Gå til innhold

Har jeg noe med det?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Naboen har fått seg en halvvoksen hund. En bordercollie. Det jeg reagerer på er at de ikke går tur med den.

Den blir sluppet ut i en inngjerdet luftegård i hagen, der gjør den fra seg + bjeffer på alle som går forbi.

Bør ikke en såpass aktiv rase ha 2-3 turer om dagen? Kjenner jeg blir irritert på hundens vegne. 

Skal jeg si noe, eller bare la det være?

Anonymkode: 8bd6e...26a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

BC skal ha mye mer enn noen turer, de skal ha hjernetrim i tillegg da de fint kan løpe i en evighet uten å være «tilfreds»

Anonymkode: d379a...176

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du har ikke noe med det.

Anonymkode: dfee6...764

Skrevet

Får hunden mat, vann og ly i tillegg til hundegården? Da er den innenfor loven. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med Mattilsynet. Jeg gjorde det med en lignende sak i mitt nabolag. De kom og snakket med eier, forklarte hva hunden trengte av aktivitet, og fulgte familien opp en stund. Familien endte opp med å omplassere den til en venn som har småbruk. De kjente ikke til rasen og misforstod hundens apati som at den hadde det bra. Den utagerte jo ikke på noe vis, så da trivdes den vel… 

Anonymkode: 3c1b8...7db

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg ville tatt kontakt med Mattilsynet. Jeg gjorde det med en lignende sak i mitt nabolag. De kom og snakket med eier, forklarte hva hunden trengte av aktivitet, og fulgte familien opp en stund. Familien endte opp med å omplassere den til en venn som har småbruk. De kjente ikke til rasen og misforstod hundens apati som at den hadde det bra. Den utagerte jo ikke på noe vis, så da trivdes den vel… 

Anonymkode: 3c1b8...7db

Takk for fint svar. 

Anonymkode: 8bd6e...26a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2021 den 19.43):

Nei, du har ikke noe med det.

Anonymkode: dfee6...764

Selvfølgelig skal hun bry seg! man skal aldri sitte og se på at dyr ikke har det bra.

Anonymkode: a1bf2...97d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...