Gå til innhold

Finnes det et produkt for mer/tykkere hår som faktisk virker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ganske tynt livløst hår. Er bare 35 år og føler håret blir tynnere. Noen som har prøvd noen produkter for tykkere hår og fått resultater? 

På forhånd takk for svar

Anonymkode: 624a2...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei! Det kan være greit å ta en sjekk hos lege, helst hudlege, for å se om du mangler B-vitamin, D-vitamin eller jern. (Viktig å ikke ta jerntilskudd uten å sjekke med lege først!) Om du mangler disse tingene, kan du så prøve med tilskudd, men kjøp da bare helt vanlige tabletter på apoteket, ikke sånne dyre "hårvitaminer" som koster flere hundre i måneden og bare er en kombinasjon av forskjellige vitaminer og mineraler.

Hudlegen kan også sjekke om det stemmer at håret blir tynnere, og evt. anbefale behandling.

Av ting som selges i Norge så er det stort sett bare noen få ting som har bevist virkning mot hårtap:

• Minoxidil, merkenavn Recrea Forte i Norge. Et middel man tar i hodebunnen en eller to ganger om dagen. Jeg bruker dette, men har bare tatt det i to-tre mnd og man anbefales å gjøre det i seks mnd minst, siden det tar lang tid før det har effekt. Hittil ser jeg litt mer vekst foran (som er hvor jeg sliter mest med tynt hår.) Har alltid hatt tynt hår men ble verre etter jeg ble 30.
  • Fungoral shampo: Den har ketoconazole, som har virkning mot hårtap, selv om shampoen egentlig er for andre hodebunnsproblemer.
  • Forskjellige medisiner som har mer hårvekst som bivirkninger, som spironolakton (en blodtrykksmedisin) eller fenasterid. Det er mange leger som ikke vil skrive ut disse, og man må ha et bevist hårtap. Ikke aktuelt for veldig mange.

Ellers er det mange tips i denne tråden.

Anonymkode: 608da...e18

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Recrea Forte er dessverre ubrukelig for det er som å sprute rent fett i hodebunnen, man må altså vaske håret hver eneste dag om det skal brukes daglig.  Ølgjær tabletter har funket for meg ift lengde men ikke for tykkere hår.  Har begynt på biotin 1000 microgram men har ikke store forhåpninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Har håret ditt forandret farge og blitt mørkere i løpet av årene?  Det er noen som sier at hvert hårstrå av lyst hår er tykkere enn mørkt hår. Vet ikke om det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan hende at de sterke produktene kan gjøre håret ditt verre

store spørsmålet her er hva dine rutiner er nå?

Har man god pleie rutiner så pleier det funke for de fleste. Også må man vite om håret trenger keratin eller fuktighet. Når var sist du farget det?

Anonymkode: ed8d9...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar utgangspunkt i at du ikke har vitaminmangel/sykdommer o.l. Hår blir jo tynnere med årene hos de aller fleste (på varierende tidspunkt). 

Har du prøvd noe så enkelt som å bruke volumshampoo? Jeg ble definitivt mer fornøyd med håret etter jeg byttet til det :) 
Bruker Joicio Joifull. Må bare passe på å ikke bruke for mye av produktet, og ikke å ikke ta balsamen inn i hodebunnen (da blir det fort fettete hos meg). Defintivt blitt mye mer skinnende/volum/livlig hos meg.. Men er ikke det samme som for 20 år siden nei..

Anonymkode: 67e82...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...