Gå til innhold

Betale for nytt bankkort - dnb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp fått nytt kort i posten og regnet egentlig med å få en faktura med bankkortet. Da jeg bestilte korter på nettet så sto det at det ville koste 150 kr. 

Hvordan betaler jeg dette da? Trekker de det rett ut av kontoen min? Jeg har veldig lite penger, og liker forutsigbarhet, så om de har tenkt til å trekke dette når det passer dem så er det veldig uheldig for meg. Hva om jeg ikke har penger på kontoen den dagen de prøver trekke? Jeg har penger på kontoen kun 1 dag i mnd... 

Eller betaler jeg på nyåret, da de samler alle små beløp og trekker det fra kontoen min da?

Anonymkode: 6b3bf...611

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har nettopp fått nytt kort i posten og regnet egentlig med å få en faktura med bankkortet. Da jeg bestilte korter på nettet så sto det at det ville koste 150 kr. 

Hvordan betaler jeg dette da? Trekker de det rett ut av kontoen min? Jeg har veldig lite penger, og liker forutsigbarhet, så om de har tenkt til å trekke dette når det passer dem så er det veldig uheldig for meg. Hva om jeg ikke har penger på kontoen den dagen de prøver trekke? Jeg har penger på kontoen kun 1 dag i mnd... 

Eller betaler jeg på nyåret, da de samler alle små beløp og trekker det fra kontoen min da?

Du blir som regel bare trukket fra kontoen, ja.

Penger på konto kun én dag i måneden? Det hørtes litt merkelig ut.

"..samler alle små beløp og trekker det fra kontoen min da?"
Vet ikke helt hva du mener her, for det er ikke sånn at de samler opp småbeløp og trekker dette på starten av et nytt år.
Det det derimot kan være, er gebyrer osv du må betale for å ha og bruke konto/bankkortet.

Anonymkode: 12e1f...3db

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du blir som regel bare trukket fra kontoen, ja.

Penger på konto kun én dag i måneden? Det hørtes litt merkelig ut.

"..samler alle små beløp og trekker det fra kontoen min da?"
Vet ikke helt hva du mener her, for det er ikke sånn at de samler opp småbeløp og trekker dette på starten av et nytt år.
Det det derimot kan være, er gebyrer osv du må betale for å ha og bruke konto/bankkortet.

Anonymkode: 12e1f...3db

Okei.

Ja, jeg får utbetalt penger 2 ganger i mnd og da handler jeg inn alt jeg trenger. Jeg må planlegge alt hele tiden 🙈 

Tidligere da jeg brukte sms til å få vite saldo, så ble det trukket i et stort beløp på starten av året 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Okei.

Ja, jeg får utbetalt penger 2 ganger i mnd og da handler jeg inn alt jeg trenger. Jeg må planlegge alt hele tiden 🙈 

Tidligere da jeg brukte sms til å få vite saldo, så ble det trukket i et stort beløp på starten av året 

ts

Er det økonomisk lurt å handle inn alt på en gang? Ville det ikke vært bedre å sette pengen til side på ulike kontoer, f eks regningskonto, husholdningspenger osv og handle når det du trenger til husholdningen er på tilbud?

Du trenger ikke bruke sms til å vite saldo. Bruk heller mobilbanken. For øvrig er vel DNB kjent for å ha høye gebyrer, så kanskje bytte bank?

Anonymkode: b67c6...1d2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Er det økonomisk lurt å handle inn alt på en gang? Ville det ikke vært bedre å sette pengen til side på ulike kontoer, f eks regningskonto, husholdningspenger osv og handle når det du trenger til husholdningen er på tilbud?

Du trenger ikke bruke sms til å vite saldo. Bruk heller mobilbanken. For øvrig er vel DNB kjent for å ha høye gebyrer, så kanskje bytte bank?

Jeg har mine grunner til at jeg løser økonomien slik jeg gjør 😅 finnes sikkert smartere måter, men det er det som fungerer for meg 

Jeg bruker ikke lenger sms for å vite saldo, jeg bare forklarte hva jeg mente med at dnb trekker en samlet sum på starten av året 🙈 

Men jeg vet fortsatt ikke hvordan dnb tar seg betalt for nye bankkort, er det ingen her som har bestilt kort fra dnb og vet?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Min bank trekker fra konto i slutten av den måneden du bestiller nytt kort. Men det gjelder bare hvis du bestiller kort med eget bilde på (jeg pleier å bestille med bilde av hunden min på). Vanlig kort som kommer automatisk når det gamle går ut er gratis. Nytt kort f.eks hvis du skifter etternavn er også gratis.

DnB er en dyr bank. Jeg byttet til en liten lokal sparebank, og fikk satt ned renta på boliglånet med 1 %.

Anonymkode: bc5bd...960

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket kort er dette da? Søker på DNB, og finner ikke noe kort som koster kr 150? Årsprisen er kr 295 på noen, andre er det ikke årspris på. Tar de kr 150 siden det er halvt år igjen av 2021? Min bank, SBanken, beregner året fra jeg bestiller det til samme måned neste år.

Men uansett, det er helt sikkert slik at det trekkes direkte fra konto. I min bank er det slik at det er på slutten av måneden. Mest sannsynlig for at det skal bli et helt år ut av det. Men det finnes som mange har nevnt rimeligere banker, og banker som ikke tar årsavgift på kort i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvilket kort er dette da? Søker på DNB, og finner ikke noe kort som koster kr 150? Årsprisen er kr 295 på noen, andre er det ikke årspris på. Tar de kr 150 siden det er halvt år igjen av 2021? Min bank, SBanken, beregner året fra jeg bestiller det til samme måned neste år.

Men uansett, det er helt sikkert slik at det trekkes direkte fra konto. I min bank er det slik at det er på slutten av måneden. Mest sannsynlig for at det skal bli et helt år ut av det. Men det finnes som mange har nevnt rimeligere banker, og banker som ikke tar årsavgift på kort i det hele tatt.

Veldig rart ja, her fra mine priser:

Pris: 250 kroner per måned. Inkluderer et Visakort

Tilleggskort per år: 295 kroner

Erstatte kort, selvbetjent av kunde: 0 kroner

Erstatte kort, utført av DNB Kundeservice: 200 kroner

Anonymkode: c6819...fc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...