Gå til innhold

Symptomer på lungebetennelse

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tung hoste, vondt i lungene,feber,tungt å puste, etter hvert kan man bli blå rundt munnen ( da er det gått litt vel lenge),osv.

Skrevet

Ventar på blodprøve-resultata no, så då får vi sjå..... :(

Skrevet

Hoste og feber hadde jeg. Ble veldig overrasket over diagnosen. Hadde ikke vondt og var ikke tungpusten, men hostet noe sinnsykt.

Skrevet
Eg har atypisk lungebetennelse... :(

Hva vil det si?

Skrevet

Det er ein mellomting mellom virus- og bakterieinfeksjon, dvs. at det ikkje hjelper med penicilling.. Må altså la kroppen bli bra att av seg sjølv.. jaja..

Skrevet

a-typisk lungebetennelse er enten mykoplasma eller clamydia-lungebetennelse..

Ja, mykoplasma er en mellomting mellom bakterie å virus, men KAN behandles med antibiotika. Bare viktig at du får rett type, å at kuren er lang nok! Vanligvis tetrasyklin. Symptomene kan være litt "mildere" enn vanlig lungebetennelse, men kan vare akkurat like lenge..

Skrevet
a-typisk lungebetennelse er enten mykoplasma eller clamydia-lungebetennelse..

Ja, mykoplasma er en mellomting mellom bakterie å virus, men KAN behandles med antibiotika. Bare viktig at du får rett type, å at kuren er lang nok! Vanligvis tetrasyklin. Symptomene kan være litt "mildere" enn vanlig lungebetennelse, men kan vare akkurat like lenge..

Hmm.. Legen sendte meg heim utan nokon ting, men bad meg komme attende om eit par veker om eg ikkje hadde blitt bra til dess....

Skrevet

ja det er typisk det vettu :frustrert:

For å finne ut om du er bedre må han ta nye prøver etter en stund. Da kan han sammenligne verdiene fra de to prøvene å si om infeksjonen er på tur ned.. Mulig man blir frisk uten antibiotika også, men da må en regne med at det tar mye lengre tid.. Utrolig merkelig at legen ikke så noe om det evt var mykoplasma. Den er ganske seiglivet, å vanskelig å få tak på..

Jeg hadde 4 kurer, men ble ikke frisk av den grunn..

Snakk med legen din du, å god bedring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...