikke åpne skapene mer enn fire ganger» altså herreminfred. Da kan man like så godt la være å leie ut. 

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hahah, hva? Har du krav når det gjelder innetid på leietakere? 

«Du må være ute av huset minst 8 timer hver dag, gå maks 100 skritt på gulvet når du er hjemme, ikke åpne skapene mer enn fire ganger» altså herreminfred. Da kan man like så godt la være å leie ut. 

Jeg skjønner litt hva den forrige mener om å ikke ville ha folk som er hjemme hele tida (hvis man bor i samme hus), men det andre ang tilpasninger tror jeg ikke reelt sett er et issue. Man kan vel bare si nei. 

Anonymkode: 613b1...a1e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner litt hva den forrige mener om å ikke ville ha folk som er hjemme hele tida (hvis man bor i samme hus), men det andre ang tilpasninger tror jeg ikke reelt sett er et issue. Man kan vel bare si nei. 

Men hvorfor er det et problem at de er hjemme hele tiden? For det første er jo dette deres hjem, og for det andre vil man jo ikke merke noe til det om man selv er på jobb.

Se litt slik på det da; du har hatt en leietaker i lang tid som du trives med. Personen har nå fått 1) hjemmekontor resten av året, mulig lengre, eller 2) blitt sykemeldt/havnet på AAP/ufør. Skal du da kaste ut personen, siden de nå er hjemme «hele» tiden? 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg bodde i en leilighet som jeg leide i litt over fire år, flyttet inn når jeg var på AAP, fikk deretter uføretrygd, når jeg flyttet i høst kunne ikke utleieren se at jeg hadde slitt mer på leiligheten enn om jeg hadde hatt et arbeid å gå til! Jeg tok bilder når jeg flyttet inn og tok bilder når jeg skulle flytte ut, det var ikke særlig stor forskjell, det var normal bruksslitasje, og det til tross for at jeg i perioder hadde vært myyyyye hjemme! Så det at en som ikke har arbeid sliter mer på leiligheten enn en som er i arbeid er ikke nødvendigvis sant! 

Anonymkode: 0b2b0...8d3

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du er vel på jobb, så hva gjør det deg at leietakeren stort sett er hjemme?

Anonymkode: 0b2b0...8d3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...