Gå til innhold

Psykologen ble sur på meg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde time hos psykologen for en mnd siden, jeg måtte avlyse timen da jeg hadde et annet møte jeg skulle i som jeg ikke kunne flytte på. 
timen etter måtte jeg også avlyse da jeg hadde falt av hesten og fått hjernerystelse og lå på sykehuset. Dette er de to gangene jeg har avlyst/ utsatt timen på 4 år. Eller vært på alle timene. 
Vi tok samtalen på tlf da jeg lå på sykehuset, og hun virket irritert på at jeg har avlyst to ganger på rad. Sa at vi setter opp en ny time før ferien hennes, og hvis jeg ikke kommer på den setter hun ikke opp flere timer. 
i timene er hun så forståelsesfull og sympatisk.. men virker som hun bare ser ordet «avlyst time» uten å ha forståelse for hvorfor.. burde jeg reise 10 mil fra sykehuset for å komme på en time MED hjernerystelse og knekt fot? 
burde jeg slutte å ri tilfelle jeg skader meg og misser en time? 
skjønner at det er mange som venter på time og står i kø. Men vi hadde jo samtale på tlf. Er forståelsen forduftet hos dama? Kjenner jeg mistet all tillitt og vet ærlig talt ikke om jeg vil tilbake 

Anonymkode: 0410b...f96

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta det opp med henne neste gang du reiser dit

Anonymkode: 97bc6...aca

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Avlyste du i god tid eller i siste liten?

Anonymkode: 1e5e0...851

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å bli sur på en pasient pga sen avbestilling er uansett ikke greit, spesielt ikke i et tilfelle som ts sitt der hen har møtt opp til alle andre avtalte timer gjennom fire år!

Anonymkode: bd72b...f15

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Dette er akkurat min erfaring også! Behandlerne virker så gode og sympatiske, men avlyser du et par ganger får du plutselig se en helt annen side av behandleren! Utrolig ekkelt. 

Anonymkode: bfd0e...e4d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Spiller det noen rolle når den ble avlyst pga en ulykke som endte med sykehusopphold, hjernerystelse og brukket fot?

Anonymkode: 702aa...f71

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spiller det noen rolle når den ble avlyst pga en ulykke som endte med sykehusopphold, hjernerystelse og brukket fot?

Selvsagt gjør det det.

Anonymkode: 57d65...3de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hadde time hos psykologen for en mnd siden, jeg måtte avlyse timen da jeg hadde et annet møte jeg skulle i som jeg ikke kunne flytte på. 
timen etter måtte jeg også avlyse da jeg hadde falt av hesten og fått hjernerystelse og lå på sykehuset. Dette er de to gangene jeg har avlyst/ utsatt timen på 4 år. Eller vært på alle timene. 
Vi tok samtalen på tlf da jeg lå på sykehuset, og hun virket irritert på at jeg har avlyst to ganger på rad. Sa at vi setter opp en ny time før ferien hennes, og hvis jeg ikke kommer på den setter hun ikke opp flere timer. 
i timene er hun så forståelsesfull og sympatisk.. men virker som hun bare ser ordet «avlyst time» uten å ha forståelse for hvorfor.. burde jeg reise 10 mil fra sykehuset for å komme på en time MED hjernerystelse og knekt fot? 
burde jeg slutte å ri tilfelle jeg skader meg og misser en time? 
skjønner at det er mange som venter på time og står i kø. Men vi hadde jo samtale på tlf. Er forståelsen forduftet hos dama? Kjenner jeg mistet all tillitt og vet ærlig talt ikke om jeg vil tilbake 

Hvis du har gått i behandling i fire år og ikke vet om du vil fortsette tenker jeg at det sikkert er noen som trenger timene mer enn deg. Og hva slags møte er det som ikke kunne flyttes på? Behandling hos spesialist bør jo prioriteres svært høyt.

Anonymkode: bd1ca...41d

• Liker 6
Skrevet

Man kan ha behov for behandling selv om man klarer å jobbe eller være med dyrene sine. Det klarer nå jeg også å se, selv om jeg selv ikke greier jobb. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme erfaring med avlyst time.

Fikk også «skylda» for timer de selv flyttet på 😅

Sa ifra neste time at den ene helt riktig var min, pga sykdom.

Den andre hadde de ringt inn selv. 

Spør henne skriftlig:

Du tar opp å kutte meg som pasient fordi jeg måtte avlyse grunnet hjernerystelse og sykehusopphold. Dette var du klar over da vi hadde samtalen mens jeg var innlagt.

Jeg opplever dette som problematisk, det gir selvsagt usikkerhet - og det er noe jeg ønsker at vi får oppklart neste time. 

Anonymkode: 37ad1...8be

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Selvsagt gjør det det.

Selvfølgelig IKKE! Blir en time avlyst på grunn av en ulykke som resulterer i hodeskader eller sykehusopphold eller lignende så skal ikke behandler bli sur på pasienten! 

