Gå til innhold

Negleproblemer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har problemer med neglene og jeg skjønner ikke helt hva det er. Jeg tror ikke det er sopp for jeg har behandlet med div. soppmidler opp igjennom årene uten at det har hjulpet. Det har forsvunnet av seg selv, så kan det komme tilbake på andre negler. Neglen løfter seg litt fra neglesengen helt ytterst, så den delen av neglen som er løftet blir hvit. Den får noe belegg under og som innimellom kan være plagsomt men kan greit skrapes bort. Varierer hvor lenge det varer, men som oftes kan det gro ut av seg selv. Virker å bli verre om jeg bruker aceton og/eller lakk, så lurer på om det bare er tørre? Forsøkt å smøre med vanlig fuktighetskrem for hender men det hjelper ikke. Noe annet jeg kan bruke?

Kan jeg ha neglepsoriasis? Ingen tegn til det på andre steder på kroppen. Vært til fastlegen med det men fastlegen min er kjemperar og står på venteliste for å komme til noen andre. Sier neglene mine er sunne(uten å se på dem) når halve neglen er løsnet og jeg kan skrape hvitt belegg fra under den :huh:

Anonymkode: fcbdd...341

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neglpsoriasis var min første tanke.
Kan du høre om henvisning til en med peiling? Evt dra til en fotpleier.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du legge ut bilde? 

Om du ikke orker vente på lege styret, så kan du bestille deg en time hos privat hudlege 😜

Anonymkode: b2544...168

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fliip skrev (11 minutter siden):

Neglpsoriasis var min første tanke.
Kan du høre om henvisning til en med peiling? Evt dra til en fotpleier.

Har tittet på bilder på nettet men det virker alltid langtkommen uten behandling så er så vanskelig å sammenligne:P Jeg har spurt legen så mange ganger om å se på det at jeg føler meg teit som spør og spør og får samme svar. Og jeg har noen hudproblemer(elveblest og kløende utslett) som jeg omsider kom til hudlege for, men glemte å spørre om neglene da for da var de fine. :klaske:  Men jeg skal til kontroll om noen mnd. da.

Pleier ikke psoriasis å bli bedre når det utsettes for sol? For merker ingen bedring om sommeren.

Fotpleier er vel mest for føttene? Dette er på hendene om jeg ikke nevnte det.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kan du legge ut bilde? 

Om du ikke orker vente på lege styret, så kan du bestille deg en time hos privat hudlege 😜

Har akkurat sauset neglene inn i masse fet krem for å se om det hjelper :fnise: Skal legge ut bilde når det er trukket inn:P Privat hudlege må jeg et stykke av gårde for dessverre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har tittet på bilder på nettet men det virker alltid langtkommen uten behandling så er så vanskelig å sammenligne:P Jeg har spurt legen så mange ganger om å se på det at jeg føler meg teit som spør og spør og får samme svar. Og jeg har noen hudproblemer(elveblest og kløende utslett) som jeg omsider kom til hudlege for, men glemte å spørre om neglene da for da var de fine. :klaske:  Men jeg skal til kontroll om noen mnd. da.

Pleier ikke psoriasis å bli bedre når det utsettes for sol? For merker ingen bedring om sommeren.

Fotpleier er vel mest for føttene? Dette er på hendene om jeg ikke nevnte det.

Har akkurat sauset neglene inn i masse fet krem for å se om det hjelper :fnise: Skal legge ut bilde når det er trukket inn:P Privat hudlege må jeg et stykke av gårde for dessverre.

Åja okei 😅 Jeg elsker analysere og Google kroppslige plager (blitt en liten ekspert), så jeg følger med i tråden om du vil legge ut bilde 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har neglpsoriasis. Det gjør jævlig vondt i tillegg til å se helt fælt ut. Gjør det vondt det du har?

Anonymkode: 31588...1e1

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Åja okei 😅 Jeg elsker analysere og Google kroppslige plager (blitt en liten ekspert), så jeg følger med i tråden om du vil legge ut bilde 😊

Her kommer bilder doktor 😄

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg har neglpsoriasis. Det gjør jævlig vondt i tillegg til å se helt fælt ut. Gjør det vondt det du har?

Anonymkode: 31588...1e1

Nei, det gjør ikke vondt. Den er kanskje litt mer omfintlig om jeg slår meg/klemmer fingrene. Har du det konstant? Eller kommer og går det?

Får visst kun lagt til ett bilde, så tar sammenligningsbildet. Normal tommel versus ikke normal tommel. Var vanskelig å få det spesielt mye skarpere:\

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her kommer bilder doktor 😄

Nei, det gjør ikke vondt. Den er kanskje litt mer omfintlig om jeg slår meg/klemmer fingrene. Har du det konstant? Eller kommer og går det?

Får visst kun lagt til ett bilde, så tar sammenligningsbildet. Normal tommel versus ikke normal tommel. Var vanskelig å få det spesielt mye skarpere:\

Ble visst ikke med bilet i sted

IMG_20210626_223521412.thumb.jpg.453ef723219bd15a5e8862c66a1b6508.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om disse er noe bedre men legger de nå med. Som dere kanskje kan se har lillefingeren min også litt tendenser til samme problemer. Alle andre negler er normale. Aldri hatt det på tåneglene.

IMG_20210626_223630914.thumb.jpg.579c9b6e56deb05cb43962f14893895e.jpgIMG_20210626_223817254.thumb.jpg.7df910e72708f01cab052dce45553271.jpg

Vet ikke om dere kan se at lillefingeren også har litt mildere symptomer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet ikke om disse er noe bedre men legger de nå med. Som dere kanskje kan se har lillefingeren min også litt tendenser til samme problemer. Alle andre negler er normale. Aldri hatt det på tåneglene.

IMG_20210626_223630914.thumb.jpg.579c9b6e56deb05cb43962f14893895e.jpgIMG_20210626_223817254.thumb.jpg.7df910e72708f01cab052dce45553271.jpg

Vet ikke om dere kan se at lillefingeren også har litt mildere symptomer. 

Jeg tenker med en gang neglpsoriasis! Må jo være det?? Googlet en del, og det er hvertfall det som ligner mest på Google 😅 Jeg tror IKKE det er neglesopp 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker med en gang neglpsoriasis! Må jo være det?? Googlet en del, og det er hvertfall det som ligner mest på Google 😅 Jeg tror IKKE det er neglesopp 

Men kan psoriasis i neglene bare komme og gå? :klo: Huff, jeg vil ikke ha dette :fnise: Noe reseptfritt jeg kan forsøke på apoteket?
Googlet litt rundt og stod noe om positiv effekt av D-vitamin, så kanskje jeg skal forsøke et tilskudd. Vet jeg pleier å ha noe lav vitamin D uansett.

Skrevet

Ryddet for brudd på opphavsrett. 

_popcorn_, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...