Gå til innhold

Har ingen å snakke med.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt utfordringer sosialt. Helt siden jeg var liten. Nå er jeg godt voksen og har nesten ikke venner. Jeg har prøvd det meste, fra nettvenner til å være med i diverse lokale grupper og arrangementer, men til liten nytte. 

Jeg har én venn, og jeg har kjæreste og et par bekjente jeg snakker med sånn av og til. Men det er ikke nok Jeg har nesten ikke kontakt med familie, mest på grunn av at siden jeg kan huske har det bare vært drama i familien på morsiden og selv om de på farsiden er greie folk, så vegrer jeg meg litt for å ta kontakt med dem. Så de eneste nære består av to personer, og noen ganger trenger jeg å snakke med noen utenom dem, av diverse grunner. Jeg føler meg bare så ensom. Noen andre som har det sånn? 

Anonymkode: 73f02...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har alltid hatt utfordringer sosialt. Helt siden jeg var liten. Nå er jeg godt voksen og har nesten ikke venner. Jeg har prøvd det meste, fra nettvenner til å være med i diverse lokale grupper og arrangementer, men til liten nytte. 

Jeg har én venn, og jeg har kjæreste og et par bekjente jeg snakker med sånn av og til. Men det er ikke nok Jeg har nesten ikke kontakt med familie, mest på grunn av at siden jeg kan huske har det bare vært drama i familien på morsiden og selv om de på farsiden er greie folk, så vegrer jeg meg litt for å ta kontakt med dem. Så de eneste nære består av to personer, og noen ganger trenger jeg å snakke med noen utenom dem, av diverse grunner. Jeg føler meg bare så ensom. Noen andre som har det sånn? 

Anonymkode: 73f02...75d

Jeg snakker gjerne med deg ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange som har det slik så du er ikke alene om det, du er nok i godt selskap. Nettverket kan raskt bli litt lite når man ikke har mye kontakt med familien. Da må man prøve å skape sitt eget nettverk som du har gjort, du har et lite nettverk men du har noen iallfall. Selv om det kanskje ikke hjelper på denne ensomhetsfølelsen som du har så vet du at helt alene er du ikke.🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir stusselig å klage over at man ikke har noen å snakke med når man både har en venn, en kjæreste og noen bekjente... 

Jeg tror ikke ensomhetsfølelsen blir bedre ved å skaffe deg et større nettverk, derimot verre. Jeg følte meg mer ensom når jeg hadde mange venner og bekjente rundt meg, enn nå som jeg bare har samboer.

Anonymkode: 2bedb...aa7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten. Det varmer. 

Til AB over meg: alle er ikke like. Sosiale behov varierer fra person til person. Når jeg sier bekjente, mener jeg kanskje én eller to som jeg snakker med et par ganger i året. Jeg vet ikke med deg, men jeg er nå en gang sånn at jeg trenger noen utenom kjæresten, og den eneste jeg har, er en venn jeg har kontakt med maks en gang i uken, men ofte ikke det engang, fordi hen er opptatt med jobb og skole. 

-TS. 

Anonymkode: 73f02...75d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan jeg legge til at jeg nettopp har hatt en krangel med kjæresten, og ikke bare kan ringe vennen min, fordi jeg ikke klarer å snakke åpent om forholdet mitt med vedkommende. Når det er sånn, forsterker det ensomheten jeg vanligvis undertrykker i hverdagen. 🙁

Anonymkode: 73f02...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Synes det blir stusselig å klage over at man ikke har noen å snakke med når man både har en venn, en kjæreste og noen bekjente... 

Jeg tror ikke ensomhetsfølelsen blir bedre ved å skaffe deg et større nettverk, derimot verre. Jeg følte meg mer ensom når jeg hadde mange venner og bekjente rundt meg, enn nå som jeg bare har samboer.

Anonymkode: 2bedb...aa7

Ja, tenk på de som har ingen rundt seg.

Anonymkode: fcfa2...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ensomhet er en relativ greie, man kan være i et rom fullt av folk og føle seg ensom. Og man kan være alene og være fornøyd med det.

Noen trenger 2 personer og har det greit med det mens andre trenger 10, alt er relativt. 😊

Man kan ikke alltid sammenligne seg med de som ikke har noen. Det er som med fattigdom i Norge kontra fattigdom i verdens fattigste land, det kan ikke sammenlignes.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så kan jeg legge til at jeg nettopp har hatt en krangel med kjæresten, og ikke bare kan ringe vennen min, fordi jeg ikke klarer å snakke åpent om forholdet mitt med vedkommende. Når det er sånn, forsterker det ensomheten jeg vanligvis undertrykker i hverdagen. 🙁

Anonymkode: 73f02...75d

Håper det går greit ts.🤗

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så kan jeg legge til at jeg nettopp har hatt en krangel med kjæresten, og ikke bare kan ringe vennen min, fordi jeg ikke klarer å snakke åpent om forholdet mitt med vedkommende. Når det er sånn, forsterker det ensomheten jeg vanligvis undertrykker i hverdagen. 🙁

Anonymkode: 73f02...75d

Det skjønner jeg. Men vi er flere som ikke snakker om problemer i forholdet med venner. Det er ikke alltid så lurt. 

Anonymkode: 0d2c4...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ved en oversikt over ulike kontakter ❤ Du er absolutt ikke alene om å føle det du føler. Vi er i en tid som nok forsterker følelsen av utenforskap for mange. Du er modig som evner å sette ord på dette! :klem:

Klem fra meg :hjerte:

Screenshot_20210316-162117_Gallery.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, tenk på de som har ingen rundt seg.

Anonymkode: fcfa2...b5d

Jeg signerer det @FrøkenMånestråle sa og sier at alle er individer med forskjellige behov. Det er mange som ikke har noen og det er helt forferdelig, men det betyr ikke at jeg ikke har lov til å føle meg ensom fordi jeg har noen. 

Anonymkode: 73f02...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...