• Liker 14
Skrevet

Ryddet for brukerangrep og svar til det. 

_popcorn_, mod

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt gjør det det.

Selvfølgelig gjør det ikke det. Det var neppe slik at TS planla ulykken for å kunne avlyse timen. Når en time avlyses fordi pasienten ligger på sykehuset med hjernerystelse og brukket fot, burde psykologen vise litt medmenneskelighet i stedet for å bli sur. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Ulykka skjedde på en lørdag og jeg hadde time på tirsdagen etter. Jeg sendte en sms til jobb telefonen hennes lørdag med beskjed om at jeg ikke kommer tirsdag. Da hadde hun tid nok til å gi timen til noen andre, men hun valgte å ha timen med meg men da pr tlf. 
men kan stille spm tilbake.. hadde hun kjørt 10 mil for et møte med hjernerystelse og brekt fot? Neppe. 
Om jeg trenger psykolog hjelp eller ei er heldigvis ikke KG brukere sin buisniss.. 

hadde jeg fortalt psykologen at f eks. Familien min ble sur fordi jeg ikke kom i et selskap pga situasjonen med sykehus og hjernerystelse.. hadde hun svart: men kjære deg du er jo skadet etter ulykken og de må jo forstå at du kan komme når du ligger på sykehus.. osv. men andre veien når det gjelder henne og en avbestilt time fikk jeg se en annen side ved henne jeg ikke likte 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ts her. Ulykka skjedde på en lørdag og jeg hadde time på tirsdagen etter. Jeg sendte en sms til jobb telefonen hennes lørdag med beskjed om at jeg ikke kommer tirsdag. Da hadde hun tid nok til å gi timen til noen andre, men hun valgte å ha timen med meg men da pr tlf. 
men kan stille spm tilbake.. hadde hun kjørt 10 mil for et møte med hjernerystelse og brekt fot? Neppe. 
Om jeg trenger psykolog hjelp eller ei er heldigvis ikke KG brukere sin buisniss.. 

hadde jeg fortalt psykologen at f eks. Familien min ble sur fordi jeg ikke kom i et selskap pga situasjonen med sykehus og hjernerystelse.. hadde hun svart: men kjære deg du er jo skadet etter ulykken og de må jo forstå at du kan komme når du ligger på sykehus.. osv. men andre veien når det gjelder henne og en avbestilt time fikk jeg se en annen side ved henne jeg ikke likte 

Du avlyste i god tid, du skal ikke ha dårlig samvittighet for dette! Psykologen må ta dette på sin kappe! I tillegg er det veldig dårlig gjort av henne å reagere slik hun gjør, spesielt når du åpenbart ikke er en av pasientene som avlyser i vilden sky!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Uprofesjonelt av psykologen. Hadde ikke giddet å gå I behandling hos en sånn. Hva er neste hun blir fornærmet over? Det skal tydeligvis ikke mye til. 

Anonymkode: 2dc9e...2fa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Uprofesjonelt av psykologen. Hadde ikke giddet å gå I behandling hos en sånn. Hva er neste hun blir fornærmet over? Det skal tydeligvis ikke mye til. 

Anonymkode: 2dc9e...2fa

Hun er egentlig veldig flink faglig, men kald. Er timen ferdig så er det hade bra. Ikke noe rom for å si noe etter deadline. Da er det til svar: vi har avsluttet timen. 
når jeg er hos lege f eks sier jeg hva som er problemet, og da snakker vi om hva det kan være, tar en blodprøve evt osv. det er ikke satt av en viss tid og når klokken er på sek så er det UT. 
hun er ei eldre dame og er sikkert følelsesmessig avstumpet og mettet. Noe jeg skjønner at de blir, men når en sitter der som pasient kan det føles både rart, komisk og avvisende 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Om du ikke skrev grunn kan det være hun antok at det ikke er så viktig, noe som i så fall var feil av henne uten videre å anta. Hvis du er komfortabel med det, tror jeg som noen sier at det kan være lurt å ta det opp med henne og si at du opplevde det som urettferdig. 

Anonymkode: 50521...056

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at du ikke feiltolket litt? Det er ikke sikkert hun ble sur, men kanskje hun bare kommunisere kommuniserte litt dårlig?

Anonymkode: 0ec59...c6e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Om du ikke skrev grunn kan det være hun antok at det ikke er så viktig, noe som i så fall var feil av henne uten videre å anta. Hvis du er komfortabel med det, tror jeg som noen sier at det kan være lurt å ta det opp med henne og si at du opplevde det som urettferdig. 

Anonymkode: 50521...056

Jeg skrev kort i meldingen hva som hadde skjedd. Hun ringte meg den dagen jeg egentlig skulle komme, snakket litt om hva som hadde skjedd og formen min. På slutten av samtalen sa hun dette. Virker som hun bare ser «ikke møtt» og ikke årsaken bak 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...