AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #1 Skrevet 26. juni 2021 Jeg husker ikke helt hva som skjedde i forkant, men det første jeg husker er at jeg sitter på gulvet i stua med en plastikkbit i hånden i ett slags panikkanfall (noe jeg bare har fått en gang før) der jeg bare eksploderer i ett enormt sinne. Jeg hyler så høyt det er mulig og nærmest gråter, det gjorde nesten fysisk vondt. Noen som har opplevd noe lignende? Hva tror dere egentlig skjedde? Anonymkode: bedee...7c8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #3 Skrevet 26. juni 2021 Bremnes.Kari skrev (7 minutter siden): Kanskje du behøver eksorsist. Hehe, får håpe ikke det. Anonymkode: bedee...7c8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #4 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg husker ikke helt hva som skjedde i forkant, men det første jeg husker er at jeg sitter på gulvet i stua med en plastikkbit i hånden i ett slags panikkanfall (noe jeg bare har fått en gang før) der jeg bare eksploderer i ett enormt sinne. Jeg hyler så høyt det er mulig og nærmest gråter, det gjorde nesten fysisk vondt. Noen som har opplevd noe lignende? Hva tror dere egentlig skjedde? Anonymkode: bedee...7c8 Har du asperger? Sønnen min er helt lik! Anonymkode: da7a8...17a
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #5 Skrevet 26. juni 2021 I en krangel med noen eller i rommet med noen, eller helt alene? Anonymkode: 0708b...08a
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #6 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du asperger? Sønnen min er helt lik! Anonymkode: da7a8...17a Nei, ikke som jeg vet om. Anonymkode: bedee...7c8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #7 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I en krangel med noen eller i rommet med noen, eller helt alene? Anonymkode: 0708b...08a Jeg var helt alene. Anonymkode: bedee...7c8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #8 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg var helt alene. Anonymkode: bedee...7c8 Har du vært spesielt frustrert over noe i det siste da? Eller sovet veldig dårlig? Vært lite sosial? Tenkt mye? Anonymkode: 0708b...08a
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #9 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du vært spesielt frustrert over noe i det siste da? Eller sovet veldig dårlig? Vært lite sosial? Tenkt mye? Anonymkode: 0708b...08a Har vært deprimert. Bare ligget i sengen mesteparten av dagen, så har tenkt mye og vært lite sosial ja. Anonymkode: bedee...7c8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #11 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vært deprimert. Bare ligget i sengen mesteparten av dagen, så har tenkt mye og vært lite sosial ja. Anonymkode: bedee...7c8 Ja sant.. tankene har gått deg til hodet.. Det ble vel for mye rett og slett! Jeg anbefaler deg å komme deg ut av senga for å gå på cafe (du trenger ikke snakke med noen) eller gå en tur, når det blir sånn at su ligger i senga å bare tenker. Ikke steng deg inne for lenge. Som sagt, du trenger ikke snakke med noen, det er nok å bare sitte en halvtime på en benk liksom. Poenget er å puste, og få tankene over på noe annet. Du kan også prøve å si "stopp å tenk!" høyt til deg selv, og faktisk bare gjenta det flere ganger i hodet ditt, gjerne mens du puster dypt inn og ut, og du kan bytte til å si "husk å pust nå, pust. Pust inn. Pust ut. Pust inn. Pust ut." Husk at folk får rare stressreaksjoner og emosjonelle utbrudd hele tiden, det er bare ikke sånn at det er dette folk deler mest av i sosiale medier elller i samtale med andre. Har du tegnet noen gang forresten? Bare for deg selv så trenger du ikke å være god, du kan også male og tegne abstrakt. Jeg synes det er en fin måte å drive egen-terapi på, jeg tenker men flytter fokuset mot arket hele tiden og blir mer opptatt av hva eg driver på med. Mange andre hobyer kan føles som store prosjekter, men med tegning så kan du ta det med deg over alt, eller bare sitte hjemme med fargene og forsvinne i kreativ konsentrasjon. Fotografi er også fint sånn. Å fotografere natur f.eks, føles veldig terapuatisk, og du tenker mer på det du ser foran deg enn på alt det andre i hodet ditt. Vet du roten til at du er deprimert? Er det noe du kan endre i livet ditt for at dette skal gå lettere over? Hva ville gjort deg mer glad? (Du trenger ikke svare spesifikt her altså) Om du skriver en liste med ti punkter, hvor du skriver ned hvordan du egentlig har lyst til å leve livet ditt -hva er første punkt? Og nummer to? Kan du klare fem? Anonymkode: 0708b...08a
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #12 Skrevet 27. juni 2021 Ble kanskje litt mye der på slutten fra meg, med lister og sånn. Og jeg har egentlig ikke vært den som har klart meg så bra selv i det siste. Eller, jo, akkurat i det siste nå så er det bedre, men i hele fjor... Nei. Situasjonen like mye som depresjonen, alt henger vel sammen.. Og jeg vet det ikke er "bare å gå seg en tur og så blir alt bra", men det er faktisk viktig å puste og prøve å stoppe sitt eget tankekjør akkurat når det foregår! Tidligere i dag så skrev jeg stopp! på veggen i dusjen mens jeg stod der... så du er ikke alene med tankekjør! Men om du egentlig bare vil få det skikkelig ut -kanskje du skulle dratt opp til en fjelltopp? Eller til havet, så du kan skrike det ut mot vinden? Anonymkode: 0708b...08a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå