Gå til innhold

Hvilket kjønn er katten?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har valgt å adoptere en kattunge, men sliter litt med å se hvilket kjønn den er. Tenkte først at det er en jente, men ble litt usikker. Noen som vet? :)

Anonymkode: 3f77d...8d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

7E097BEB-E289-4021-A6E0-443B33885B89.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Spør veterinæren når du får den chippet og kastrert.

Anonymkode: 4d69a...ed1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jente, dersom hull nr 2 er en vertikal strek (slik det ser ut som på bildet). Er også kort avstand mellom anus og hull nr 2, som indikerer hunkjønn.

En hannkattunge over 12 uker burde dessuten hatt synlige små baller.

Anonymkode: 175a9...82d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jente, dersom hull nr 2 er en vertikal strek (slik det ser ut som på bildet). Er også kort avstand mellom anus og hull nr 2, som indikerer hunkjønn.

En hannkattunge over 12 uker burde dessuten hatt synlige små baller.

Denne katten er bare 8 uker, og er ikke leveringsklar før slutten av juli. Er bare på besøk nå. Vet ikke om det burde være synlig da?

AnonymBruker
Skrevet

Det burde være synlig allerede.

Er hull nr 2 en vertikal strek?

Dette må du sjekke, men ut fra informasjonen jeg har nå mener jeg at dette er en jente.

AnonymBruker
Skrevet

(…men det er vanskelig å si 100% sikkert når fokusområdet på bildet er rumpehullet.)

AnonymBruker
Skrevet

Har katten 3 farger er den mest sannsynlig en jente. Er den rød er den mest sannsynlig en gutt. Alt i mellom må man sjekke 

Anonymkode: 66494...909

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har valgt å adoptere en kattunge, men sliter litt med å se hvilket kjønn den er. Tenkte først at det er en jente, men ble litt usikker. Noen som vet? :)

Ser ut som ei lita pusefrøken 😻
gratulerer med ny sjef og mye glede og kos.

Endret av Hvemsomhelst
AnonymBruker
Skrevet

Katten spreller fælt, og vil helst leke, så var litt vanskelig å ta bilde. Men mener også det er en jente. Hun er hvit, lysebrun og mørke striper, så det teller vel kanskje som tre farger?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Katten spreller fælt, og vil helst leke, så var litt vanskelig å ta bilde. Men mener også det er en jente. Hun er hvit, lysebrun og mørke striper, så det teller vel kanskje som tre farger?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

081B73B0-02EC-4868-A6DB-8C5B4899CB87.jpeg

• Liker 5
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nydlig pusekatt men fargene avslører ikke kjønnet dens. Her ser du bilde av en jentepus med tricolor. Hvis du ønsker deg en slik, kan du søke etter tricolor.

C71F13DD-973F-4FD0-AC58-7BC3D4201CDD.jpeg

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet

Monsepuser har i utgangspunktet anus og urinrør som ser ut som en kolon :  to runde hull over hverandre.
Kjettepuser har i utgangspunktet anus og urinrør som ser ut som et opp-ned utropstegn !
, ett rundt hull og et mer avlangt hull under.

Enkelte kattunger er det likevel litt vanskelig å se på, slik at det man først tror er en kjette, viser seg å ha hårballer bak når de nærmer seg fem måneder.

Utifra bildet du har der, tipper jeg at det er en kjette, men det vil bli enda tydeligere i løpet av de neste fire ukene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2021 den 13.46):

For et vakkert ansikt på pusen din😻

Anonymkode: fc818...d75

AnonymBruker
Skrevet

Veldig søt kattunge! det er veldig vanskelig å se forskjell på kattungen i den alderen, 8 uker. Det er lettere å se rett etter fødsel, ellers så må man vente litt lengre. Jeg tipper på jente. 

Anonymkode: c9739...7b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...