Gå til innhold

Bryllup uten egen familie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og min kjære har begynt å snakke om bryllup, men jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan det blir med tanke på familie.

Han kommer fra en stor familie hvor alle møtes ofte, har ofte familietreff og rett og slett bare er utrolig snille folk, både på farsiden og morsiden, og de har alltid fått meg til å føle meg som en av dem siden jeg og kjære ble sammen!

Men så har vi min familie... Jeg har en stor familie, men alle hater hverandre, og jeg har så og si null kontakt med dem. Jeg har liten kontakt med mor og to søsken, men såpass mye at jeg føler at disse må inviteres.

Så da ender vi på sikkert 40 invitasjoner på hans side, og tre (mulig fire) på min side. Jeg føler egentlig det bare er ukomfortabelt å ha min familie der, me også at det kommer til å skape mer konflikt om de ikke blir invitert (noe jeg ikke orker. Mer enn nok drama der).

Noen som har vært borti det samme? Er det dumt, eller burde vi kanskje bare droppe å ha bryllup..? Det blir jo ikke før om noen år, men uansett så blir det jo samme problemstilling..

Anonymkode: aef61...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er litt i samme situasjon. Hans familie er ikke så stor men hyggelig og vi kommer overens. Mens min familie er kaos og vi har ikke så god kontakt. I tillegg er det konflikt mellom typen og min mor. Så vi har bestemt oss at vi ikke skal ha noe bryllup. Vi gifter oss alene og bruker pengene på en lang og fin reise istedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg er heldigvis ikke i denne situasjonen, men jeg tenker det blir jo deres bryllup, og det er derfor viktig hva dere vil. Hvis du vil egentlig ikke ha familien din der (som jeg kan forstå etter jeg leste forklaringen din), da må du ikke invitere de heller. Dere betaler for alt, det er deres stor dag, det blir deres bryllup. Dere bestemmer :)

 

 

Anonymkode: 619af...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...